پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۹۰۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
گالري‌هاي تهران در روزهاي برفي بهمن‌ ميزبان نمايشگاه‌هاي متنوعي از آثار هنرمندان اند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري‌‌هاي آتبين، خانه هنرمندان، سيحون، اثر، شيرين و ترمه در هفته آينده ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار هنرمندان تجسمي خواهند بود. گالري‌هاي ‌لازار، آن، حنا، صبا،‌ هما،‌ راه ابريشم، ماه، اعتماد، ساربان، دي، آران، سين و موزه فلسطين نيز از هفته‌‌هاي گذشته نمايشگاه‌هايي را ميزباني مي‌کنند که در هفته آينده نيز ادامه خواهند داشت.



مثل هيچکس در آتبين

گالري آتبين از روز جمعه 21 بهمن ميزبان نمايشگاهي از آثار پونه اوشيدري با عنوان «مثل هيچکس» خواهد بود. اين نمايشگاه تا 2 اسفند برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 17 تا 21 اين آثار ديدن کنند.
گالري آتبين در ضلع جنوبي چهار راه پارک وي، کوچه خاکزاد، شماره 42 واقع است.




دانشجويان عکاس در خانه هنرمندان

مجموعه‌ عکس‌هاي برگزيده‌ نخستين جشنواره‌ دانشجويي عکس دانشگاه تهران با عنوان «اينجا زيستگاه من است، جغرافياي ذهن من» در خانه هنرمندان ايران به نمايش درمي‌آيد.

اين مجموعه به همت انجمن علمي دانشجويي عکاسي در نگارخانه‌ پاييز خانه‌ هنرمندان به نمايش درخواهد آمد. در اين نمايشگاه، آثاري از فواد رهنما، پوريا هنرمند، انسيه لشگري، مختار حسين‌زاده، منصور شمسي، مينا مميز، محسن شاهمردي و محمد افضليان در نوبت اول و عكس‌هاي نويد ريحاني، الهه عبدالله‌آبادي، ولي‌الله سابقي سارويي، محمدرضا ميرزايي، فاطمه بيگ‌مرادي، اشکان زهرايي، ابراهيم سيسان و هادي آذري در نوبت دوم روي ديوار مي‌رود.

اين آثار طي دو مرحله توسط يحيي دهقان‌پور، حميد سوري، مهران مهاجر، مهرداد نجم‌آبادي، اميرعلي قاسمي و رويا نوري‌نژاد مورد داوري قرار گرفته‌ است.

نمايشگاه «اينجا زيستگاه من است، جغرافياي ذهن من» ساعت 17 روز جمعه 21 بهمن‌ماه افتتاح مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند تا 28 بهمن‌ماه از ساعت 14 تا 20 از اين آثار ديدن كنند. نگارخانه پاييز روز شنبه 22 بهمن‌ تعطيل است.

اولين جشنواره دانشجويي عکس دانشگاه تهران در دو بخش نمايشگاه و مسابقه عكس، 28 آبان‌ماه جاري در پرديس هنرهاي زيباي دانشگاه تهران برپا شده بود.






گروه نقاشان در گالري سيحون

گالري سيحون نيز از روز جمعه 21 بهمن ساعت 16 تا 20 ميزبان نمايشگاهي گروهي از نقاشي‌هاي ناصر عزيزي، ساناز علوي، نيلوفر حسيني و صدف مرتضوي خواهد بود.

اين نمايشگاه تا چهارشنبه 26 بهمن ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 18 از اين آثار ديدن کنند. گالري سيحون در خيابان بخارست، کوچه چهارم، شماره 30 واقع است. اين گالري هم‌اکنون ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي سولماز توحيدلو با عنوان پيکره‌هاي در خود فرو رفته زنان است. اين نمايشگاه تا چهارشنبه 19 بهمن ادامه خواهد داشت.






