شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۰۶۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
مدير امور پرديس هاي سينمايي:
آغاز اکران عمومي فيلم‌هاي سه بعدي فصل تازه‌اي براي رونق سينماهاي کشور است که مي‌تواند جذابيت سينماها را براي مخاطباني که امروزه به رسانه‌هاي مختلفي دسترسي دارند افزايش دهد.

محمدعلي حجازي مدير امور پرديس‌هاي شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» از استقبال خوب مخاطبان از اکران فيلم‌هاي سه بعدي خبر داد.

ايوان شمس تمام سال ميزبان سه بعدي‌ها است

حجازي درباره مدت زمان اکران فيلم‌هاي سه بعدي در ايوان شمس گفت: بنا داريم تا پايان سال اکران فيلم‌هاي سه بعدي را در سالن چند منظوره ايوان شمس ادامه دهيم.

 

وي افزود: در حال حاضر سه فيلم سه بعدي «هوگو»، «هيولايي در پاريس» و «شنل قرمزي عليه پليدي» در حال اکران است که بنا براعلام شرکت ايده‌آل سينما مالک و مجري اکران فيلم‌هاي سه بعدي هر ماه يک فيلم سه بعدي جديد براي اکران به برنامه سينماها اضافه مي‌شود.

 

تجهيزات جديد در راه ايوان شمس

مدير امور پرديس‌هاي شهرداري تهران در مورد سيستم نمايش سه بعدي سينماها گفت: اميدواريم تا پايان ارديبهشت سيستم نمايش‌ سه بعدي فيلم در تالار ايوان شمس به روز شود. در سيستم فعلي نمايش سه بعدي عينک‌هاي مخصوص تماشاگران قيمت بالايي دارند که اين عينک‌ها پس از پايان فيلم جمع‌آوري مي‌شوند اما در سيستم جديد عينک‌هاي ارزانتري به کار مي‌رود و عينک‌ها جمع نمي‌شوند.

 

حجازي در ادامه گفت: بنا داريم در صورت استقبال مردم از فيلم‌هاي سه بعدي ديگر پرديس‌هاي شهرداري را نيز مجهز و آماده نمايش اين فيلم‌ها کنيم.

بنا بر اين گزارش در حال حاضر سالن اصلي سينما آزادي نيز به اين سيستم مجهز است که در حال حاضر با توجه به سرگروه بودن اين سالن براي اکران نوروزي امکان نمايش فيلم‌هاي سه بعدي در اين سالن ممکن نيست.

 

فيلم‌ سه بعدي چيست؟

فيلم سه‌بعدي‏ يک نوع سينماي پوياست که با خطاي ديد عميق بر درک بصري تاثير مي‌گذارد که شامل تصوير برداري سه‌بعدي با تصويربرداري دو دوربين به منظور شبيه‌سازي نوع و جهت ديد انساني با کمک دو لنز چشمي به وجود مي‌آيد. اين نوع تصوير برداري با دو دوربين و با کمک کامپيوتر ايجاد مي‌شود و با کمک جلوه‌هاي ويژه مخصوص سخت افزاري يا چشم افزاري خطاي ديد سطح و عمق يا دور و نزديکي در تصاوير قابل رويت مي‏‌شود.

 

فيلم سه‌‏بعدي از سال 1890 ميلادي وجود داشته، اما تا حد زيادي به دليل هزينه‌هاي فراوان و زمان توليد طولاني به فراموشي سپرده شده بود، اما بعد از وقفه‌اي کوتاه در 1900 توسط شرکتهاي آي مکس و ديزني تا حدي به اين سينما پرداخته شد و در فاصله‌ي سال‌هاي 2000 تا 2009 موفقيت‌هاي بيشتري کسب کردند و اين اتفاق بزرگ ساخت فيلم‌هاي سه‏‌بعدي با موفقيت‌هاي بزرگتر را رقم زد. و اين موفقيت باري ديگر در دسامبر 2009 با آواتار به اوج خود رسيد.

 

در حال حاضر ساخت فيلم‌هاي سه بعدي افزايش هزينه 20 درصدي را براي فيلم‌سازان به همراه دارد اما با اين وجود به دليل افزايش جذابيت و فروش اين فيلم‌ها شرکت‌هاي توليد فيلم هر روز بيشتر به اين صنعت روي مي‌آورند.

نظر شما