جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۸
کد خبر: ۵۲۸۰۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
جلسه هماهنگي کانون هاي شکوفا با حضور مدير کل برنامه ريزي و توسعه شهري معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران و مديران محلات و آي تي محلات 20 گانه در سالن اجتماعات شهرداري منطقه 4 برگزار شد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4 کاوه تيمور نژاد در اين نشست که با حضور دکتر حسن کريميان شهردار منطقه 4، سمانه زماني معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه و مديران محلات و آي تي محلات 20 گانه منطقه برگزار شد، هدف از تشکيل کانون هاي 7 گانه شکوفا را توجه بيشتر به فن آوري اطلاعات عنوان کرد و گفت: فن آوري اطلاعات موضوعي اداري نيست و در بين مردم نهادينه شده است به نحوي که اين موضوع در بطن جامعه تعريف شده و در حال اجرا شدن است.

وي افزود: محلات، مکاني براي سازماندهي و تشکيل شبکه هاي اجتماعي با موضوعات اجتماعي و فرهنگي است و بايد موضوعات فرهنگي در دل محلات نهادينه شود تا شهروندان بهره لازم را از خدمات مديريت شهري ببرند.

تيمور نژاد افزود: در کانون هاي هفت گانه شکوفا برنامه نويسي موبايل توسط مديران آي تي منطقه 4 اجرا مي شود و بايد نيازهاي رايانه اي به صورت بومي و محلي در بين کودکان برنامه ريزي و اجرا شود.

مدير کل برنامه ريزي و توسعه شهري معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: در کنار منابع مالي، فيزيکي و انساني، منابع اطلاعاتي از اهميت بالايي برخوردار است و بايد مديران محلات توجه ويژه اي به آن داشته باشند. وي اضافه کرد: منظور از «شکوفا» شهروند کارآمد و فن آوري اطلاعات است و در اين قالب اجرا خواهد شد.

وي ضمن تقدير و تشکر از اقدامات شهرداري منطقه 4 در خصوص ساختمان هاي سراي محلات و امکانات در اختيار آن ها گفت: خوشبختانه سراهاي محلات منطقه 4 داراي ساختمان مناسب و امکانات مطلوبي هستند و اميدوارم اندک امکانات مورد نياز سراهاي محلات با سرعت تامين شود.

وي با اشاره به برگزاري دومين جشنواره ساب پرتال هاي محلات گفت: دومين جشنواره ساب پرتال هاي محله هاي شهر  تهران در دهه مبارک فجر برگزار مي شود و ما آمادگي داريم تا مشکلات زير ساختي محلات را با مشارکت مديران محلات رفع کنيم.

در ادامه نشست حسن کريميان شهردار منطقه 4 از آمادگي کامل منطقه براي برگزاري طرح شکوفا در محلات 20 گانه خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را خواهيم کرد تا فرهنگ آي تي را در سطح محلات منطقه گسترش دهيم.

در ادامه نشست سمانه زماني گرمسيري معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه با اشاره به ظرفيت بالاي منطقه در اجراي موفق طرح کانون هاي شکوفا گفت: خوشبختانه منطقه 4 ظرفيت بالايي در بحث ساب پرتال ها دارد و ما نيز اين آمادگي را داريم تا امکانات مورد نياز محلات را در بحث آي تي در اختيار آنان قرار دهيم.

وي افزود: در کانون هاي هفت گانه شکوفا برنامه نويسي موبايل توسط مديران آي تي منطقه 4 اجرا خواهد شد اميدواريم با همکاري مديران آي تي محلات بتوانيم در اجراي موفق اين طرح فرهنگي و اجتماعي، موفقيت هاي لازم را کسب کنيم.

در طرح کانون شکوفا برنامه نويسي موبايل توسط منطقه 4، وبلاگ نويسي منطقه 9، رسانه ديجيتال منطقه 18، رباتيک منطقه 20، توسعه مهارت هاي رايانه اي منطقه 22، طراحان گرافيکي منطقه 12 و بازي هاي رايانه اي توسط سازمان ورزش اجرا مي شود.

نظر شما