پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۳۲۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
بيش از 1500 نفر از جوانان عضو خانه شهرياران جوان وابسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، به مناسبت ولادت حضرت علي اکبر (ع) و روز جوان، روز گذشته با حضور در مرقد امام خميني (ره) با آرمان‌هاي امام و انقلاب اسلامي تجديد ميثاق کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي جوانان خانه شهريارن جوان، در اين مراسم، حجت السلام سيد علي خميني؛ نوه امام خميني (ره) و حجت السلام امرودي؛ قائم مقام معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با حضور در مرقد امام با آن پير فرزانه تجديد ميثاق كرده و بار ديگر ثابت کردند آرمان هاي امام (ره) در انديشه جوانان جاريست و شهرياران جوان نيز پيرو اين راه اند.

حجت السلام سيد علي خميني در جريان اين برنامه گفت: خانه شهرياران جوان از اقدامات بسيار خوب است. حضور جوانان تهران و آماده شدن آن ها براي به دست گرفتن مديريت شهري و مسئوليت، يک اقدام بسيار موثر و خوب است که بايد در تمامي سطوح انجام شود. انشالله طوري عمل کنيم که امکان مديريت جوانان براي خدمت در نظام وجود داشته باشد و اين نظام را به دست صاحب اصلي خود؛ امام زمان (عج) بسپاريم.

وي گفت: جواني فرصتي است که اگر با برنامه ريزي از آن استفاده نشود؛ نه تنها از بين مي رود بلکه تبديل به ضد فرصت مي شود. نيروي جواني نيازمند برنامه ريزي براي ايجاد فرصت است.

وي ادامه داد: هر نظام و تشکيلات بايد بتواند از پتانسيل جواني که در جامعه وجود دارد با برنامه ريزي دقيق، بهره برداري کند، نمونه يک استفاده صحيح و بجا از پتانسيل جواني را اگر بخواهيم مثال بزنيم و بيابيم بايد در کيفيت ارتباط امام راحل و جوانان انقلابي و دوران جنگ جست و جو کنيم. امام يک پير مرد بود اما مي بينيم ارتباط خاصي با جوانان داشت که نتيجه آن ثمرات بسيار خوبي را رقم زد.

چه کسي گمان مي کردکه جامعه ايران بتواند در مقابل استبداد ستم شاهي و قدرت 2500 ساله متکي به ابر قدرت هاي دنيا اين چنين انقلاب بزرگي را با دست خالي رقم بزند!

ايشان در ادامه ضمن بيان مخالفت امام با جنگ مسلحانه و حرکات افراطي گفت: امام با نيروي عظيم اجتماعي و حضور عظيم جوانان توانست اين قدرت 2500 ساله را از بين ببرد و طرحي نو در اندازد. اين اولين قدم جوانان و امام بود و در مرحله دوم پتانسيل جوان توانست مسئله جنگ را پيش برده و در مقابل نيروي عظيم دشمن بعثي در جنگ پيروز شود.

سيد علي خميني سخن رهبر کبير انقلاب اسلامي در خطاب به مسئولين را اين گونه گفت که: برويد فکر کنيد چطور مي شود من پير مرد توانسته ام با 3 نسل بعد از خودم ارتباط برقرار کنم اما شما که فاصله سني زيادي با آن ها نداريد نتوانسته ايد اين ارتباط را برقرار کنيد!

تمام مسئولين دوره امام از نيروهاي بسيار جوان بودند؛ اگر امام شعار جوانگرايي داشت در عمل هم اينگونه بود و مسئله ارتباط با جوانان و سپردن مسئوليت به آن ها، در کل مسير پيشرفت نظام، بسيار مهم است.

در اين برنامه که با عنوان«صد قافله دل» برگزار شد، حجت الاسلام امرودي؛ قائم مقام معاونت امور فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران ضمن بيان خاطره‌اي از سيد حسن نصرالله گفت: حضرت امام (ره) به ما مسئولان باورانيد که جوانان هر کار درستي را که بخواهند مي‌توانند انجام دهند. شهرياران جوان نيز بستر تمرين مديريت است و اگر قرار شود کشور ما داراي انرژي هسته‌اي باشد و از حقوق خود دفاع کند، همين جوانان هستند که مي‌توانند راهگشا باشند.

وي افزود: امام (ره) از نيروي جوانان به درستي بهره مند شدند و آثار آن را مي‌توان در پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي و هشت سال جنگ تحميلي مشاهده کرد. امام خميني (ره) نوع نگاه‌ها نسبت به جوانان را عوض کردند و حتي باعث شدند جوانان نيز ديدگاهشان نسبت به خود را تغيير دهند. آرزوي جوانان ما نيز آن است که سند پيروزي ايران سربلندمان را در همه عرصه‌ها امضا کنيم.

از ديگر اتفاقات اين برنامه مديحه سرايي در مدح حضرت علي اکبر (ع) توسط حاج احمد نيکبختيان؛ مداح اهل بيت بود که همه شهرياران جوان حاضر در حرم مطهر به صورت همزمان اين مدح را زمزمه کردند.

 

نظر شما