پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۳۱۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
همزمان با سالگرد جنگ 33 روزه لبنان برگزار مي‌شود
جنگ 33 روزه لبنان تا تبادل اسراي لبناني به روايت سعيد و وحيد فرجي در 37 قطعه عكس روي ديوار نگارخانه مهر فرهنگسراي انقلاب اسلامي مي‌رود.

مهدي فروتن رييس فرهنگسراي انقلاب اسلامي در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه اين نمايشگاه در واقع مستند گزارش خبري از يك واقعه است كه عكاسي اين گونه به آن نپرداخته است، گفت: در آغاز جنگ 33 روزه سيدحسن نصرالله گفته بود «اسراء (رژيم صهيونيستي ) به خانه هايشان باز نخواهند گشت مگر با تبادل و گفت وگوي غيرمستقيم». اين دو عكاس در فاصله جنگ 33 روزه تا تبادل اسرا بارها و بارها به لبنان سفر كردند و در مدت سه سال وقايعي كه در اين راستا اتفاق مي‌افتاد را عكاسي كردند.

وي تصاوير اين مجموعه را گزارشي از روند تحقق خواسته حزب الله لبنان دانست و افزود: اين پروژه در مدت سه سال در لبنان و توسط سعيد و وحيد فرجي انجام شده اما تصاوير داراي روندي يكسان است كه بيننده متوجه حضور دو عكاس پشت لنز دوربين نمي‌شود.

رييس فرهنگسراي انقلاب اسلامي با اشاره به انتشار تصاوير اين نمايشگاه در قالب كتابي با عنوان «تبادل» ادامه داد: اين تصاوير براي نخستين بار است كه در قالب نمايشگاهي در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرند و به نظر مي‌رسد تكميل پروژه اين دو عكاس در اين نمايشگاه رخ خواهد داد.

فروتن ديگر اقدام فرهنگسراي انقلاب اسلامي براي ارائه اين مجموعه به مخاطبان را انتشار آلبوم اين تصاوير دانست و گفت: تصاوير نمايشگاه تبادل به همراه توضيحات عكس‌ها در قالب آلبوم عمودي توليد شده و در اختيار مراكز فرهنگي قرار خواهد گرفت.

به گفته وي، در اين 37 قطعه عكس كه روندي از جنگ 33 روزه در تيرماه 1385 تا مراحل تبادل اسراي لبناني در سال 87 را مرور خواهيد كرد. اين نمايشگاه كه از 21 تير همزمان با آغاز جنگ33 روزه آغاز به كار مي‌كند تا 29 تير به كار خود ادامه خواهد داد.

نظر شما