پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۹۵۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
گالري‌هاي تهران در هفته دوم اسفندماه ميزبان نمايشگاه‌هاي متنوعي از آثار عکاسان، نقاشان و مجسمه‌سازان هستند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري‌هاي گلستان، جرجاني، راه ابريشم، افرند،‌ فصيحي هرندي، خاک،‌ ساربان، آن، شكوه و ماه مهر از روز جمعه پنجم اسفندماه نمايشگاه‌هاي متنوعي از آثار هنرمندان تجسمي را ميزباني مي‌کنند. گالري‌هاي والي، الهه، ماه، اعتماد، نار، سين و اثر نيز از روزها و هفته‌هاي گذشته ميزبان نمايشگاه‌هايي هستند که در هفته آينده نيز ادامه خواهد داشت.



نمايش زيورآلات در گلستان

گالري گلستان از روز جمعه 5 اسفند ميزبان نمايشگاهي از زيورآلات فرزانه شفيعي است. اين نمايشگاه تا 10 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 به گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 مراجعه کنند.



جرجاني ميزبان آثار صاحبش

گالري جرجاني از روز جمعه 5 اسفند ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي ولي جرجاني است. اين نمايشگاه تا 25 اسفند برپاست و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه روزه از ساعت 16:30 تا 20:30 به گالري جرجاني واقع در خيابان وليعصر(ع)، بالاتر از پارک وي،‌ کوچه خيام، پلاک 4 مراجعه کنند.



عکس‌هاي وکيلي در راه ابريشم

نمايشگاه عکس‌هاي هميلا وکيلي از روز جمعه پنجم اسفندماه در گالري راه ابريشم برپاست. اين نمايشگاه تا 22 اسفند ادامه دارد و بازديدکنندگان مي‌توانند شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 تا 19 و پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 به نشاني خيابان شهيد لواساني (فرمانيه)، شماره 103 مراجعه کنند.



افرند و تلماسه‌ها

گالري افرند از جمعه پنجم اسفندماه ميزبان نمايشگاهي از عکس‌هاي فرشاد فدائيان با عنوان «تلماسه‌ها» است. اين نمايشگاه تا 12 اسفند ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 از اين عکس‌‌ها در گالري افرند واقع در بزرگراه جلال آل احمد، خيابان جهان آرا، خيابان 19 (جلال حسيني)، بعد از تقاطع اشک شهر، پلاک 48 مراجعه کنند.



نقاشي بناکار در گالري مريم فصيحي هرندي

گالري مريم فصيحي هرندي از روز جمعه پنجم اسفند ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي علي بناکار است. اين نمايشگاه تا 19 اسفند ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به نشاني دروس، خيابان وارسته، کوچه مشايخي، پلاک 11 مراجعه کنند.



چيدمان فياضي در گالري خاک

نمايشگاه چيدمان بيتا فياضي از روز جمعه پنجم اسفند در گالري خاک برپاست. علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين چيدمان تا 24 اسفند همه‌روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالري خاک واقع در خيابان شريعتي، دو راهي قلهک، خيابان بصيري، کوچه ژيلا، شماره يک مراجعه کنند.



نيستان در گالري ساربان

نمايشگاهي از نقاشي خط‌هاي محمد سعيد نقاشيان با عنوان «نيستان» از روز جمعه پنجم اسفند ماه در گالري «ساربان» برپاست. اين نمايشگاه حاصل انديشه‌هاي اين هنرمند در ارتباط با فضاي تفکري مولاناست.

محمد سعيد نقاشيان متولد سال 1356 دانش‌آموخته رشته گرافيک کارشناسي ارشد از دانشگاه سوره تهران است. 14 اثر نمايشگاه «نيستان» با تکنيک ترکيب مواد روي بوم در ابعاد مختلف خلق شده‌اند.

اين نمايشگاه تا 12 اسفند ماه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد عموم داير خواهد بود و علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از آن به خيابان دکتر بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند. گالري ساربان سه‌شنبه‌ها تعطيل است.




