جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۱۹۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
جزييات شبکه يکپارچه حمل و نقل عمومي پايتخت از سوي معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران اعلام شد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران،سيد جعفر تشکري هاشمي اظهارکرد: براي نخستين بار است که مطالعات جامع و يکپارچه اي در مورد سيستم حمل و نقل عمومي پايتخت صورت پذيرفته است.


وي افزود: از اين پس، شهروندان هنگام استفاده ترکيبي از مترو، اتوبوس و تاکسي با يک سيستم يکپارچه حمل و نقلي مواجه مي شوند، به نحوي که دسترسي و استفاده آن ها از مجموعه حمل و نقل عمومي آسان تر و در عين حال سريع تر مي شود.

 

معاون شهردار تهران اظهار کرد: يکپارچه شدن سيستم حمل و نقل عمومي، به گونه اي است که مجموعه سه مدل سيستم حمل و نقل عمومي در يک شبکه زنجيره وار، به هم پيوسته و هدفمند، کل سطح شهر تهران را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 

وي تصريح کرد: به عنوان نمونه از اين پس، هر شهروند در هر منطقه از تهران که بخواهد از سرويس حمل و نقل عمومي استفاده کند با يک شبکه سه لايه مواجه مي شود که بر اساس اين مدل سه سطحي، مسافر از خطوط تغذيه کننده ابتدايي حمل و نقل عمومي به ناوگان اتوبوسراني و سپس به مدل هاي اصلي يعني سامانه اتوبوس هاي تندرو و شبکه مترو سوق داده مي شود.

 

تشکري هاشمي اضافه کرد: سيستم يکپارچه، مشخصاتي مانند مديريت زمان تردد، هم پوشاني يک سرويس با سرويس ديگر، يکپارچگي پرداخت هزينه سفر و جزيياتي از اين دست را شامل مي شود.

 

وي افزود: نکته مهم استفاده از اين شيوه، مديريت هدفمند طول سفر، زمان سفر و نقاط تبادل سفر است و با اجراي اين سيستم ديگر منطقه اي در تهران وجود نخواهد داشت که شهروندان در آن منطقه نتوانند خود را از طريق شبکه به هم پيوسته حمل و نقل عمومي به مقصد برسانند، ضمن آن که هم در زمان سفر و هم در هزينه سفر صرفه جويي قابل توجهي صورت مي پذيرد.

 

معاون شهردار تهران اظهار کرد: ويژگي اين سيستم يکپارچگي آن است چرا که مديريت يکپارچه، هم بهره برداري و هم نظارت بر حمل و نقل عمومي را به حداکثر کارآيي مي رساند و سبب آسايش و رفاه بيشتر استفاده کنندگان از سيستم مي شود.

 

وي تصريح کرد: بر اساس اين شيوه، جزييات بسياري از جهت مکان يابي پايانه هاي شهري و نقاط تبادل سفر نيز بر اساس سيستم يکپارچه سه لايه طراحي شده است.

 

تشکري هاشمي اضافه کرد: مطالعات اين سيستم تکميل شده و مراحل اجرايي آن در سطح شهر آغاز گرديده و به دليل پشتوانه بالاي کارشناسي و علمي اين شيوه و در نظر گرفتن احتمالات و گزينه هاي مختلف در مدل هاي ترافيکي، به نظر مي رسد کارآيي سرويس هاي حمل و نقل عمومي با اجرايي شدن اين مدل به ميزان قابل توجهي افزايش پيدا کند.

 

وي گفت: اين مطالعات با هدف استفاده حداکثري از تمام ظرفيت ها با کارآيي بهينه و تامين نيازهاي شهروندان صورت پذيرفته و به گونه اي طراحي شده که با افزايش مطلوبيت حمل و نقل عمومي، مردم را به استفاده از وسايل نقليه عمومي تشويق کند.

 

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در پايان خاطرنشان کرد: اجراي اين سيستم به مردم اين اطمينان خاطر را مي دهد که از سيستمي استفاده مي کنند که با توجه به زمان بندي هماهنگ بين بخش هاي مختلف آن مي توانند در کم ترين زمان ممکن خود را  به مقصد مورد نظرشان برسانند.

نظر شما