جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۳۳۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۸
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 5 از 129 عنوان برنامه با 703 اجرا در فصل تابستان خبر داد و گفت: اين برنامه‌ها در قالب‌ها مختلف تفريحي، آموزشي، علمي، ورزشي، فرهنگي و هنري تا پايان تابستان ويژه تمامي گروه‌هاي سني در نظر گرفته شده است.

ناصر امين‌زاده در گفت و گو با خبرنگار «شهر» با بيان اينكه دو جشنواره «پرچم» و «پنج» به صورت فرامنطقه‌اي برگزار مي‌شود،‌ گفت: جشنواره پرچم با توجه به رسالت سازمان فرهنگي هنري شهرداري در صيانت از آرمان‌ها و ارزش‌هاي اسلامي، ملي و ميهني به معرفي و شناساندن بيشتر اين نماد ايراني اسلامي به شهروندان در سه رشته عكاسي، طراحي پوستر و نقاشي كودكان برگزار مي‌شود و پس از آن به صورت دوسالانه و در رشته‌هاي شعر، نمايش، سرود و موسيقي ادامه مي‌يابد.


رييس فرهنگسراي فردوس افزود: جشنواره 5 كه براي دومين سال متوالي برگزار مي‌شود در دو مرحله مقدماتي و نهايي در روزهاي 9 و 16 شهريور ويژه تمامي رده‌هاي سني در نظر گرفته شده است. شركت‌كنندگان مي‌توانند در رشته‌هايي چون علوم قرآني، سرودن شعر، داستان نويسي، هنرهاي تجسمي، عكاسي، طراحي، كاريكاتور، سفال، ترانه‌سرايي، هنرهاي خانگي و ده‌ها رشته ديگر در اين جشنواره حضور يابند.


امين‌زاده با اشاره به برگزاري جشنواره فيلم‌سازان بي پول و پله از سوي فرهنگسراي معرفت،‌ ادامه داد: اين جشنواره براي جوانان 18 تا 35سال در نظر گرفته شده است و آنها را از توليد تا پخش فيلم‌هاي کوتاه ياري مي‌کند. آخرين فرصت براي ارسال آثار پايان مردادماه 91 است و پس از آن آثار برگزيده از 15شهريور به مدت يک هفته به نمايش گذاشته مي‌شود و 21شهريور طي مراسمي به برترين‌ها جوايزي اهدا خواهد شد.


وي به راه‌اندازي كتابخانه‌ قلقلكي به صورت سيار در طول تابستان در مراكز وابسته به مديريت منطقه 5 اشاره كرد و اظهار داشت: در اين برنامه علاوه بر ايجاد فضاي مطالعه آزاد براي کودکان، کارگاه‌هاي هنر، پژوهش، محيط زيست، طبيعت، تخيل و کتاب‌سازي، بازي و قصه‌گويي نيز ويژه كودكان و نوجوانان برگزار مي‌شود. اين كتابخانه هر روز هفته در يكي از مراكز مستقر مي‌شود كه علاوه بر اهدا و معرفي كتاب، شركت‌كنندگان از كارگاه‌هاي ذكر شده نيز استفاده مي‌كنند.




امين‌زاده به برگزاري ويژه‌برنامه سيمرغ در فرهنگسراي فردوس اشاره كرد و گفت: اين برنامه نيز در روزهاي جمعه شامل اجراي گروه‌هاي هنري، بازي، سرگرمي، مسابقات مذهبي، شهروندي و ملي و برپايي

ايستگاه‌هاي مختلفي چون رواق هنر، رويش هنر، آشيانه هنر، عصرانه هنر با اجراي هنرهاي تجسمي توسط گروه‌هاي مختلف هنري به همراه اکران فيلم‌هاي سينمايي، نمايش‌هاي شاد و موزيکال ويژه کودکان در نظر گرفته شده است.


به گفته رييس فرهنگسراي فردوس، بلور قلم، كوچه رندان، يك عصر-يك مستند، جشنواره بادبادك‌ها،‌ در محضر دوست، قلم‌هاي ابدي، عيار سخن، هفت‌خوان هنر، آلاچيق فرهنگي، چاشت فرهنگي، شوق انتظار و ده‌ها عنوان برنامه ديگر تا پايان تابستان در اين فرهنگسرا و مراكز تابعه ميزبان علاقه‌مندان است.


فرهنگسراي فردوس در فلكه دوم صادقيه،بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات واقع است.

نظر شما