اثر و بابک روشني‌نژاد

گالري اثر همچنين از روز جمعه 21 بهمن ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي بابک روشني‌نژاد خواهد بود. اين نمايشگاه تا 10 اسفند برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري اثر در خيابان ايرانشهر، خيابان برفروشان، پلاک 13 واقع است.





شکوه نستعليق در گالري شيرين

تازه‌ترين نقاشي‌خط‌هاي علي شيرا زي، هنرمند صاحب سبك ايراني در خاورميانه، عصر جمعه 21 بهمن در گالري شيرين رونمايي مي‌شود. «شكوه نستعليق» عنوان اين نمايشگاه است كه در آن 25 اثر جديد به نمايش در مي‌آيد.

يك اثر از علي شيرازي در كريستيز يازدهم ‌در امارات تاورز دوبي ارائه شد و به رغم بازار بسيار نامساعد اقتصادي با فروش قابل ملاحظه 22 هزار و 500 دلار روبرو شود.
نمايشگاه «شكوه نستعليق» اين هنرمند‌ تا سوم اسفند داير خواهد بود و علاقه‌مندان مي‌توانند از اين آثار همه روزه از ساعت 11 تا 20 در گالري شيرين واقع در ولنجك، كوچه هجدهم، پلاك 9 ديدن کنند.






هنرمندان جوان نوگرا در گالري ترمه

آثار 40 هنرمند نقاش نوگرا در گالري ترمه به مناسبت دهه فجر به نمايش گذاشته شده است. اين نمايشگاه از دوشنبه 17 بهمن ماه برپاست و تا 25 بهمن ادامه خواهد داشت.
گالري ترمه واقع در پل سيدخندان، ضلع شمال شرقي، پلاک 1287 ، همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 ميزبان بازديدکنندگان است.






گشايش در گالري سين

گالري سين از روز جمعه 14 بهمن ميزبان نمايشگاهي گروهي از آثار مجتبي اميني، حامد رشتي و چند نقاش ديگر با عنوان «گشايش» است که توسط زروان روحبخشان جمع‌آوري شده است.

اين نمايشگاه تا 24 بهمن ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 15 تا 20 در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 از اين آثار ديدن کنند.






کر و لال‌ها در آران

گالري آران از روز جمعه 14 بهمن ميزبان نمايشگاهي از مجسمه‌هاي رضا حسين‌اشلقي است. اين نمايشگاه تا 24 بهمن برپا خواهد بود و بازديدکنندگان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 تا 19 به اين گالري واقع در خيابان کريمخان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 مراجعه کنند.

گالري آران در جمعه‌هايي که مراسم افتتاحيه برگزار نمي‌کند، تعطيل است.






گردهمايي هنرمندان دي

17 تن از هنرمندان گالري دي در نمايشگاهي که روز جمعه 14 بهمن افتتاح شد، آثارشان را به نمايش گذاشته‌‌اند. اين نمايشگاه شامل آثاري از داريوش قره‌زاد،‌ طاهره صمدي‌، ژاله طالب‌پور، ابراهيم الفت، محمد مساوات،‌ محمد طباطبايي، اميرقره حسن‌لو،‌ سحر صالحي، ليلا ويسمه، نسترن سيف‌الله‌زاده، الهام يزدانيان، سارا آريان‌پور، مهدي راحمي،‌عادله فرزين‌در، شيرين پيله‌وري، شيرين بابازاده و فاطمه ژاله است و از هر يک از اين هنرمندان يک يا دو اثر جديد به نمايش گذاشته شده است.
برخي از اين هنرمندان پس از آن که براي نخستين بار آثارشان را در گالري دي به نمايش گذاشتند،‌ به حراجي‌هاي معتبر دنيا از جمله کريستيز راه يافتند و آثارشان در داخل و خارج از کشور به مبالغ بالا به فروش رفت. داريوش قره‌زاد يکي از اين هنرمندان است که تاکنون يازده دوره در حراج بين‌المللي کريستيز حضور داشته و به موفقيت‌هايي دست يافته است.
اين نمايشگاه تا 25 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 15 تا 19 به گالري دي واقع در نياوران، ابتداي پاسداران، تنگستان چهارم، ناز يك، بن بست ترانه، پلاک 3 مراجعه کنند.






