سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۰۲۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
مراسم تجليل از خانواده شهيدان «احمدي روشن»، «رضايي نژاد» و «قشقايي» در فرهنگسراي خاوران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي خاوران؛ در اين مراسم که عصر ديروز و با عنوان «در حضور آفتاب»  كه با حضور «لاله افتخاري» رئيس فراکسيون قرآن و عترت و شاهد مجلس برگزار شد، از خانواده شهيدان «احمدي روشن»، «رضايي نژاد» و «قشقايي» تجليل شد.


در اين مراسم همچنين از اساتيد و هنرمندان منطقه 15 و برگزيدگان مسابقه عکس عاشورايي، جشنواره فرهنگي– هنري فجر خاوران و مسابقه ميلاد حضرت مهدي(عج) و بر آستان جانان تجليل و تقدير شد.



در ادامه اين برنامه از نرم افزار «دختران بهشتي» و چندرسانه‌اي «شاهدان عاشورا» با حضور "لاله افتخاري" رييس فراکسيون قرآن و عترت و شاهد مجلس شوراي اسلامي رونمايي شد.



در اين مراسم 20 نفر از هنرمندان هنرهاي تجسمي شهر تهران ضمن صدور بيانيه‌اي تعدادي از آثار خود به خانواده معظم شهداي هسته‌اي اهدا کردند.


اين بيانيه توسط «نرگس اسلامي شرار» نقاش و هنرمند نابيناي فرهنگسراي خاوران قرائت شد که متن کامل آن در ادامه مي‌آيد:

«ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون فرحين بما ءاتهم الله من فضله و يستبشرون بالذين لم يلحقوا بهم من خلفهم الاخوف عليهم و لا هم يحزنون

و کساني که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندار بلکه آنها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزي مي‌خورند. آنان به آنچه خدا را از فضل خود ارزاني شان داشته خوشحالند و از هم رزماني که هنوز به آنها ملحق نشده اند شادمانند که نه بيمي بر آنهاست و نه اندوهگين مي شوند.

هرچند هنوز رفتنت پاي استدلال هايمان را لنگ گذاشته است اما هر روز که مي گذرد کوچه هاي اين شهر جاي خاليت را به رخ مان مي کشد. پيشاني بندت عزم بود و قدم هايت به استواري دماوند.

اين روزها مدام، بودنت را مشق مي کنيم تا يادمان نرود سرخي پرچم سه رنگ اين آب و خاک، مرهون لبيک تو به شهادت است. اروند، فلکه، چزابه، يا اصلا خيابان هاي اين شهر، چه فرقي مي کند؛ تا وقتي که سنگر هم چنان باقيست و دفاع باقي تر.

بدينوسيله به استحضار مي‌رساند ما هنرمندان هنرهاي تجسمي که بخش کوچکي از جامعه بزرگ هنرمندان مي باشيم آثار هنري خود را به پاس خون شهيدان بزرگوار احمدي روشن، رضايي نژاد، قشقايي به خانواده گرانقدرشان تقديم مي نماييم. هرچند اين آثار ياراي سپاس و تقدير از رشادت هاي اين شهيدان بزرگوار را نخواهد داشت اما اميد است خانواده معظم و معزز ايشان از ما پذيرا باشند.



علي تن، سيد محمود قريشي، احمد مقدسي، حسين اسفنديار، رضا مولايي، سعيد پوزش، علي فداي وطن، هوشنگ عليزاده، علي اکبر ابراهيم نژاد، حميد اديبي، وحيد ميرورزنده، محسن رهبري، علي آزاد، حسين علي اعظمي حصار، عظيم فلاح، سپيده پيله ور، نرگس اسلامي شرار، رقيه فصيحي، مهتاب خوش دامن.»

نظر شما