چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۲۹۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
مشروح برنامه‌هاي تابستاني منطقه 6
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 6 از 38 عنوان برنامه با 171 اجرا در سطح اين منطقه خبر داد و گفت: يكي از ويژه‌برنامه‌‌هاي تابستاني راه‌اندازي فرهنگسراي آدينه در روزهاي جمعه و ارايه خدمات فرهنگي هنري به نمازگزاران تهراني است.

رضا دوستعلي در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: كليات طرح راه‌اندازي فرهنگسراي آدينه در حال تكميل و بررسي است ولي برپايي غرفه‌ها و ايستگاه‌هايي براي ارايه محصولات فرهنگي مانند كتاب، لوح فشرده و محصولات سازمان فرهنگي هنري، همچنين راه‌اندازي واحد مشاوره براي پاسخگويي به احكام و سوالات شرعي از بخش‌هايي است كه در اين فرهنگسرا در نظر گرفته شده است.


رييس فرهنگسراي سرو افزود: يك روزنامه‌ديواري نيز با عنوان «فرهنگسراي آدينه» با محتواي اخلاق شهروندي براي نصب در اتوبوس‌هاي نمازگزاران طراحي شده كه در كنار آن بروشورهايي نيز بين نمازگزاران توزيع خواهد شد.


وي به ويژه‌برنامه فصل همدلي به عنوان يكي از برنامه‌هاي شاخص و فرامنطقه‌اي اشاره كرد و ادامه داد: اين برنامه نيز در فصل تابستان ويژه دانشجويان و طلاب شامل تورهاي بازديد از موزه‌ها و فضاهاي شهري تهران برگزار مي‌شود.


دوستعلي در بخش ديگري از سخنان خود به 38 عنوان برنامه محلي و منطقه‌اي با 171 اجرا اشاره كرد و اظهار داشت: اين برنامه‌ها علاوه بر نگاه ويژه به مقوله خانواده، با توجه به فصل تابستان و اوقات فراغت رويكرد خاصي نيز به بحث نوجوانان و جوانان دارد به طوريكه باشگاه تابستاني با همكاري كانون‌هاي فرهنگي مساجد و پايگاه‌هاي تابستاني مدارس در فرهنگسراي سرو تشكيل مي‌شود كه طي آن مباني رشته‌هاي هنري مانند خوشنويسي، فيلمسازي، نقاشي، معرق، وبلاگ‌نويسي و غيره در فرهنگسراي سرو آموزش داده مي‌شود.


وي تصريح كرد: به موازات اين برنامه،‌فرهنگسراي شفق نيز در جشنواره‌اي با عنوان «شور و نشاط و ايمان با بچه‌هاي آسماني» پس از داوري، آثار برگزيده جوانان و نوجوانان را در روز 31 مردادماه همزمان با روز جهاني مساجد به نمايش مي‌گذارد و به نفرات برتر نيز هدايايي را عرضه مي‌كند.


دوستعلي به بيان برنامه‌هاي اين مديريت به مناسبت ماه مبارك رمضان، گفت: ايمان و توانگري ازجمله برنامه‌هاي فاخر و ارزشمندي است كه در ماه رمضان برگزار مي‌شود ضمن اينكه ويژه برنامه بر آستان جانان مانند ديگر مناطق در منطقه 6 نيز اجرا خواهد شد.


به گفته دوستعلي، روزنه هنر، فيلمسازان نوجوان، آواي سرو در فرهنگسراي سرو، خانواده و طراوت و ساخت عروسك‌هاي آييني در خانه فرهنگ گل‌ها، رهايي از بند استعمار، عطر فردوس، يك نويسنده يك كتاب و خط در هنر هفتم در فرهنگسراي شفق، سلسله نشست‌هاي تفكر از نماي نزديك با پرداختن به شخصيت‌ها و كنكاش در فضاي فكري چهره‌هايي مانند جلال آل احمد، احمد فردي، هوشنگ مرادي كرماني و غيره در خانه موزه شريعتي و يك سبد كتاب در كتابخانه جهان‌آرا عناوين ديگر برنامه‌هايي است كه در مراكز فرهنگي هنري منطقه 6 در فصل تابستان در نظر گرفته شده است.

نظر شما