بازتاب لاله و سيامک اسکندري در ساربان

نمايشگاهي از عکس‌هاي لاله و سيامک اسکندري با عنوان «بازتاب» از روز جمعه 14 بهمن ماه در گالري ساربان برپاست. نمايشگاه عکس‌هاي اين دو هنرمند به مدت 11 روز در گالري ساربان برپا خواهد شد. اين نخستين نمايشگاه عکس در گالري ساربان از افتتاح اين گالري تاکنون است و ويژگي‌هاي خاص خود را دارد.
اين نمايشگاه با عنوان «بازتاب» نخستين همکاري اين خواهر و برادر در حوزه عکاسي محسوب مي‌شود و مجموعه‌اي متنوع از مضامين اجتماعي و چشم‌اندازهاي شهري و طبيعي را با رويکردي مستند در قالب اين عنوان ارايه خواهد کرد. اين نمايشگاه تا 24 بهمن ماه همه روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 داير خواهد بود. علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه به خيابان دکتر بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.




نمايشگاه سه نفره در اعتماد

گالري اعتماد از روز جمعه 14 بهمن ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي آرش فشارکي، رضا عنصري و هانس ديويد روو خواهد بود. اين نمايشگاه تا 25 بهمن، همه روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 پذيراي علاقمندان خواهد بود.

گالري اعتماد در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان،‌ دو راهي سمت راست،‌ پلاک 4 واقع است.

همچنين شعبه دبي گالري اعتماد از روز سه شنبه 27 دي (17 ژانويه) ميزبان نمايشگاهي از آثار مهرداد محب‌علي است. در اين نمايشگاه آثاري فيگوراتيو به سبک هايپر رئاليسم به نمايش گذاشته مي‌شود. اين نمايشگاه تا روز جمعه 28 بهمن (17 فوريه) ادامه خواهد داشت.






نقاشي در ماه

گالري ماه از روز جمعه 14 بهمن ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي شيرين ملک‌اسماعيلي است. اين نمايشگاه تا 25 بهمن ادامه خواهد داشت. علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز يکشنبه‌ها و همچنين شنبه 22 بهمن، از ساعت 15 تا 19 و دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت 11 تا 19 از اين نمايشگاه بازديد کنند. گالري ماه در خيابان آفريقا(جردن)، بلوار گلستان،‌ پلاک 89 واقع است.





عکس‌هاي زارع در راه ابريشم

گالري راه‌ابريشم از روز جمعه 14 بهمن‌ماه ميزبان نمايشگاه عکسي با عنوان «با فرض محال؟ خوب که چي!؟» است. علاقمندان مي‌توانند تا 30 بهمن، شنبه تا چهارشنبه ساعت 15 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها ساعت 17 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري راه ابريشم واقع در خيابان لواساني (فرمانيه)، پلاک 103، روزهاي جمعه تعطيل است.





امير فرهاد در گالري هما

نمايشگاهي از نقاشي‌هاي امير فرهاد روز جمعه 14 بهمن در گالري هما افتتاح شده است. اين نمايشگاه تا 25 بهمن ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19 براي بازديد از اين نمايشگاه به گالري هما واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از بزرگراه نيايش، کوچه رحيمي (چهرازي)، شماره 27 مراجعه کنند.





«مجموعه چهارم» در صبا

نمايشگاه گروهي نقاشي «مجموعه چهارم» در مجموعه فرهنگي هنري صبا برپاست. در اين نمايشگاه 50 اثر از 14 هنرمند با تکنيک‌هاي اکريليک، رنگ ‌و روغن، ترکيب مواد، آبرنگ و ماژيک به نمايش درآمده و موضوع بيشتر اين آثار مسائل اجتماعي و فرهنگي جامعه‌ است که در قالب‌هاي متنوعي از فيگور و آبستره بر روي بوم نقش بسته‌اند.

