چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۳
کد خبر: ۵۴۷۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
فرهنگسراي انقلاب به مناسبت روز قدس، فرهنگسراي مقاومت و بيداري اسلامي را برپا مي‌کند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، اين فرهنگسرا در پارک دانشجو، بلوار کشاورز و ميدان انقلاب اسلامي برپا مي‌شود و فضاسازي مسيرهاي راهپيمايي با پرچم کشورهاي بيداري و مقاومت اسلامي از جمله سوريه، فلسطين، لبنان و بحرين را بر عهده خواهد داشت.

فرهنگسراي بيداري اسلامي همچنين در ميان راهپيمايان روز قدس، محصولات فرهنگي شامل سربند، پازل و پلاکارد تصويري توزيع مي‌کند.

روي اين پلاکاردها با عنوان «کودکان ايستاده‌اند»، شعار «ما با کودکان فلسطين ايستاده‌ايم» نوشته شده و هر کودک علاوه بر آن، پرچم ايران و پرچم يکي از کشورهاي جنبش بيداري اسلامي را نيز در دست خواهد داشت.



پازل 32 قطعه‌اي مسجد‌الاقصي با عنوان «بار ديگر مسجدي که دوستش مي‌داريم» نيز از ديگر محصولات فرهنگسراي مقاومت و بيداري اسلامي است که در روز قدس توزيع مي‌شود.



توليد و توزيع پوسترهايي با عنوان «صبح نزديک است» شامل نظرات امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري در ارتباط با فلسطين و مقاومت از ديگر برنامه‌هاي اين فرهنگسرا در مسير راهپيمايي روز جهاني قدس است.

نمايشگاه عکس «هميشه مقاومت جواب مي‌دهد» شامل تصاويري از پيروزي حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه و تبادل اسراي لبنان در فاصله سال‌هاي 85 تا 87 نيز در فرهنگسراي مقاومت و بيداري اسلامي برپا مي‌شود.

برپايي نمايشگاه «خط سرخ مقاومت» شامل تشريح روند مبارزات و ايستادگي‌هاي مردم کشورهاي سوريه، فلسطين و لبنان در برابر رژيم صهيونيستي نيز از ديگر برنامه‌هاي اين فرهنگسرا در روز قدس است.

سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران همچنين 20 هزار نسخه بروشور با عنوان «شهر قبله»، شامل تاريخچه اشغال فلسطين و دو هزار پوستر با همين موضوع را در مسيرهاي راهپيمايي روز قدس، ميان شرکت‌کنندگان توزيع مي‌کند.

خوراکيان نمايشگاه «خط سرخ مقاومت» شامل تشريح روند مبارزات و ايستادگي هاي مردم کشورهاي سوريه، فلسطين و لبنان در برابر رژيم صهيونيستي را از جمله برنامه هاي اين فرهنگسرا عنوان کرد و افزود: توزيع 20 هزار نسخه بروشور «شهر قبله» شامل تاريخچه اشغال فلسطين و دو هزار پوستر مرتبط با اين مناسبت و همچنين فضاسازي مسير راهپيمايي روز جهاني قدس با پرچم کشورهاي بيداري و مقاومت اسلامي از جمله، سوريه، فلسطين، لبنان و بحرين از ديگر اقدامات سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران است.



وي از آغاز ويژه برنامه هاي فرهنگسراي بهاران به مناسبت روز قدس، از 24 مرداد ماه خبر داد و گفت: در شب نخست ويژه برنامه هاي اين فرهنگسرا، ناصر ابوشريف نماينده جهاد اسلامي فلسطين سخنراني خواهد کرد و علاوه بر اين نمايشي با موضوع مقاومت اسلامي برگزار مي شود.



خوراکيان به آغاز شب شعر فلسطين از چهارشنبه 25 مرداد در فرهنگسراي بهاران اشاره کرد و افزود: اين مراسم با حضور 6 شاعر فارسي و عربي زبان برگزار مي شود. همزمان با اين شب شعر نمايشگاه تخصصي فلسطين در فرهنگسرا فعال خواهد بود و ساخت عروسک هاي نمادين در اين نمايشگاه براي حمل در راهيپمايي روز جهاني قدس انجام مي شود. همچنين شب جمعه ويژه برنامه اي با عنوان رهايي قدس با سخنراني دکتر سلطان شاهي رئيس مرکز مطالعات فلسطين نهاد رياست جمهوري در فرهنگسراي بهاران برگزار مي شود. ويژه برنامه برآستان جانان که تا پايان ماه مبارک رمضان در فرهنگسراي انديشه برگزار مي شود، همزمان با روز جهاني قدس به موضوع مقاومت و بيداري اسلامي خواهد پرداخت.


نظر شما