پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۲۸۶۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
گزارش«شهر» از برنامه گالري‌هاي تهران در هفته اول تير
گالري‌هاي تهران در نخستين روزهاي تير نمايشگاه‌‌هاي متنوعي از آثار هنرهاي تجسمي را ميزباني مي‌کنند، هر چند اين تنوع نسبت به دو هفته گذشته با رکودي مختصر مواجه است و نشان از نزديک شدن تعطيلات تابستاني گالري‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري‌هاي آن، آشيان نقش و مهر، احسان، دريابيگي، محسن، شکوه، افرند و آثار از روز جمعه دوم تيرماه نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار هنرمندان تجسمي را ميزباني مي‌کنند. گالري گلستان از هفته آينده ميزبان 100 اثر 100 هنرمند خواهد بود و تالار وحدت نيز از 28 خرداد اکسپوي 91 را ميزباني مي‌کند.




گالري‌هاي شيرين، اثر، سيحون، ماه، سين، اعتماد، نياوران،‌ آران، هما، ساربان، فروهر، آن، دي، صبا و موزه هنرهاي معاصر تهران نيز از هفته‌هاي گذشته ميزبان نمايشگاه‌هايي هستند که در روزهاي آينده ادامه خواهند داشت.




100 اثر و 100 هنرمند در گلستان


گالري گلستان به دليل دريافت آثار پذيرفته‌شده نمايشگاه 100 اثر 100 هنرمند و چيدمان 152 اثر در گالري، روز جمعه دوم تير ماه تعطيل است و در روز جمعه 9 تير اين نمايشگاه را افتتاح خواهد کرد. نمايشگاه 100 اثر 100 هنرمند براي بيست و يکمين دوره در گالري گلستان برپا مي‌شود.


گالري گلستان در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 واقع است.




جام جم در «آن»


گالري آن از روز جمعه دوم تيرماه نمايشگاهي از آثار عباس اکبري با عنوان «جام جم» را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا 14 تيرماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن همه روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 به گالري آن واقع در ونک، خيابان سئول، شماره 40 مراجعه کنند.




نقاشي در آشيان نقش و مهر


گالري آشيان نقش و مهر از روز جمعه دوم تيرماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي نگار ذنوبي خواهد بود. اين نمايشگاه تا 6 تيرماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين نمايشگاه به گالري آشيان نقش و مهر واقع در خيابان بخارست، خيابان 18، بن‌بست گل محمدي، پلاک 4 مراجعه کنند.




انديشه نگاه در احسان


نمايشگاهي از آثار چاپ دستي سحر کريمي با عنوان «انديشه نگاه» از روز جمعه دوم تيرماه در گالري احسان به نمايش گذاشته مي‌شود. اين نمايشگاه تا 7 تيرماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آثار به نمايش درآمده، همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالري احسان واقع در خيابان اقدسيه، بلوار آجودانيه، 14 شرقي، شماره 22 مراجعه کنند.




نقاشي در دريابيگي


گالري دريابيگي از روز جمعه دوم تيرماه ميزبان نمايشگاهي از آثار تارا تابان خواهد بود. اين نمايشگاه تا 6 تير ادامه دارد و گالري دريابيگي واقع در شهرک غرب، فاز 3، خيابان دوم، پلاک 6، طبقه همکف، همه‌روزه از ساعت 16 تا 19 پذيراي علاقمندان و بازديدکنندگان خواهد بود.




سرماي سمج در گالري محسن


گالري محسن از روز جمعه دوم تيرماه ميزبان نمايشگاهي گروهي از آثار سياوش تصاعديان، بهار حمزه‌پور، درنا ديباج، علي زاراسوند، امير شبگير، نيکتا عسگري، سحر فرج‌زاده اهري، پريسا فروتن و مژگان ملاحسيني با عنوان «سرماي سمج» خواهد بود.


اين نمايشگاه تا 7 تيرماه اذدامه خواهد داشت و گالري محسن واقع در خيابان ظفر، خيابان ناجي، خيابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار ميناي شرقي، پلاک 42، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.




«شدونا» در شکوه


نمايشگاه آثار نقاشي و عکس حجت شکيبا جمعه دوم تيرماه در گالري شکوه افتتاح مي‌‌شود. حجت شکيبا، که با نقاشي در فيلم‌هاي زنده ياد علي حاتمي، کمال‌الملک، دلشدگان و سريال هزاردستان، به چهره‌اي ماندگار در جامعه هنري ايران بدل شده است، براي دومين سال پياپي، تازه‌ترين آثار خود را در گالري شکوه به نمايش مي‌گذارد.


«شدونا» عنوان نمايشگاه تازه حجت شکيباست که با همکاري انجمن دوستي ايران و فرانسه برپا مي‌شود و اين نقاش صاحب‌سبک در کنار نقاشي‌ها، براي نخستين بار عکس‌هاي خود را نيز ارائه مي‌کند.


