پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۲۶۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
با حضور فرهنگسراي رازي در نمايشگاه صنايع دستي
مديريت مراكز فرهنگي هنري منطقه 11 به نمايندگي از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با حضور در نمايشگاه صنايع دستي و هنرهاي سنتي ايران بيش از 100 هنرمند و صنعتگر استان تهران را شناسايي كرد.

حسن پرويزي مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 11 در گفت و گو با خبرنگار «شهر» با اعلام اين خبر گفت: فرهنگسراي رازي در ادامه فعاليت‌هاي خود با مشاركت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري امسال با 25 هنرمند (منتخب هنرمندان حاضر در بازارچه صنايع دستي فرهنگسراي رازي) در 20 غرفه در رشته‌هاي مختلف هنري مانند قلمزني، فلز، چرم، سفال، فرش، گليم، چوب و غيره در نمايشگاه صنايع دستي و هنرهاي سنتي ايران كه به مناسبت روز جهاني صنايع دستي از 17 تا 23 خردادماه در محل دائمي نمايشگاههاي تهران داير شده بود، شركت كرد.


رييس فرهنگسراي رازي ادامه داد: در نمايشگاه سال گذشته اين فرهنگسرا در مجموع با پنج غرفه و هنرمندان كمتري شركت كرد ولي به لحاظ تزيينات، حضور و شركت موثر و نيز تنوع و خدمات ويژه هم خود فرهنگسرا و هم هنرمندان شركت‌كننده موفق به احراز مقام برتر و دريافت لوح تقدير و هداياي ويژه شدند. به همين دليل در نمايشگاه امسال تعداد غرفه‌ها به 20 عدد افزايش يافت و هنرمندان بيشتري نيز حضور داشتند.


وي با بيان اينكه در نمايشگاه سخني از فرهنگسراي رازي نبود و تمامي تبليغات و بنرها با نام سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نصب و تبليغ شده‌ بود، اظهار داشت: توزيع محصولات فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شامل كتاب، بروشور و نرم‌افزار،‌ حضور در راديو نمايشگاه و مصاحبه با هنرمندان و نيز تبليغ سامانه 1837 همراه با فروش صنايع دستي از بخش‌هاي متنوعي بود كه با استقبال چشمگير شهروندان همراه شد.




پرويزي با اشاره به برپايي يك غرفه اختصاصي براي معرفي خانه سفال كه چندي پيش در فرهنگسراي رازي افتتاح شد، گفت: صنعتگراني كه در حوزه سفال و سفالگري فاقد كوره و تجهيزات بودند در اين غرفه شناسايي و به خانه سفال ايران معرفي شدند. همچنين بيش از يكصد هنرمند و صنعتگر استان تهران شناسايي و به باشگاه صنايع دستي فرهنگسراي رازي معرفي شدند.




نمايشگاه صنايع دستي و هنرهاي سنتي ايران، امروز 23 خردادماه در در محل دائمي نمايشگاههاي تهران به كار خود پايان مي‌دهد.

نظر شما