جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۲۰۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
برگزاري سوگواره «سلسله موي دوست»
محمد اصفهاني در سوگواره «سلسله موي دوست» که به مناسبت سالروز شهادت دهمين امام شيعيان، امام هادي(ع) در تالار وزارت کشور برگزار مي‌شود، قطعاتي را اجرا مي‌کند.

به گزارش خبرنگار «شهر»،‌ محمد اصفهاني در اين آيين که روز جمعه پنجم خرداد برگزار مي‌شود، قطعاتي را اجرا خواهد کرد.

اجراي «سلسله موي دوست» را رسالت بوذري، برعهده دارد و سعيد طوسي، کلام‌الله مجيد و فرازهايي از زيارت «جامعه کبيره» را - که به تعبير علامه مجلسي(ره) از نظر سند و روايت از صحيح‌ترين و قوي‌ترين زيارات ائمه عليهم السلام و يادگار امام هادي(ع) است- براي حاضران قرائت مي‌کند.

تشکيل حلقه «هنرمندان ارادتمند حضرت امام هادي(ع)» با هدف ابراز ارادت هنرمندان به آن حضرت،‌ يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اين مراسم است. براي تشکيل اين حلقه، فراخواني از طريق پيامک براي هزار هنرمند ارسال شده است و تاکنون تعدادي از هنرمندان براي حضور افتخاري در اين مراسم اعلام آمادگي کرده‌اند.

اجراي تواشيح گروه طه و شعرخواني سيدحميدرضا برقعي، شاعر اهل بيت عليهم السلام از ديگر برنامه‌هاي اين آيين است.

در اين مراسم همچنين وحيد جليلوند به روايت‌گري درباره زندگي و شهادت امام هادي(ع) مي‌پردازد. حجت‌الاسلام شهاب مرادي نيز در بخشي از اين مراسم با عنوان «دل‌گويه‌‌ها» سخنراني خواهد کرد و نشان «سلسله افتخار» نيز از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به حاضراني که هم‌نام امام هادي‌(ع) هستند، اهدا خواهد شد.

آيين «سلسله موي دوست» همچنين با بخش‌هاي جنبي همراه خواهد بود. در يکي از اين بخش‌ها، قطعاتي چون پرچم و خشت حرم سامرا که با هماهنگي مسئولان مرمت حرم آن حضرت به ايران منتقل شده است، به نمايش گذاشته مي‌شود.

برپايي گذر هنر شامل غرفه‌‌هاي هنرهاي سنتي، صنايع دستي، نقاشي، سفال،‌ سراميک و معرق در محوطه تالار وزارت کشور از ديگر بخش‌هاي جنبي اين آيين است.

در بخش‌هايي از مراسم نيز تصاوير زنده حرم امام هادي(ع) با برقراري ارتباط مستقيم با عوامل صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران براي حاضران پخش مي‌شود.

همچنين در پايان مراسم، يک هيئت عزاداري همراه با دمام و سنج به سمت مسجد امام صادق(ع) در ميدان فلسطين مي رود.

ويژه‌برنامه «سلسله موي دوست» به همت معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران روز جمعه پنجم خرداد از ساعت 17:30 تا 20 در تالار بزرگ وزارت کشور واقع در ميدان فاطمي، خيابان شهيد گمنام، برگزار مي‌شود و شرکت در آن براي عموم آزاد است.

نظر شما