نقاشي‌هاي بلوچي در آن

نگارستان آن از روز جمعه پنجم اسفند ميزبان نمايشگاه نقاشي‌هاي آزاده بلوچي با عنوان «باش تا آئينه‌ات باشم!» است. اين ننايشگاه روز جمعه ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و تا روز دوشنبه 22 اسفند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ميزبان علاقمندان خواهد بود. گالري آن در ونک، خيابان سئول، شماره 40 واقع است.شاعرانه‌ها در گالري شكوه

گالري شكوه، عصر جمعه پنجم اسفند تازه ترين آثار مهدي سديفي ‌را به نمايش گذاشته است. عنوان اين نمايشگاه «شاعرانه‌ها» است و در آن تابلوهاي خط نقاشي و مجسمه‌هاي تنديس خط مهدي سديفي ‌ارائه شده است. اين نخستين باريست كه نقش برجسته‌هاي سديفي که ملهم از گرافيك خط هستند، در يك نمايشگاه ارائه مي‌شود. اين نمايشگاه تا 10 اسفند در گالري شكوه واقع در چهارراه فرمانيه، بلوار شهيد اندرز گو، خيابان سليمي شمالي، كوچه امير نوري، شماره 19 دايرخواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 21 از اين آثار ديدن کنند.




ذهن گاليله در ماه مهر

نمايشگاه نقاشي‌هاي محسن عزيزي با عنوان «ذهن گاليله» روز جمعه پنجم اسفند در گالري ماه مهر افتتاح شد. اين نمايشگاه تا 16 اسفند ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ 12 اسفند از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري ماه مهر در خيابان آفريقا، کوچه نيلوفر، پلاک 7 واقع است.



گروه نقاشان گالري اثر

گالري اثر از روز جمعه 28 بهمن‌ماه ميزبان نمايشگاهي از آثار 10 هنرمند است که همکاري مستمري با اين گالري دارند و هريک از آن‌ها يک اثر در اين نمايشگاه ارائه کرده‌‌اند. هنرمندان حاضر در اين نمايشگاه عبارتند از عليرضا آدم بکان، آزاده رزاق دوست، سميرا عليخان‌زاده، ايمان افسريان، مجتبي تاجيک، بابک روشني‌نژاد، رضا عظيميان، محمد غزالي، رضا لواساني و احمد مرشدلو. اين نمايشگاه تا 17 اسفندماه در گالري اثر واقع در خيابان ايرنشهر، کوچه برفروشان، روبه‌روي خانه هنرمندان، پلاک 16 داير خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري اثر همچنين از روز جمعه 21 بهمن ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي بابک روشني‌نژاد است. اين نمايشگاه تا 10 اسفند برپا خواهد بود.



تصوير حيوانات در گالري سين

نمايشگاهي از نقاشي‌هاي هويار اسديان، آنيتا اسفندياري، مونا جان‌محمدي و کيميا کاموري با محوريت «حيوانات» از روز جمعه 28 بهمن‌ماه در گالري سين برپاست. اين نمايشگاه تا 7 اسفند ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 از اين آثار بازديد کنند. گالري سين در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 واقع است.



آثار درخشاني در نار

گالري ناراز روز جمعه 28 بهمن ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي ليلي درخشاني است. علاقمندان مي توانند تا روز سه‌شنبه نهم اسفندماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري نار در خيابان وليعصر(عج)، بالاتر از محموديه،‌ پاساژ رولکس، پلاک 5 واقع است.



بازيافت در گالري اعتماد



گالري اعتماد از روز جمعه 28 بهمن ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي محمود بخشي با عنوان «بازيافت» است. اين نمايشگاه به نمايشگاه‌گرداني مملي شفاهي برپاشده و تا 9 اسفندماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 15 تا 19 از اين آثار در گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان،‌ دو راهي سمت راست،‌ پلاک 4 ديدن کنند.



خط نقاشي در ماه

نمايشگاه نقاشي‌خط مهرداد شوقي حق‌دوست از روز جمعه 28 بهمن در گالري ماه افتتاح شده است. اين نمايشگاه تا 9 اسفند ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز يکشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 از اين آثار ديدن کنند.

گالري ماه در خيابان آفريقا(جردن)، بلوار گلستان، پلاک 26 واقع است.




چيدمان الهه

گالري الهه از روز جمعه 28 آبان ميزبان يک نمايشگاه گروهي چيدمان است. اين نمايشگاه تا 8 اسفند ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري الهه واقع در بلوار آفريقا(جردن)، بالاتر از تقاطع اسفنديار، کوچه گلفام، انتهاي کوچه سمت راست، بن بست اميني، پلاک 3 بازديد کنند.



والي ميزبان جهانشاهي

نقاشي‌هاي شبنم جهانشاهي از روز پنجشنبه 27 بهمن در گالري والي به نمايش گذاشته شده است. علاقمندان مي‌توانند تا 9 اسفند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 از آثار اين نقاش در گالري والي واقع در ميدان ونک، خيابان ونک، خيابان تک جنوبي، خيابان شهيد خدامي، پلاک 72 ديدن کنند.

نظر شما