چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۰۸۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
شهردار تهران با اشاره به بهره برداري از بزرگراه شهيد زين الدين تا پايان سال جاري ، اظهار کرد : امروز براي اولين بار در کشور کارخانه تبديل زباله به انرژي در منطقه 4 ايجاد مي‌شود که نه تنها تمام زباله منطقه بلکه زباله چند منطقه اطراف را نيز سوزانده و تبديل به انرژي مي‌کند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران دکتر محمد باقر قاليباف امروز شنبه 26 فروردين در مراسم افتتاح و بهره برداري از 100 پروژه عمراني، اجتماعي، فرهنگي، ورزشي، ترافيکي و امور شهري منطقه 4 ضمن تسليت ايام فاطميه اظهار کرد: اصل تعاون،همکاري،گذشت،محبت،حق همسايه داري، برادري و اخوت بايد در شهر به وجود آيد و همه خوبي‌ها را با هم تقسيم کنيم. اين طور نباشد که برخي هميشه در زحمت و برخي از رفاه کامل برخوردار باشند.

 

قاليباف عنوان کرد: يکي از اصلي‌ترين اهداف ما در مديريت شهري اين است که تلاش کنيم حداکثر امکانات را براي حداکثر مردم فراهم آوريم و در سياست گذاري‌ها ما اين هدف را به طور جد پيگيري مي‌کنيم و امروز نسبت اعتماد مردم به مديريت شهري افزايش يافته است.

 

شهردار تهران در ادامه با اشاره به راه اندازي 3 ميدان ميوه و تره بار در منطقه 4 اظهار کرد : امروز صبح شهروندي از من گلايه کرد که چرا وسط خيابان در رفيوژ مياني نرده مي‌گذاريد ، آن طرف خيابان مسجد است و مردم نمي توانند به مسجد آمده و نماز بگذارند.

 

وي افزود: اين مساله را مي‌توان دو گانه نگاه کرد ، يک نگاه مبني براين است که شهرداري توجهي به مساجد و نماز ندارد و نگاه ديگر آن است که اين خيابان پر شيب است و نياز به نصب نرده دارد و کمي جلوتر هم پل عابر پياده قرار گرفته که حافظ جان مردم است. از نظر شرعي نيز حفظ جان نمازگزاران وظيفه شهرداري است.

 

قاليباف تصريح کرد: آن مکان‌هايي که مسجد و مدرسه ساخته شده است، اولويت ما احداث پل عابر پياده بوده تا افراد بتوانند از اين امکانات به راحتي استفاده کنند و به هر حال کار کردن در شهر مشکلات خود را دارد، من خاطرم هست که روزهاي اول مديريتم شهروندان منطقه 4 و شورا ياري ها از من آسفالت خيابان، تميز بودن خيابان ها و احداث پارک ها را تقاضا مي کردند و نسبت به احداث باغ پرندگان معترض بودند اما امروز مي بينيم که با احداث باغ پرندگان يک تفرجگاه بزرگ در تهران ايجاد شده است.

 

وي در ادامه با بيان اينکه دسترسي هايي که در تهران ايجاد شده قابل توجه است اظهار کرد : امسال ادامه بزرگراه شهيد زين الدين به اتمام و به بهره برداري مي رسد و بسياري از دسترسي ها، پل ها و تقاطع ها در حال احداث است.

 

قاليباف در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به توجه به مسائل فرهنگي و اقتصادي که جزو برنامه هاي اصلي شهرداري تهران است گفت: امروز مشکلات اقتصادي به گونه اي است که آثار منفي فرهنگي نيز در خانواده ها باقي گذاشته است. هرچند در قبال مباحث اقتصادي کاري از دست ما برنمي‌آيد و وظيفه قانوني ما حل مشکلات اقتصادي نيست اما براساس وظيفه ديني سعي مي‌کنيم اين مشکلات را در شهر تهران با احداث بازار ميوه و تره بار و ارايه محصولات با کيفيت همراه با قيمت ارزان‌تر به حداقل برسانيم.

 

وي با اشاره به شعار امسال مبني بر حمايت از توليد ملي تاکيد کرد : توسعه جدي بازار ميوه و تره بار به اقتصاد خانواده نيز کمک مي کند چرا که قيمت محصولات ارايه شده در اين بازارها ارزان تر از ساير بازارهاي شهر تهران است.

