جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۴۰۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲
مدير دفتر تئاتر خياباني مرکز هنرهاي نمايشي:
مدير دفتر تئاتر خياباني مرکز هنرهاي نمايشي گفت: گروه‌هاي نمايش خياباني حمايت مالي نمي‌شوند و اين باعث دلسردي هنرمندان مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از فارس، مجيد امرايي اظهار داشت: در حال حاضر شيوه حمايت مالي از گروه‌هاي تئاتر خياباني براي هر نمايش خياباني به تعداد 10 اجرا در شهرستان‌ها بين پانصد هزار تومان تا يک و نيم ميليون تومان و در تهران نيز بين يک و نيم ميليون تومان تا سه ميليون تومان در نظر گرفته شده است که پرداخت همين مبلغ محدود هم بين چهار تا شش ماه طول مي‌کشد تا تسويه حساب شود و اين چندان مطلوب نظر هنرمندان اين عرصه نيست و موجب دلسردي مي‌شود.


 

وي تصريح کرد: بايد قدر هنرمنداني را که به دور از هر چشم داشت مالي و تنها با عشق و علاقه دست به توليد تئاتر مي‌زنند را بيشتر دانست.


 

مدير دفتر تئاتر خياباني مرکز هنرهاي نمايشي بيان داشت: از ابتداي سال 1391 تاکنون،57 نمايش خياباني جديد با مضامين مختلف فرهنگي، اجتماعي، مذهبي و ارزشي که مجموعا 368 اجراي عمومي داشته‌اند در سراسر کشور توسط هنرمندان تئاتر خياباني توليد شده است و اين اتفاقي است که تا پيش از اين کم نظير بوده است.


 

امرايي ادامه داد: در حال حاضر 210 گروه که در واقع يک سوم تمامي گروه‌هاي پروانه‌داري است که در سال گذشته پروانه موقت اجرا دريافت کرده‌اند تحت پوشش دفتر تئاتر خياباني است که انتظار مي‌رود برنامه‌ريزي مناسبي براي حمايت مالي از اين گروه‌ها صورت پذيرد.


 

وي افزود: استمرار برنامه‌هاي تدوين شده و فعاليت‌هاي منظم و اجراي عمومي تئاتر خياباني در کشور در گرو حمايت‌هاي مالي است.


 

مدير دفتر تئاتر خياباني مرکز هنرهاي نمايشي خاطرنشان کرد: در 4 ماهه نخست امسال 368 اجراي عمومي تئاتر خياباني در سراسر کشور صورت گرفته است؛ اين در حالي است که هنرمندان اين عرصه علاوه بر اجراهاي عمومي حضور موثر و چشم‌گيري در جشنواره‌هاي داخلي و خارجي داشته‌اند.


 

امرايي گفت: جشنواره بين‌المللي تئاتر خياباني ايران در سال 1392 مسيري را آغاز خواهد کرد تا با معرفي ظرفيت‌هاي واقعي تئاتر خياباني کشور به عنوان مهمترين رويداد بين‌المللي تئاتر خياباني منطقه خاورميانه و جهان اسلام تبديل شود.


 

دبير هفتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر خياباني ايران گفت: امسال و در مهرماه بازار بزرگ تئاتر خياباني در شهر مريوان برگزار مي‌شود و همچنين دو جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان و سقز نيز که با حضور 15 استان کشور برپا خواهد شد نيز ظرفيت ديگري است که بايد به آن توجه ويژه داشت.

  

امرايي افزود: بايد قدر مشارکت شهرداري‌ها و شوراهاي شهر را در برپايي جشنواره‌هاي تئاتر شهروند دانست و اين‌گونه همکاري‌ها را به ديگر استان‌ها تعميم داد.

نظر شما