جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۴
کد خبر: ۴۹۷۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
رييس مرکز آموزش سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از توليد 69 محصول آموزشي براي خانه‌‌هاي کودک تحت پوشش اين سازمان در مناطق 22‌گانه خبر داد.

نويد برکچيان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «شهر» درباره اين محصولات گفت:‌ اين اداره بر اساس عناوين دوره‌هاي آموزشي فرهنگسراها و خانه‌هاي کودک شهر شکوفه‌ها و با تکيه بر کاربرگ‌هاي اين دوره‌ها، ‌محصولات آموزشي را طراحي و توليد مي‌کند.


وي ادامه داد:‌ در اين مرکز تاکنون 69 محصول آموزشي براي کودکان تهيه شده که در بسته‌هاي آموزشي شامل کتاب، ‌کارت قصه، CD، برچسب در خانه‌ هاي کودک توزيع مي‌شود. 52 مورد از اين محصولات کتاب‌هايي هستند که براي کودکان و مربيان آن‌ها توليد شده است. برکچيان توضيح داد: اين کتاب‌ها پس از تاييد شوراي نظارت و سپس صفحه‌آرايي و تصويرسازي، براي چاپ به موسسه نشر شهر ارسال مي‌شوند. برخي از اين 52 عنوان کتاب که مربوط به گروه سني 4 و 5 و 6 سال هستند، به چاپ سوم نيز رسيده‌اند. وي افزود اين کتاب‌ها در سه سطح هميار کودک، هميار مربي و هميار اولياء توليد مي‌شود. وي درباره مخاطبان اين محصولات گفت:‌ 5000 نوآموز در خانه‌هاي کودک شهر شکوفه‌ها در مناطق 22‌گانه تحت آموزش هستند و محصولات آموزشي به تعداد آن‌ها توليد مي‌شود. محصولاتي که ويژه مربيان هستند نيز در تيراژ 1000 نسخه توليد و توزيع مي‌شوند.


رييس مرکز آموزش سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران افزود: همراه با بسته محصولات آموزشي خانه‌هاي کودک تقويم آموزشي فصلي آن‌ها نيز توزيع مي‌شود. بدين ترتيب تمامي خانه‌هاي کودک وابسته به سازمان از برنامه آموزشي واحدي پيروي مي‌کنند؛ به گونه‌اي که سرفصل آموزشي هر ساعت از روز فعاليت آن‌ها از قبل برنامه‌ريزي مي‌شود و از منبع آموزشي واحدي استفاده مي‌کنند. وي همچنين گفت:‌ در اين تقويم آموزشي مناسبت‌هاي مذهبي و ملي نيز در نظر گرفته شده‌ است و راهنماي استفاده از اين کتاب‌ها نيز بين مربيان خانه‌هاي کودک توزيع مي‌شود.


برکچيان ادامه داد: بسته‌هاي آموزشي کودکان به هر نوآموزي که در خانه کودک ثبت‌نام شده باشد ارائه مي‌شود و تخفيف سازماني نيز براي آن‌ها در نظر گرفته شده است. وي با اشاره به اين‌که محصولات آموزشي زمستانه اين مرکز در حال توزيع است،‌ گفت: همه محصولات در شوراي نظارت شامل 6 متخصص در حوزه‌هاي مختلف تاييد مي‌شود و همه مراحل توليد يک محصول، در شناسنامه مربوط به آن ثبت و در پوشه‌هاي ويژه‌اي بايگاني مي‌شوند.


نظر شما