جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۶
کد خبر: ۵۵۲۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
برپايي کلاس نقد فراستي از جمله فوق برنامه‌هاي جشنواره دفاع مقدس است كه در اين جشنواره انجام خواهد شد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم مقاومت، لشگري پور (مدير بخش جلوه گاه نور و امور فوق برنامه هاي جشنواره) با اشاره به مسووليت‌هاي خود در اين ارتباط، خاطر نشان كرد: بنده دو مسووليت در دو شاخه جشنواره فيلم مقاومت بر عهده داشتم. بخش جلوه گاه نور که مربوط به ساخت فيلم با محوريت شهداي ترور بود و بخش ديگر امور فوق برنامه جشنواره. قسسمت اول تقريبا تمام شده است و انشاالله رونمايي از 20 اثر منتخب در ايام جشنواره صورت خواهد گرفت.

 

  • انتشار اولين کتاب درباره مباحث موضوعي شهيد آويني

 

مدير امور فوق برنامه‌هاي جشنواره با بيان اينکه کتاب «تماشاگه راز» شامل مجموعه يادداشت‌هاي شهيد آويني همزمان با برگزاري جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس منتشر مي شود. خاطر نشان ساخت: اين اثر اولين کتاب درباره مباحث موضوعي شهيد آويني است که گردآوري و تدوين مي شود و حسين معززي نيا گردآورنده اين اثر است.

 

لشگري پور عنوان کرد: با نشر واحه که مديريت آن همسر شهيد آويني است توافقي انجام داديم و کتاب تماشاگه راز را با کمک دبيرخانه جشنواره منتشر خواهيم کرد . کتاب «تماشاگه راز» شامل مجموعه گفتگوها، يادداشت ها، نقد فيلم ها و مقالات شهيد بزرگوار سيدمرتضي آويني درباره سينماي دفاع مقدس است. کتاب در ايام جشنواره منتشر مي شود و بين علاقه مندان منتشر خواهد شد. اين اولين کتاب درباره مباحث موضوعي شهيد آويني است که گردآوري و تدوين مي شود.

 

وي اضافه کرد: خوشبختانه، با هماهنگي‌هاي انجام شده در ايام جشنواره در روزهاي چهارم، پنجم و ششم مهر در کرمان شاهد برگزاري سه کارگاه آموزشي خواهيم بود.

 

  • کلاس فيلمنامه نويسي مهدي سجاده‌چي

 

مدير امور فوق برنامه هاي جشنواره بين المللي فيلم مقاومت ادامه داد: کلاس فيلمنامه نويسي توسط مهدي سجاده‌چي برگزار مي شود با موضوع «تبديل خاطرات به طرح فيلمنامه».

 

  • برپايي کلاس نقد فراستي

 

وي با اشاره به پيش بيني کلاس هاي ديگر گفت: کلاس دوم با موضوع نقد و با محوريت آسيب شناسي سينماي انقلاب و دفاع مقدس خواهد بود که توسط مسعود فراستي برپا مي شود.

 

  • مستندسازي بحران

 

وي همچنين، از برگزاري کلاس مستندسازي با محوريت «مستندسازي بحران» خبر داد که توسط محمد داودي فيلمبردار، مستندساز و تهيه کننده فرهيخته سينماي ايران انجام مي شود.

 

لشگري‌پور با اشاره به نحوه شرکت علاقمندان در اين کلاس‌ها گفت: طبق هماهنگي‌هاي انجام شده، ثبت نام از متقاضيان که از ميان هنرجويان کرمان خواهد بود و از 18 شهريور به صورت رايانه اي انجام خواهد شد. بديهي است با عنايت به ظرفيت محدود اين کلاس ها براي جمع بندي نهايي با همکاري انجمن سينماي جوانان کرمان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان انتخاب نهايي هنرجويان صورت مي گيرد.

 

وي افزود: در پايان اين کلاس ها به شرکت کنندگان گواهي شرکت نيز، اهدا مي گردد.

 

  • نشست‌هاي شبانه

  

مديرامور فوق برنامه ها از برپايي نشست هاي شبانه جشنواره طي روزهاي برگزاري با مديريت اکبر نبوي در نظر گرفته شده که با موضوع «بازتعريف سينماي دفاع مقدس» است و اطلاعات تکميلي و ريز برنامه ها طي روزهاي آينده اعلام مي شود.

نظر شما