شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۹
کد خبر: ۵۳۱۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱
گزارش «شهر» از نمايشگاه‌هاي تجسمي
گالري‌هاي تهران در روزهاي گرم تابستان آثار متعدد و متنوعي از هنرمندان تجسمي را به نمايش گذاشته‌اند. از جمله اين گالري‌ها، گالري کلستان است که نمايشگاه سالانه 100 اثر 100 هنرمند را ميزباني مي‌کند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري‌هاي اثر، سيحون، طراحان آزاد، ساربان، ماه مهر، گلستان، والي، سين، اعتماد، احسان و لاله از جمعه 9 تير نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار هنرمندان تجسمي را ميزباني مي‌کنند و گالري‌هاي آران، موزه هنرهاي معاصر تهران، دي، تالار وحدت، شکوه و آن نيز از هفته‌‌هاي گذشته نمايشگاه‌هايي را ميزباني مي‌کنند که در روزهاي آينده نيز ادامه خواهد داشت.



نقاشي‌هاي مرادي در اثر

نمايشگاهي از نقاشي‌هاي رضا مرادي، جمعه 9 تير در گالري اثر افتتاح شد. اين نمايشگاه تا 28 تير ادامه دارد و علاقمندان براي بازديد از آن مي‌توانند از يکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 20 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالري اثر واقع در خيابان کريمخان زند، خيابان ايرانشهر، کوي برفروشان، شماره‌ 16 مراجعه کنند.



خط نقاشي در سيحون

گالري سيحون از نهم تيرماه نمايشگاهي از خط نقاشي‌هاي هوناز آفاقي را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا 14 تير ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 11 تا 19 به نشاني خيابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 مراجعه کنند.



نقاشي در طراحان آزاد

گالري طراحان آزاد از  9 تير ميزبان نمايشگاهي از آثار نسيم تقي‌پور با عنوان «80 کيلومتري تجاوز» است. اين نمايشگاه تا 14 تير برپاست و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري طراحان آزاد در ميدان فاطمي، ميدان گلها، ميدان سلماس، شماره 5 واقع است.



دلتنگي‌‌هاي ساربان

گالري ساربان روز جمعه نهم تير نمايشگاهي از نقاشي‌هاي فاطمه بهرامي را افتتاح کرد. بازديد از اين نمايشگاه از امروز 10 تير تا 19 تير براي عموم امکان‌پذير است و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالري ساربان واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند.



گروه نقاشان در ماه مهر

نمايشگاهي از نقاشي‌هاي هادي سبزهاي، خشايار سيدي، بنفشه شهرزاد، الهام شيروي و رضا عنصري روز جمعه نهم تيرماه در گالري ماه مهر افتتاح شد. اين نمايشگاه تا 25 تير ادامه دارد و گالري ماه مهر واقع در خيابان آفريقا، کوچه نيلوفر، پلاک 7، همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 پذيراي علاقمندان است. نشست نقد و بررسي اين نمايشگاه نيز روز سه‌شنبه 13 تيرماه از ساعت 17 تا 20 برگزار مي‌شود.



100 اثر و 100 هنرمند در گلستان

بيست و يکمين دوره نمايشگاه «100 اثر 100 هنرمند» روز جمعه 9 تير در گالري گلستان افتتاح شد. به گفته مدير اين گالري، اين دوره نمايشگاه «با کيفيتي بالاتر از هر سال و با آثار جواناني گمنام و بسيار با استعداد و کارهاي درجه يک از هنرمندان مشهور و پيشکسوت برگزار شده و آثاري از عربشاهي، محمد احصايي و سپهري نيز به فهرست آثار آن اضافه شده است.»

اين نمايشگاه تا 28 تير برپاست و گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34، از شنبه تا چهارشنبه ساهت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.




آثار گنجوي در گالري والي

گالري والي از پنجشنبه 8 تيرماه، نمايشگاهي از نقاشي‌هاي نگين گنجوي را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا 14 تير برپا خواهد بود و گالري والي واقع در ميدان ونک، خيابان ونک، خيابان تک جنوبي، خيابان شهيد خدامي، پلاک 72 همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان است.



نقاشي در گالري سين

نمايشگاه نقاشي‌هاي احد قديري روز جمعه نهم تير در گالري سين افتتاح شد. اين نمايشگاه تا 18 تيرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 براي بازديد از آن به نشاني شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 مراجعه کنند.