اين نمايشگاه تا پايان تيرماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از اين آثار در گالري شکوه واقع در چهار راه فرمانيه، بلوار شهيد اندرزگو، خيابان سليمي شمالي، کوچه امير نوري، پلاک 19 ديدن کنند.




پيله‌هاي رنگ در افرند


گالري افرند از روز جمعه دوم تيرماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي مه‌نور کاويا با عنوان «پيله‌هاي رنگ» را ميزباني مي کندو اين نمايشگاه تا 9 تير ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالري افرند واقع در بزرگراه جلال آل احمد، خيابان جهان‌آرا، خيابان 19(جلال حسيني)، بعد از تقاطع اشک شهر، پلاک 48 مراجعه کنند.




نقاشي بر سفال در گالري آثار


بهنام اميدوار از روز شنبه سوم تيرماه مجموعه‌اي از آثار نقاشي روي سفال خود را در گالري آثار به نمايش مي‌گذارد. اين نمايشگاه تا 7 تير ادامه دارد و گالري آثار واقع در خيابان انقلاب، خيابان فخررازي، روبروي درب اصلي دانشگاه تهران، نرسيده به لبافي‌نژاد، شماره 27، همه‌روزه از ساعت 15 تا 20 پذيراي علاقمندان و بازديدکنندگان خواهد بود.




اکسپوي 91 در تالار وحدت


اكسپوي 91 با بيش از 550 اثر از 323 هنرمند، 28 خردادماه در تالار وحدت افتتاح شد. در اين اکسپو آثار هنرمندان پيشكسوت و شاخص در كنار هنرمندان نسل دوم و هنرمندان جوان ارائه شده است. كمترين قيمت آثار در اين اكسپو 150 هزار تومان و بالاترين قيمت 60 ميليون تومان است. اين اكسپو با حضور 59 نگارخانه تهران و 12 استان از سوي بنياد فرهنگي هنري رودكي، از 28 خرداد تا 12 تير در تالار وحدت برگزار مي‌شود. مراسم اختتام اين اکسپو روز 14 تير در تالار وحدت برگزار خواهد شد.




بازي در گالري شيرين


گالري شيرين از روز جمعه 26 خردادماه ميزبان نمايشگاهي گروهي با عنوان «بازي» است. اين نمايشگاه تا 7 تيرماه ادامه خواهدداشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 تا 20 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري شيرين واقع در ولنجک، خيابان هجدهم، پلاک 9 مراجعه کنند.




آرامش بازيافته در اثر


گالري اثر از روز جمعه 26 خردادماه ميزبان نمايشگاهي از سفال‌هاي اوژن سيروسي با عنوان «آرامش بازيافته» است. اين نمايشگاه تا هفتم تير ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند يکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 20 و جمعه‌هاي غير از افتتاحيه ساعت 16 تا 20 از اين آثار بازديد کنند. گالري اثر واقع در خيابان کريم‌خان زند، خيابان ايرانشهر، کوي برفروشان، شماره 16، شنبه‌ها تعطيل است.




گروه نقاشان در سيحون


گالري سيحون از روز جمعه 26 خرداد نمايشگاهي گروهي از آثار نقاشان را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا هفتم تيرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن همه‌روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 11 تا 19 به گالري سيحون واقع در خيابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 مراجعه کنند.




سه نقاش در ماه


گالري ماه از روز جمعه 26 خرداد ميزبان نمايشگاهي گروهي از نقاشي‌هاي امير قره‌حسنلو، حسن سلاجقه و عليرضا جهرمي است. اين نمايشگاه تا روز سه‌شنبه 6 تيرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به جز يکشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 و دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت 11:30 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري ماه مراجعه کنند.


گالري ماه در خيابان آفريقا، خيابان گلستان، پلاک 89 واقع است.




مجسمه در سين


مجسمه‌‌هاي جمشيد مراديان از روز جمعه 26 خرداد در گالري سين به نمايش گذاشته شده است. افتتاحيه اين نمايشگاه با اجراي موسيقي زنده به رهبري مهدي جلالي و گروه يارآوا همراه بود و نمايش مجسمه‌‌هاي مراديان تا چهارم تيرماه ادامه خواهد داشت.


علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه همه‌روزه به جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 5 تا 19 به گالري سين واقع در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 مراجعه کنند.




دشمن و اعتماد


گالري اعتماد از روز جمعه 26 خرداد ميزبان نمايشگاهي از مجسمه‌هاي حسن رازقندي با عنوان «دشمن» است. اين نمايشگاه تا 6 تيرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 12 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري اعتماد در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان ، پلاک 10 واقع است.




نقاشي‌خط در نياوران


فرهنگسراي نياوران از روز پنج‌شنبه 25 خردادماه نمايشگاهي از آثار نقاشي‌خط رضا رينه‌اي را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا يکم تيرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 8:30 تا 16 و روزهاي جمعه و تعطيل از ساعت 14 تا 19 به گالري‌هاي فرهنگسراي نياوران مراجعه کنند.