 

وي در ادامه با بيان اينکه در اين راستا ميادين شهرداري تهران در حوزه اقلام پروتئيني و بهداشتي نيز سعي دارد ارايه اين اقلام را با کيفيت بالا و هزينه پايين در اختيار شهروندان قرار دهند و امروز مي بينيم که ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري به نسبت 5 سال گذشته از پيشرفت مطلوبي برخوردار است و در اين خصوص جهاد گونه عمل شده است و شتاب آن به سمت بهتر شدن افزايش يافته است.

 

شهردار تهران با بيان اينکه شايد وظيفه قانوني ما کمک به مساجد و حوزه ها نباشد اما ما درون نظام اسلامي زندگي مي کنيم و فقها به ما اين گونه ياد داده اند که در نظام اسلامي مديران اجرايي مسئوليت دين مردم را دارند گفت: همان گونه که آسفالت خيابان ها، احداث پارک ها ، جمع کردن زباله ها و... موضوعيت دارد توجه به مسائل فرهنگي و ديني نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است و اين قبيل امور وظيفه ما بوده هرچند در اين زمينه کوتاهي‌هايي داريم.

 

وي تاکيد کرد: اما سازمان ما را با ديگر سازمان‌ها در خصوص حمايت از مساجد مقايسه کنيد حتي سازمان هايي که مسئوليت مساجد را به عهده دارند، مي‌بينيد که در اين خصوص ما بيشتر از ساير نهادها تلاش کرده‌ايم و تمامي اقدامات خود را در حوزه فرهنگي و اجتماعي با نگاه مسجدي به انجام مي‌رسانيم.

 

قاليباف در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به احداث تونل صدر-نيايش و اين که يکي از کارشناسان خارجي اين پروژه نسبت به سرعت و اجراي آن متعجب شده بود که در جواب وي من به فرهنگ دفاع مقدس اشاره کردم و به وي گفتم همان فضاي دوران دفاع مقدس در فضاي احداث اين تونل بايد حکم فرما باشد که همين گونه نيز شد و اين پروژه با کيفيت بالا و سرعت مطلوب مطابق با زمان دهي تعيين شده پيش مي‌رود.

 

وي با اشاره به اينکه در زمان دفاع مقدس در جبهه جنگ پلي 45 روزه با روحيه آن دوره احداث شد که تعداد زيادي هواپيماي عراقي سقوط کرد اما نتوانستند اين پل را خراب کنند گفت : احداث تونل صدر نيايش نيز با همين روحيه دفاع مقدس به انجام مي‌رسد.

 

وي ادامه داد : تهديدها همواره و در تمام ابعاد وجود دارد و ما نبايد نگران اين تهديد ها باشيم. ما بايد به فکر حل مشکلات اقتصادي خود بوده و فارغ از اين تهديدها به اجراي پروژه هاي عمراني، خدماتي و اجتماعي در شهر بپردازيم.

 

شهردار تهران با اشاره به خواسته هاي امروز شهروندان که متفاوت از سال اول مديرت خود درشهرداري بود، عنوان کرد: امروز ديگر آسفالت و احداث بوستان که 90 درصد از خواست هاي شهروندان را در ابتداي مديريتم در شهرداري شامل مي شد مطرح نيست بلکه امروز 80 درصد از خواست هاي مردم مربوط به امر اشتغال بوده که در مورد اين امر کاري از دست ما بر نمي آيد.

 

وي تصريح کرد: هر چند ما در اين زمينه تلاش کرده ايم و امسال بيش از پيش به اين موضوع توجه خواهيم کرد.

 

شهردار تهران گفت : بحث کار آفريني را در شهرداري به طور جدي دنبال مي کنيم که در اين مورد کمک به اقتصاد خانواده و بحث زنان سرپرست خانوار از اولويت هاي ما به شمار مي رود.

 

قاليباف تاکيد کرد: در راستاي شعار حمايت از توليد ملي امروز غالب بر 20 هزار نفر به طور مستقيم با رعايت کرامت تحت پوشش شهرداري تهران به کار مي‌پردازند.

 

وي افزود: شهرداري تهران بستر کارآفريني را براي زنان سرپرست خانوار را هم به نحو مطلوب فراهم آورده است.

 

شهردار تهران افزود: اميدوارم در سايه نظام اسلامي، آرمان هاي شهدا و تحت رهبري مقام معظم رهبري بتوانيم مشکلات مردم را برطرف کرده و به اجراي اهدافمان به نحو مطلوب بپردازيم تا مردم از ما راضي باشند چرا که زماني که مردم از ما راضي هستند خداوند نيز از ما راضي خواهند بود.

 

نظر شما