پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۷
کد خبر: ۵۴۶۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
آخرين آمار زلزله شما‌ل‌غرب
مديرکل مديريت بحران استان آذربايجان‌شرقي در تازه‌ترين آمار تعداد قربانيان زلزله استان را 250 نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعي «شهر» و به نقل از ايسنا، ‌خليل ساعي افزود: شمار مجروحان اين حادثه به بيش از 2000 نفر رسيده است.

 

حسن قدمي، معاون وزير و رييس سازمان مديريت بحران كشور كه در منطقه حضور دارد از برگزاري جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان آذربايجان شرقي با حضور مهندس محمد نجار، وزير کشور خبر داد.

 

وي تصريح كرد: با حضور وزير كشور و استاندار جلسه شوراي هماهنگي به منظور بررسي آخرين نيازهاي سه شهرستان زلزله زده برگزار مي شود.

 

عمليات جستجو و نجات در مناطق زلزله‌زده پايان يافت

 isna-4-95.jpg

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از پايان عمليات جستجو و نجات و توزيع چادر و پتو ميان زلزله‌زدگان خبرداد.

 

محمود مظفر در تشريح آخرين اقدامات امدادي به مردم آسيب ديده ورزقان و اهر گفت: با توجه به شدت حادثه 92 تيم امدادي شامل 863 امدادگر در منطقه حضور دارند.

 

وي با بيان اينكه 71 دستگاه آمبولانس و 40 دستگاه خودروي عملياتي وظيفه پوشش امدادگران را بر عهده دارند گفت: شب گذشته در ميان زلزله‌زدگان اهر، 4329 تخته چادر و 9147 تخته پتو توزيع شد.

 

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با بيان اينكه 17 هزار و 528 قوطي كنسرو و تن‌ماهي ميان زلزله‌زدگان توزيع شده است گفت: 1594 چراغ والور نيز ميان آسيب‌‌ديدگان توزيع شد.

 

وي افزود: جمعيت هلال احمر تركيه نيز در پيامي براي ارسال كمك به مناطق زلزله زده اعلام آمادگي كرده است و كشور تايوان نيز در پيامي اين مصيبت را تسليت گفته است.

 

مظفر با بيان اينكه عمليات جستجو و نجات تمام شده است؛ گفت: عمليات آواربرداري آغاز شده است، اما براساس آخرين گزارش‌هاي دريافتي به نظر نمي‌رسد افرادي در زيرآواره‌ها باقي مانده باشند.

 

آماده‌باش كامل گروه‌هاي پزشكي و اورژانس در مناطق زلزله‌زده

 

دكتر مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت نيز از آماده‌باش كامل گروه‌هاي پزشكي و اورژانس در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: ارسال كمك‌ها به بيمارستان‌هاي سه استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر مرضيه وحيد دستجردي كه شب گذشته براي اهداي خون در پايگاه وصال شيرازي حضور يافته بود، با اشاره به اين كه روز 500 گذشته واحد خوني براي زلزله‌زدگان ارسال شده است، اظهار كرد: همه نيروهاي امدادي دانشگاه‌هاي پزشكي ما از استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

 

وي ادامه داد:‌ دو اتوبوس آمبولانس و 48 آمبولانس از دانشگاه علوم پزشكي تبريز، يك اتوبوس آمبولانس و 10 آمبولانس از استان اردبيل و يك اتوبوس آمبولانس و 15 آمبولانس از استان آذربايجان غربي به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و هم‌اكنون در محل حاضر هستند.

 انتقال مجروحان زلزله اهر به بيمارستان

وزير بهداشت با اشاره به آخرين آمار مربوط به آسيب‌ديدگان زلزله شمال‌غرب كشور، عنوان كرد: همگي مجروحان به بيمارستان‌هاي سه استان مربوطه منتقل شدند. البته مصدومان اكثرا به صورت سرپايي مداوا شدند و بخشي از مجروحان كه نيازمند بستري بودند، در نوبت عمل قرار گرفتند.

 

وحيد دستجردي با اشاره به اين كه همه گروه‌هاي پزشكي و اورژانس كه بايد به اين مصدومان رسيدگي كنند در آماده‌باش كامل هستند، اظهار كرد: ارسال كمك به بيمارستان‌هاي سه استان آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل همچنان ادامه دارد و همگي نيروهاي امدادگر،‌ دانشگاهي،‌ بيمارستاني و EOC همگي در جريان امر قرار گرفته و در محل حاضر هستند تا بتوانند بهترين خدمات را به نيازمندان ارائه كنند.

 

دكتر معصومي رييس اورژانس كشور نيز با بيان اين كه 149 دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است، به ايسنا گفت: 337 تكنسين اورژانس 115 و يك تيم جراحي متشكل از هشت متخصص بيهوشي و ارتوپد از شهرستان‌هاي اروميه، اردبيل و تبريز براي ارائه خدمات پزشكي به حادثه ديدگان به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

 

ساعت 16:53:15 روز شنبه زمين‌لرزه‌اي به بزرگي 6.2 در مقياس ريشتر ، تبريز و مناطقي ديگر از استان آذربايجان‌شرقي را لرزاند.همچنين اين زمين لرزه در مناطقي از استان‌هاي آذربايجان غربي، گيلان، زنجان و اردبيل نيز احساس شد و بطور كلي 55 زمين لرزه و پس‌لرزه بالاي سه ريشتر 537 روستاي منطقه را لرزانده است.

نظر شما