نمايشگاه «مجموعه چهارم» با هدف حمايت از هنرمندان جوان برگزار شده است. آثار هنرمندان شرکت‌کننده در اين نمايشگاه به صورت منتخب از ميان حدود 60 هنرمندي که تقاضاي درخواست نمايشگاه داشته‌اند، به اين نمايشگاه راه يافته است. علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه به خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان طالقاني، خيابان شهيد برادران مظفر، شماره 125 مراجعه کنند. اين نمايشگاه تا 4 اسفند همه روزه به‌جز ايام تعطيل، از ساعت 10 تا 19 ميزبان بازديدکنندگان خواهد بود.






انعکاس در گالري حنا

گالري حنا از روز جمعه 7 بهمن‌ماه ميزبان نمايشگاهي با عنوان «انعکاس» از عکس‌هاي فريدون اميدي است. اين نمايشگاه تا 21 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري حنا در خيابان کلاهدوز، خيابان جهانتاب، کوچه بيگلرپور شرقي، پلاک 19 واقع است.





سلاطين در گالري آن

نمايشگاهي از مجسمه‌هاي کورش گلناري با عنوان «سلاطين» تز هفته گذشته برپاست. اين نمايشگاه تا چهارشنبه 26 بهمن ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند از يکشنبه تا جمعه ساعت 11 تا 20 به گالري آن واقع در ونک، خيابان سئول، شماره 40 مراجعه کنند.





بازگشايي «لازار» با آثار 10 نقاش

گالري لازار که به دليل بيماري مدير آن، ژانت لازاريان، يک سال گذشته را تعطيل و نيمه تعطيل سپري کرد، جمعه 7 بهمن با نمايش آثار 10 نقاش فعاليت‌ خود را از سر گرفت. در اين نمايشگاه آثاري از بهنوش فروتن، وحيد معيني، مهدي ابراهيميان، مهدي رضائيان، زهره ابراهيمي، پرستو احمدخانلو، شيرين پيله‌وري، مجتبي سيادتي، آلنوش شيروانيان و شاياندخت عابديني‌منش به نمايش گذاشته مي‌شود. اين نمايشگاه تا 21 بهمن‌ماه داير خواهد بود و علاقه‌مندان مي‌توانند از اين آثار در گالري لازار واقع در دروس، خيابان يارمحمدي، بعد از تقاطع سوري، کوي قو، شماره 12 ديدن کنند.






«غزه نماد مقاومت» در موزه فلسطين

نمايشگاه كاريكاتور «غزه، نماد مقاومت» از 28 دي ماه در موزه هنرهاي معاصر فلسطين برپاست. اين نمايشگاه شامل بيش از 60 اثر از هنرمندان ايراني چون محمدرضا دوست‌محمدي، محسن نوري نجفي، جلال رحمتي، محمدعلي رجبي، محمود نظري، داود كاظمي و بهرام ارجمندنيا است.

همچنين «الساندرو گاتو» از ايتاليا، «علي خليل» از بحرين، «آسكين آيرانكي اغلو» از تركيه، «انريكو لاكوسته» از كوبا، «جيتت كوستانا» از اندونزي ، «اميه حجا» از فلسطين و «روك لاند» از برزيل از ديگر شركت‌كنندگان اين نمايشگاه هستند.

نمايشگاه كاريكاتور «غزه، نماد مقاومت» با همكاري جمعيت دفاع از ملت فلسطين، خانه كاريكاتور، موزه هنرهاي معاصر فلسطين، بنياد شهيد و امور ايثارگران و سازمان مردم نهاد مظلوم در كشور تركيه برگزار شده است.

علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا 28 بهمن همه روزه به جز روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 19 و پنجشنبه‌ها 10 تا 15 به نشاني ميدان فلسطين، خيابان برادران شهيد مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره 74 مراجعه كنند.

نظر شما