جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۳۰۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۱
قدرداني از نگارخانه‌هاي برتر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران
يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي مديريت تجسمي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تجميع جشنواره‌هاي تجسمي و برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي شهر است که به عنوان يک برند جديد طراحي شده و به‌زودي برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، پنجمين آيين قدرداني از نگارخانه‌هاي برتر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران  عصر دوشنبه پنجم تير، در موزه امام علي(ع) برگزار شد. در ابتداي اين مراسم که با حضور نگارخانه‌‌داران و مديران هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار شد، فرزاد قاسم‌زاده، رييس هنرهاي تجسمي معاونت هنري اين سازمان اظهارداشت: عرصه هنرهاي تجسمي در سه دهه اخير شاهد رشد و شکوفايي مشهودي بوده است و در اين شکوفايي حضور جوانان در نمايشگاه‌‌ها و اکسپوهاي بين‌المللي قابل تامل است.

وي افزود: جوامعي که از فرهنگ و هنر برخوردار بوده‌اند، جوامعي پويا هستند و از آسيب‌هاي اجتماعي کمتري رنج مي‌برند و از رونق اقتصادي و سلامت شهري برخوردارند. در جهان امروز سازمان‌ها و نهادهاي اجرايي و مديران شهري حمايت ويژه‌اي از حوزه‌هاي فرهنگي و هنري دارند؛ زيرا امروزه به شهرها به عنوان يک کالبد زنده نگريسته مي‌شود.

قاسم‌زاده ادامه داد: سازمان فرهنگي هنري شهرداري نيز با بهره‌مندي از مراکز متعدد فرهنگي هنري و برخورداري نزديک به 10 هزار متر مربع فضاي نمايشگاهي و موزه‌اي،‌ پذيراي هنرمندان و استادان اين حوزه و همچنين جوانان است.

6 نگارخانه تجهيز مي‏شود

در ادامه سيد قاسم ناظمي، معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، به اهميت ارزيابي آن‌چه در نگارخانه‌ها اتفاق مي‌افتد اشاره کرد و گفت: سازمان با اين عقبه ارزشمند در حوزه نگارخانه‌ها، هنوز تمام بضاعت‌هاي خود در حوزه تجسمي را ارائه نکرده است.

وي با اشاره به اهميت آشنايي دست‌اندرکاران به استانداردهاي اين حوزه، افزود: در دو سال گذشته موفق به تجهيز و بهسازي 11 نگارخانه از جمله نگارخانه‌هاي سرو، انديشه، شيخ هادي، اميد، ملل، مهر و ابن‌سينا شده‌ايم و نگارخانه‌هايي چون بهاران،‌ کوثر، شيخ صدوق، آيه، ابوسعيد و هاشم‌آباد نيز تجهيز خواهند شد.

جشنواره هنرهاي تجسمي شهر برگزار مي‏شود

ناظمي گفت: همچنان که در حوزه نمايش با تجميع جشنواره‌هاي نمايش، جشنواره تئاتر شهر را در ارديبهشت گذشته برگزار کرديم، يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي مديريت تجسمي سازمان نيز برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي شهر با تجميع جشنواره‌هاي تجسمي است که به عنوان يک برند جديد طراحي شده و به‌زودي برگزار خواهد شد.

 وي در ادامه با تاکيد بر ايجاد فرصت براي جوانان گفت: اگر امروز نهادي چون سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران فرصت مناسبي را براي کشف و خلق آثار ارزشمند ميان هنرمندان جوان يا آماتور که علاقمندند به حيطه حرفه‌اي وارد شوند، مهيا کند، شاهد حضور نامي‌ها، مميزها، پلنگي‌ها و احصايي‌ها خواهيم بود و اگر اين فضا بسته باشد، فرهنگ و هنر ايراني را از کشف و شهودهاي پنهان در وجود جوانان محروم کرده‌ايم.

ناظمي همچنين اظهار اميداواري کرد چهارمين دوره جشنواره اديان توحيدي امسال توسط معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار شود. وي تاکيد کرد: سازمان همچنين مي‌تواند با توجه به اقتصاد هنر و تلاش براي راهگشايي حضور هنرمندان تجسمي، قدم‌هاي خوبي را براي فروش و عرضه آثار آنان و برگزاري اکسپوهاي تخصصي بردارد و اين بضاعت در سازمان و مجموعه‌هاي شهري تهران فراهم است.


بخش پاياني اين مراسم، معرفي نگارخانه‌هاي برتر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران بر اساس فعاليت آن‌ها در سال 90 بود. در ميان نگارخانه‌هاي درجه 3، پيمان عمراني، مسئول نگارخانه کلک خيال فرهنگسراي اخلاق براي ارتقاي سطح اين نگارخانه به درجه 2 و مرتضي محمدي مسئول سابق نگارخانه شيخ هادي براي ارتقاي آن به نگارخانه درجه 2، به ترتيب برگزيده شده و لوح تقدير و جايزه نقدي دريافت کردند.  


در ميان نگارخانه‌هاي درجه 2، به نجمه مجتهدي مدير نگارخانه آفتاب، حسن آزادفر مدير سابق نگارخانه پرديسان فرهنگسراي فردوس براي ارتقاي اين نگارخانه به درجه يک و هاله صادقي‌اصل مدير نگارخانه فرهنگسراي قرآن براي ارتقاي آن به درجه يک، لوح تقدير و جايزه نقدي تعلق گرفت.


همچنين در ميان نگارخانه‌هاي درجه يک، مهرک ايرايي مدير نگارخانه ابن سينا رتبه دوم و سناز آريان‌فر، شهرام بابايي و مجيد اکبر مديران نگارخانه‌هاي ارسباران، شفق و خاوران، به صورت مشترک رتبه اول را همراه با لوح نقدير و جايزه نقدي از آن خود کردند.



لوح تقدير ويژه‌اي نيز همراه با جايزه نقدي به فرناز محمدي، مدير گالري پرديس ملت، براي نمايش آثار فاخر و کمک به اقتصاد هنر با فروش بيش از 169 ميليون تومان آثار هنري، تعلق گرفت. جوايز نقدي اين برگزيدگان کارت‌هاي هديه 500 تا 150 هزارتوماني بود که همراه با الواح تقدير، توسط نامي، ناصر پلنگي، رضا فلاح‌زاده نقاش، سيد هادي منبتي مديرعامل موسسه تصوير شهر، فرزاد قاسم‌زاده و قاسم ناظمي به آنان اهدا شد.
نظر شما