پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۵۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
رييس فرهنگسراي رضوان از برنامه‌هاي اين مركز در سال جاري خبر داد و گفت: «اتاق فرشته»، «غرفه حيات»، نمايشگاه‌هاي «چهل‌چراغ» و جشنواره خزان از جمله برنامه‌هايي است كه در صورت تصويب امسال اجرا مي‌شود.

محمد سعادت در گفت و گو با خبرنگار«شهر» از ادامه برنامه سفرهاي آسماني در سال جاري خبر داد و گفت: در اين برنامه دانش‌آموزان مقاطع راهنمايي و دبيرستان براي يك مسافرت كوتاه عرفاني و بازديد از قطعه شهدا به فرهنگسرا دعوت مي‌شوند كه امسال طرح ميثاق نيز شامل ارسال پيامك، راه‌اندازي ماهنامه رضوان و طرح نيابت از شهدا نيز در قالب اين برنامه اجرايي مي‌شود.



وي نصب دستگاه «رندينگ» حاوي بروشور معرفي مفاخر و بزرگان مدفون در بهشت‌زهرا را در مترو و ورودي قطعات شهدا در قالب برنامه «پنجره» را يكي ديگر از برنامه‌هاي سال 91 عنوان كرد و افزود: ديدار هفتگي با خانواده‌هاي شهدا از ديگر برنامه‌هاي اين فرهنگسرا است كه دوشنبه‌هاي هر هفته صورت مي‌گيرد. در اين ديدار خاطرات و زندگينامه شهيدان مرور مي‌شود ضمن اينكه هدايايي به رسم يادبود به خانواده‌ها اهدا مي‌شود.



سعادت ادامه داد: نشست‌هاي «يك روز بهشتي» شامل برگزاري نشست‌هاي تخصصي با موضوعاتي مانند شهدا، پرونده‌هاي ناگفته از دفاع مقدس، فرماندهان جنگ، راويان دفاع مقدس، بدنه جنگ، زندگي پس از مرگ، حيات طيبه و حوزه‌هاي بين‌المللي مانند نهضت‌هاي آزادي‌بخش و رهبران نهضت‌ها در كنار برنامه‌هاي حاشيه‌اي مانند برگزاري ايستگاه صلواتي و تئاتر‌ها و نمايش‌هاي خياباني ماهي يك بار در فرهنگسراي رضوان برگزار خواهد شد.


رييس فرهنگسراي رضوان به راه‌اندازي غرفه حيات در سالن عروجيان (سالن انجام امور كفن و دفن در بهشت‌زهرا) اشاره كرد و اظهار داشت: در اين سالن با حضور دو كارشناس مذهبي به مسايل مختلفي در رابطه با مرگ و قيامت پاسخ داده خواهدشد ضمن اينكه محصولات فرهنگي شامل CD، ادعيه، دفترچه احكام، نقشه قطعات و تابلوي يادبود به همراهان متوفيان اهدا مي‌شود. همچنين اتاق فرشته شامل اتاق بازي و انديشه كودكان همراهان متوفيان در محوطه روبروي اين فرهنگسرا راه‌اندازي مي‌شود كه طي آن مربيان مجرب، كودكان را در درك و انتقال مفاهيم مرگ و زندگي كمك مي‌كنند.

وي جشنواره خزان شامل مسابقات فرهنگي هنري در قالب‌هاي مختلف داستان، شعر، نمايش و غيره در موضوع مرگ و آگاهي را يكي ديگر از برنامه‌هاي سال 91 عنوان كرد و گفت: «رهرو» عنوان ويژه‌برنامه‌اي است كه در قالب راه‌اندازي محوطه شبيه‌سازي شده مناطق جنگي به همراه جلوه‌هاي ويژه جنگ نرم و با صداگذاري دالبي و استفاده از بازي پينت‌بال به صورت داستاني و با فضاسازي جذاب در هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.



به گفته سعادت، ويژه‌برنامه «پدرانه» به مناسبت شب‌هاي قدر، مسابقه كتابخواني، نصب 50 عدد بيلبورد در مسيرهاي اصلي و قطعات جديد بهشت‌زهرا با استفاده از طرح‌هاي جذاب در خصوص معاد و قيامت، نصب 20 عدد نگارگذر در محوطه سالن انتظار بهشت‌زهرا، سفارش نگارش كتاب در حوزه مرگ، چاپ تقويم تخصصي در حوزه حيات و ممات طيبه با عنوان تقويم حيات، برگزاري نمايشگاه‌هاي چهل‌چراغ به مناسبت هفته دولت، دهه فجر و هفته دفاع مقدس و راه‌اندازي پايگاه رضوان در حرم مطهر و توزيع محصولات فرهنگي به مناسبت ايام رحلت امام خميني (ره) از ديگر برنامه‌هايي است كه در طول سال اجرا مي‌شود.



سعادت در پايان اظهار اميدواري كرد كه در صورت تصويب اين طرح‌ها از سوي سازمان فرهنگي هنري در سال جديد شاهد تغييرات و تحولات جديدي در بهشت‌زهرا و فرهنگسراي رضوان خواهيم بود.

نظر شما