شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۶
کد خبر: ۵۰۰۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
مهمترين برنامه‌هاي فرهنگي هنري در سال 91 /منطقه 6
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 6 از برگزاري چهار برنامه فرامنطقه‌اي در سال آينده خبر داد و گفت: يكي از اين برنامه‌ها بازآفريني داستان‌هاي «قصه‌هاي خوب‌، براي بچه‌هاي خوب» با استفاده از فن‌آوري‌هاي روز براي دانش آموزان تهراني ست.

رضا دوستعلي در گفت و گو با خبرنگار «شهر» گفت: در اين برنامه يکي از قصه‏هاي کتاب «قصه‏هاي خوب براي بچه‏هاي خوب» از مجموعه آثار استاد مهدي آذر يزدي، توسط قصه‏گويان متبحر با زبان ساده، زيبا، روان و هنرمندانه براي حدود 100 نفر از دانش آموزان منتخب مدارس(از هر مدرسه 10نفر و هر منطقه 100 نفر دانش‏آموز دختر و 100نفر دانش‏آموز پسر) 22 منطقه تهران ارايه مي‌شود و نوجوانان پس از فراگيري مفهوم قصه با بهره‏گيري و افزودن فناوري‏هاي روز از قبيل: رايانه، گوشي همراه، ماهواره، ديجيتال، شبکه مجازي و... قصه را بازنويسي و باز آفريني مي‏کنند.




رييس فرهنگسراي سرو با بيان اينكه اين برنامه با هدف ترغيب دانش‌آموزان به مطالعه غير درسي در نظر گرفته شده است،‌ افزود: از ميان تمامي آثار برگزيده جهت توليد محصول فرهنگي(کتاب) و ارايه در نمايشگاه‏هاي مختلف (در مدارس و مراکز فرهنگي) استفاده مي‏شود. آثار توليد شده قابليت فروش به مدارس را دارد.


وي «تفكر از نماي نزديك» را يكي ديگر از برنامه‌هاي فرامنطقه‌اي سال آينده برشمرد و ادامه داد: اولين جشنواره «پيام» نيز با توجه به پيام مقام معظم رهبري و نامگذاري سال 91 به منظور پرداختن هرچه بيشتر به موضوع، براي عموم مردم صورت مي‌گيرد.



  

دوستعلي با اشاره به برنامه فرامنطقه‌اي آموزه‌هاي شهروندي با عنوان «حتما ميدانيد، ....» در سال آينده اظهار داشت: اين برنامه با هدف هنجار سازي در رفتار شهروندان جهت استفاده از وسايل نقليه عمومي برگزار مي‌شود. پرداختن به حداکثر 10 موضوع از مسايلي که براي استفاده‌کنندگان از وسايل نقليه عمومي ملموس و در عين حال آزار دهنده است از قبيل: رعايت حق تقدم، برخورد با يکديگر و دعوت به آرامش، رعايت حقوق ديگران، احترام و توجه بيشتر به سالمندان و خردسالان و غيره از جمله بخش‌هاي اين برنامه خواهد بود.

وي تصريح كرد: همچنين رمز موفقيت، كاروان كتاب، چگونه پژوهش كنيم، يار مهربان، آواي سرو، دريچه‌اي به سوي آسمان، نگاهت را نگاه كن، هم‌انديشي دانشجويان ايراني و لبناني، خانواده سالم در آيين حضرت مسيح (ع) و از چشم دانشجو از جمله برنامه‌هايي است كه از سوي فرهنگسراي سرو در سطح منطقه برگزار مي‌شود.




 به گفته دوستعلي، جشنواره «دوباره بسازيم »، خانواده، طراوت، محيط زيست، طب در مکتب الهي، نگين آفرينش و سلامت در سالمندي از سوي خانه فرهنگ گل‌ها، موزه و جهاني كه در حال تغيير است و سي‌ و پنجمين سالگرد دكتر علي شريعتي از سوي خانه موزه دكتر شريعتي، زمزمه محبت و در عالم همسايگي از سوي كتابخانه جهان‌آرا و احيا ثروت، از فلق تا شفق، جشن ريحانه بهشتي، هفت شهر عشق، قصه‌هاي نور، فصل همدلي و فصل رويش از جمله برنامه‌هاي فرهنگسراي شفق نيز در سال آينده در نظر گرفته شده است.

نظر شما