پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۴۸۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
فرزندان گلاب‌دره‌اي براي بدرقه پدر به ايران آمدند اما پدر روزها بود كه رفته بود. آنها نويسندگي پدر را موهبت الهي تلقي كردند.

به گزارش «شهر» و به نقل از ايسنا، در مراسم افطاري كه به مناسبت يادبود سيد محمود گلاب‌دره‌اي با همت خانه ادب پايداري، با حضور تعدادي از نويسندگان و اهالي فرهنگ برگزار شد‌، حجت الاسلام والسلمين زم با بيان خاطراتي از چگونگي آشنايي خود با محمود گلاب‌دره‌اي گفت: محمود گلاب‌دره‌اي طرح‌ها، ايده‌ها و حرف‌هاي زيادي داشت كه همواره مي‌گفت ما مي‌توانيم آن‌ها را اجرايي كنيم. اوايل آشنايي‌مان كه من در حوزه بودم و او تازه از خارج از كشور آمده بود، قرار بود به حوزه بيايد و ما با هم همكاري‌هايي داشته باشد كه متاسفانه شرايطي پيش آمد كه ما نتوانستيم با همديگر كار كنيم و از وجود ايشان بهره ببريم.


   

در بخش ديگري از اين مراسم، پيمان قادري ـ فرزند سيد محمود گلاب‌دره‌اي ـ با تشكر از برگزاركنندگان اين مراسم، گفت: من و برادرم پويان قادري، فرزندان محمود قادري، به احترام پدرم از سوئد به ايران آمده‌ايم.


  

او سپس خاطراتي از پدرش بيان كرد و در ادامه اظهار كرد: خدا هديه نويسندگي را به پدر من داده بود. پدرم راحت مي‌توانست احساسي كه در ذهنش شكل گرفته بود را به جمله تبديل كند. او مي‌توانست با خوانندگانش حرف بزند. پدرم كتاب‌هايش را براي كشور و مردمش گذاشت تا بخوانند و لذت ببرند و در روشنايي باشند.


  

فرزند محمود گلاب دره‌اي در پايان افزود: من و برادرم به او افتخار مي‌كنيم. براي اينكه مي‌دانيم كتاب‌هاي پدرم هميشه خواهد بود و هيچ وقت نابود نمي‌شوند. چون در حافظه خوانندگان براي هميشه خواهند ماند.



بر اساس اين گزارش،‌ در بخش ديگري از اين مراسم‌، بخشي از داستان‌خواني محمود گلاب‌دره‌اي با صداي خودش براي حاضران پخش شد.

 

در اين مراسم اهالي فرهنگي چون احمد دهقان،‌ رضا گرجي،‌ غلام علي رجايي‌،‌ داوود اميريان،‌ اصغر كاظمي‌،‌ مرتضي سرهنگي‌، سعيد علاميان‌، وحيد جليلي‌، علي شكوهي‌ و غيره حضور داشتند.

نظر شما