جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۴
کد خبر: ۵۲۷۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
سردار صفوي در سالگرد شهادت دکتر چمران تاکيد کرد:
سي و يکمين آيين گراميداشت سالگرد شهادت دکتر مصطفي چمران با نام مصطفاي انديشه ها در موزه خانه شهيد چمران در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، سي و يکمين آيين گراميداشت سالگرد شهادت دکتر مصطفي چمران با نام مصطفاي انديشه ها، عصر روز گذشته با حضور مهندس مهدي چمران، رييس شوراي اسلامي شهر تهران و برادر آن شهيد بزرگوار، سرلشگر سيد يحيي صفوي، مشاور عالي فرمانده معظم کل قوا در امور نيروهاي مسلح، دکتر اسماعيل منصوري لاريجاني، دکتراي عرفان و فلسفه اسلامي و از دوستان و ارادتمندان آن شهيد بزرگوار در موزه خانه شهيد چمران در تهران برگزار شد.

در ايتداي اين آيين، مهندس چمران در سخناني با اشاره به ابعاد شخصيتي شهيد چمران تصريح کرد: شهيد مصطفي چمران از لحاظ شخصيتي جمع اضداد بود، او يک دانشمند فيزيک هسته اي، عارف وارسته الهي، فرمانده عالي جنگ در ابتکارات نظامي، تحليلگر قدرتمند سياسي و محبّ اهل بيت(ع) بود.

سرلشگر سيد يحيي صفوي در اين مراسم گفت: شهيد چمران از مرگ نمي هراسيد و شهادت، نهايت آرزوي وي بود.

وي با بيان خاطره اي از شهيد چمران اظهار كرد: اولين باري كه شهيد چمران مجروح شده بود او را به بيمارستان گلستان اهواز منتقل مي‌كنند و به دليل نداشتن آمادگي كافي در بيمارستان، پرستاران او را همراه ديگر بيماران در اتاقي بستري مي‌كنند. در اين هنگام دكتر «دوايي» رئيس بيمارستان به آنجا مي‌آيد و شهيدچمران را مي‌شناسد و دستور مي‌دهد كه او را به اتاق عمل ببرند تا شكاف زخمش رانش را مداوا كنند. در هنگام عمل، دكتر دوايي از پرستاران مي‌پرسد كه آيا محل جراحت را بي‌حس كرده‌ايد و از شهيد چمران پرسيد كه آيا درد مي‌كشيد؟ كه شهيد چمران با وجود اينكه محل زخمش بي‌حس نشده بود مشغول به ذكر گفتن بود و در جواب به دكتر دوايي مي‌گويد كه "شما كار خودتان را انجام دهيد و من هم كار خودم را انجام مي‌دهم .

وي با قرائت بخشي از دست‌نوشته‌هاي شهيد چمران خاطرنشان كرد: شهيد چمران عاشق خدا و حضرت علي (ع) بود و اين افتخار را داشتم كه در دوران جنگ چندين بار پشت سر ايشان نماز بخوانم. هنگامي كه دكتر چمران نماز مي‌خواند احساس مي‌كردم كه در عالمي ديگر است. شهيد دكتر مصطفي چمران هرگز از مرگ نمي‌هراسيد و شهادت را نهايت آرزويش مي‌دانست.

مشاور عالي فرمانده معظم کل قوا افزود: شهيد چمران هنوز براي بسياري از مردم ناشناخته است و بسياري از جوانان و استادان دانشگاهها وي را نمي شناسند و با بسياري از ويژگي هاي اين شهيد آشنا نيستند.

وي گفت: شهيد چمران دست پرورده مکتب اسلام، مکتب حضرت علي (ع) و فاطمه الزهرا (س) و مکتب امام خميني (ره) است.به گفته وي شهيد چمران يک انسان نمونه و الگويي براي همه نسل ها و عصرهاست.

در پايان اين آيين، دکتر منصوري لاريجاني با اشاره به روحيه شهادت طلبي شهيد مصطفي چمران ابراز داشت: هويت وجودي و فلسفه حياتي شهيد چمران در حقيقت شهادت طلبي بود.

گزارش تصويري آيين گراميداشت سالگرد شهادت شهيد مصطفي چمران

نظر شما