نقاشي در اعتماد

گالري اعتماد از روز جمعه 9 تير نمايشگاهي از نقاشي‌هاي شهلا احمدي‌مقدم با عنوان «نگاهشان کن، تصورشان کن» را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا 20 تير ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 در گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، سه راه ياسر، صادقي قمي، بوکان، دو راهي سمت راست، پلاک 4 از اين آثار ديدن کنند.



آثار دانشمند در گالري احسان

نمايشگاه نقاشي‌هاي ناهيد دانشمند از نهم تيرماه در گالري احسان داير است. اين نمايشگاه تا 14 تير برپاست و همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 در نشاني تهران، خيابان اقدسيه، بلوار آجودانيه، 14 شرقي، شماره 22 پذيراي علاقمندان است.



جوع در گالري لاله

نمايشگاه طراحي و نقاشي‌هاي تينا باطني با عنوان «جوع» جمعه 9 تير در گالري لاله افتتاح شد. اين نمايشگاه تا 14 تير برپاست و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 به گالري لاله واقع در خيابان دکتر فاطمي، ضلع شمالي پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند.

جام جم در «آن»

گالري آن از روز جمعه دوم تيرماه نمايشگاهي از آثار عباس اکبري با عنوان «جام جم» را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا 14 تيرماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از آن همه روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 به گالري آن واقع در ونک، خيابان سئول، شماره 40 مراجعه کنند.





«شدونا» در شکوه

نمايشگاه آثار نقاشي و عکس حجت شکيبا جمعه دوم تيرماه در گالري شکوه افتتاح شد. حجت شکيبا، که با نقاشي در فيلم‌هاي زنده ياد علي حاتمي، کمال‌الملک، دلشدگان و سريال هزاردستان، به چهره‌اي ماندگار در جامعه هنري ايران بدل شده است، براي دومين سال پياپي، تازه‌ترين آثار خود را در گالري شکوه به نمايش مي‌گذارد.

«شدونا» عنوان نمايشگاه تازه حجت شکيباست که با همکاري انجمن دوستي ايران و فرانسه برپا مي‌شود و اين نقاش صاحب‌سبک در کنار نقاشي‌ها، براي نخستين بار عکس‌هاي خود را نيز ارائه مي‌کند.

اين نمايشگاه تا پايان تيرماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از اين آثار در گالري شکوه واقع در چهار راه فرمانيه، بلوار شهيد اندرزگو، خيابان سليمي شمالي، کوچه امير نوري، پلاک 19 ديدن کنند.


اکسپوي 91در تالار وحدت

اكسپوي 91با بيش از 550 اثر از 323 هنرمند، 28 خردادماه در تالار وحدت افتتاح شد. در اين اکسپو آثار هنرمندان پيشكسوت و شاخص در كنار هنرمندان نسل دوم و هنرمندان جوان ارائه شده است. كمترين قيمت آثار در اين اكسپو 150 هزار تومان و بالاترين قيمت 60 ميليون تومان است. اين اكسپو با حضور 59 نگارخانه تهران و 12 استان از سوي بنياد فرهنگي هنري رودكي، از 28 خرداد تا 12 تير در تالار وحدت برگزار مي‌شود. مراسم اختتام اين اکسپو روز 14 تير در تالار وحدت برگزار خواهد شد. هنر جديد در آران

گالري آران از روز جمعه 26 خردادماه ميزبان نمايشگاه ويدئو، عکس و اينستاليشن ماندانا مقدم است. اين نمايشگاه تا 14 تير ادامه دارد و علاقمندان به بازديد از آن، مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 تا 19 به گالري آران واقع در خيابان کريم‌خان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 مراجعه کنند.



از گذشته تا فردا در گالري دي

گالري دي از روز جمعه 19 خرداد نمايشگاهي گروهي از آثار هنرمندان معاصر ايران را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا 16 تير ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از آن به گالري دي واقع در نياوران، ابتداي پاسداران، تنگستان چهارم، ناز يك، بن بست ترانه، پلاك 3 مراجعه کنند.

پاپ آرت در موزه هنرهاي معاصر تهران

نمايشگاه مروري بر آثار پاپ آرت و آپ آرت از «گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران» و «آثار چاپي هنرمندان معاصر مکزيک» که از سوي موزه ملي چاپ اين کشور به موزه هنرهاي معاصر تهران اهدا شده است، از روز سه شنبه 26 ارديبهشت ماه ساعت در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح‌شده است. علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا 26 مرداد، همه روزه به جز جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 18 به موزه هنرهاي معاصر تهران واقع در خيابان کارگر شمالي مراجعه کنند.

نظر شما