شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۶
کد خبر: ۵۲۰۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
نمايشگاه خوشنويسي شکسته نستعليق با عنوان «جمع مشتاقان» توسط باغ موزه هنر ايراني روز جمعه، 5 خردادماه ساعت 18 در نگارخانه پرديس اين مجموعه گشايش مي يابد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، جمعي از مشتاقان شکسته نستعليق به سرپرستي مجتبي ملک زاده 30 اثر که حاصل سه سال از فعاليت هاي آنان در عرصه خوشنويسي شکسته نستعليق است را به نمايش گذاشتند.

 

اين نمايشگاه تا 20خردادماه همه روزه ، از ساعت 10 تا 20 ، ميزبان عموم بازديدکنندگان خواهد بود و علاقه مندان مي توانند براي بازديد از اين نمايشگاه به تجريش ، خيابان شهيد دربندي ( مقصود بيک سابق ) ، چهار راه دکتر حسابي ، خيابان دکتر حسابي ، باغ موزه هنر ايراني مراجعه و يا با شماره تلفن6- 22686065 تماس حاصل نمايند.

 

استاد مجتبي ملک زاده، تدريس خوشنويسي را از سال 1361 آغاز نمود و تا کنون در نمايشگاه هاي انفرادي و گروهي متعددي در داخل و خارج شرکت نموده است و ترجيع بندهاي هاتف اصفهاني ، گزيده غزليات و رباعيات فواد کرماني و خواجوي کرماني ، رساله چهار فصل ، ديوان درويش عبدالمجيد طالقاني، ترکيب بند محتشم کاشاني ، مناجات منشور حضرت اميرالمومنين(ع)، مناجات منظوم منسوب به حضرت علي (ع) ، اولين قرآن تاريخ به خط شکسته را به طرز بي بديلي کتابت کرده است.

تاليف و طبع کتاب سطر(پژوهشي در سطرنويسي و گزيده اي از قطعات) در سال 1385 و کتاب چهل سطر (برگزيده‌اي از ادبيات کلاسيک ايراني) در سال 1390 را در کارنامه خود دارد.

نظر شما