فرهنگسراي نياوران در خيابان پاسداران، روبروي پارک نياوران واقع است.




هنر جديد در آران


گالري آران از روز جمعه 26 خردادماه ميزبان نمايشگاه ويدئو، عکس و اينستاليشن ماندانا مقدم است. اين نمايشگاه تا 14 تير ادامه دارد و علاقمندان به بازديد از آن، مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 تا 19 به گالري آران واقع در خيابان کريم‌خان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 مراجعه کنند.




چشم‌هاي خيره در هما


نمايشگاهي از نقاشي‌هاي حميدرضا فاتح با عنوان «چشم» از روز جمعه 26 تير در گالري هما افتتاح شده است. حميدرضا فاتح از دهه هفتاد کار خود را آغاز کرده است. موضوع آثار او اغلب نقاشي از صورت‌هاست و اين بار نيز چون گذشته بر وجوه ديداري صورت‌هايش تاکيد دارد. فرحناز فراشاه درباره آثار وي نوشته است: «فاتح به جاي تغيير کاربست در نقاشي مي‌کوشد با اصرار بر معناي مديومي نقاشي، ناسازگاري و عدم تجانس اين سنت را به يک چالش دروني براي خود و مخاطب مبدل کند.»


در اين نمايشگاه که تا هفتم تيرماه ادامه خواهد داشت، ده اثر از آخرين مجموعه پرتره‌‌هاي حميدرضا فاتح به نمايش‌ گذاشته شده و گالري هما واقع در ولنجک، کوچه هجدهم، پلاک 9، سالن شماره 2 گالري شيرين، همه‌روزه از ساعت 10 تا 14 و 16 تا 20 ، پذيراي علاقمندان خواهد بود.




نقاشي‌خط در گالري ساربان


گالري ساربان از روز جمعه 26 خرداد نمايشگاهي از نقاشي‌خط‌هاي عليرضا محبي را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا پنجم تيرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌‌ها از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري ساربان مراجعه کنند.


گالري ساربان در خيابان دکتر بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 واقع است.




انسان از نگاه معاصر در فروهر


گالري فروهر از روز جمعه 19 خرداد نمايشگاهي گروهي از آثار هنرمندان مجسمه‌ساز به انتخاب کورش گلناري را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه که عنوان آن «انسان از نگاه معاصر» تا 8 تيرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان براي بازديد از آثار به نمايش درآمده مي‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 12 تا 20، پنج‌شنبه‌ها 12 تا 18 و جمعه‌ها 18 تا 20 به گالري فروهر واقع در خيابان آفريقا، نبش خيابان گلستان، پلاک 2 مراجعه کنند.




عکس و ويدئو در گالري آن


بنيان فرهنگي هنري آن روز جمعه 19 خرداد نمايشگاه عکس و ويدئوي ريما اسلام‌مسلک با عنوان «بيگانه‌اي در من پرسه مي‌زند» را افتتاح کرد. اين نمايشگاه تا دوم تيرماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 به اين گالري واقع در خيابان سدول، شماره 41 مراجعه کنند.




از گذشته تا فردا در گالري دي


گالري دي از روز جمعه 19 خرداد نمايشگاهي گروهي از آثار هنرمندان معاصر ايران را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا 16 تير ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از آن به گالري دي واقع در نياوران، ابتداي پاسداران، تنگستان چهارم، ناز يك، بن بست ترانه، پلاك 3 مراجعه کنند.




چاپ دستي در صبا


نگارخانه صبا از نهم خردادماه ميزبان نمايشگاهي گروهي از آثار هنرمندان چاپ دستي با عنوان «چاپ، دستي، امروز» است. اين نمايشگاه دربرگيرنده 110 اثر از 37 هنرمند معاصر فعال چاپ دستي است. اين آثار در تکنيک‌هاي متنوعي از جمله حکاکي نقاشي، حکاکي چوب، سيلک اسکرين، فتو اسکرين، اچينگ، آکواتينت، دراي پوينت، کالکوگرافي و مزوتينت ارائه شده‌اند.


علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه تا اول تيرماه همه‌روزه به جز روزهاي تعطيل از ساعت 0 تا 19 به خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان طالقاني، خيابان شهيد برادران مظفر، شماره 125 مراجعه كنند.




پاپ آرت در موزه هنرهاي معاصر تهران


نمايشگاه مروري بر آثار پاپ آرت و آپ آرت از «گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران» و «آثار چاپي هنرمندان معاصر مکزيک» که از سوي موزه ملي چاپ اين کشور به موزه هنرهاي معاصر تهران اهدا شده است، از روز سه شنبه 26 ارديبهشت ماه ساعت در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح‌شده است. علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا 26 مرداد، همه روزه به جز جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 18 به موزه هنرهاي معاصر تهران واقع در خيابان کارگر شمالي مراجعه کنند.




نظر شما