چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۵۴۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
سخنگوي شوراي شهر تهران ضمن انتقاد از دولتي‌ها براي تعجيل در جداسازي ري از تهران اين طرح را بي‌منطق خواند و گفت: به جد پيگير عدم اجراي جداسازي ري هستيم و از ابزارهاي قضايي استفاده مي‌کنيم.

به گزارش شهر و به نقل از فارس، خسرو دانشجو پس از اتمام چهارصد و نودمين جلسه شوراي شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتداي جلسه امروز موضوع انتشار فيلم که اخيرا مسلمانان جهان عکس‌العمل به آن نشان داده‌اند مطرح شد و اعضاي شوراي شهر بشدت اين موضوع را محکوم کردند.

 

وي با بيان اينکه مطمئنا مسلمانان جهان و مسلمانان مقيم شهر تهران اين موضوع را بي‌پاسخ نخواهند گذاشت، گفت: مسلمانان با هوشياري هر چه بيشتر موضوع را رصد خواهند کرد ضمن اينکه آمريکايي‌ها به نقطه‌اي رسيده‌اند که بايد به عظمت تفکر اسلام و کشورهاي اسلامي و مسلمانان جهان احترام بگذارند و از اينگونه شيطنت‌ها و اقدامات دست بردارند.

 

دانشجو در ادامه به نشست امروز شوراي شهر پرداخت و گفت: در جلسه امروز موضوعات مهمي در دستور کار قرار گرفت و شهردار تهران نيز در جلسه شوراي شهر حاضر شد.

 

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران اضافه کرد: در ابتداي جلسه طرح دو فوريتي همکاري شهرداري تهران در بازسازي آذربايجان شرقي به راي گذاشته شد که در ادامه اعضاي شورا به دو فوريت اين طرح راي دادند.

 

وي بيان داشت: در اين طرح اشاره شده است که شهرداري تهران با توجه به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هايي که دارد مي‌تواند کمک‌هاي تخصصي را به زلزله‌زدگان در مناطق آذربايجان شرقي داشته باشد.

 

دانشجو تصريح کرد: براساس طرح دو فوريتي همکاري شهرداري تهران با مردم زلزله زده آذربايجان شرقي، شهردراي تهران مکلف است لايحه‌اي را در اين خصوص ارائه دهد و در اين لايحه سقف کمک مالي و همچنين کمک‌هاي تخصصي در بازسازي مناطق زلزله زده را روشن کند.

 

سخنگوي شوراي اسلامي شهر با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسه گفت: وي از برنامه‌هاي شهرداري در خصوص بازسازي مناطق زلزله زده خبر داد و گفت، ما در اين زمينه نيز اقداماتي را انجام داده‌ايم و موافق ارائه اين لايحه هستيم.

 

دانشجو با اشاره به موضوع جداسازي ري از تهران گفت: يکي ديگر از موضوعات مهم در جلسه امروز بحث جداسازي ري از تهران و نکاتي در اين زمينه بود.

 

وي بيان داشت: در جلسه امروز نکات کارشناسي متعددي ارائه شد بطوري که اکثر اعضاي شوراي شهر اتفاق نظر داشتند که کارهاي کارشناسي محکمي در خصوص جداسازي ري از تهران صورت نپذيرفته است.

 

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران اظهار داشت: ما به عنوان نمايندگان مردم تهران و شهرري حداقل انتظار داريم اگر بحث جداسازي ري از تهران مبتني بر استدلالات علمي است دوستان مسئول اجرايي آن را مطرح کنند تا ما نيز از اين استدلالات اطلاع پيدا کنيم.

 

وي اضافه کرد: در حال حاضر يک اتفاق بزرگ در تهران و ري در حال طراحي است و در خصوص اين اتفاق مهم نمي‌توان بي‌اهميت باشيم.

 

دانشجو با انتقاد از مسئولان اجرايي استان تهران خاطرنشان کرد: تا اين لحظه از شوراي شهر در خصوص جداسازي تهران از ري هيچ مشورتي گرفته نشده است ضمن اينکه مباحث ما در خصوص عدم جداسازي کارشناسي بوده نه سياسي.

 

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران با طرح اين پرسش که اگر قرار است بحث جداسازي ري از تهران صورت پذيرد موضوع خدمات شهري چه خواهد شد؟ گفت:‌آيا دوستان به اين موضوعات دقت کرده‌‌اند که بعد از جداسازي چه اتفاقاتي در خصوص جمع‌آوري زباله‌ها و بازيافت آن در تهران و ري خواهد شد و آيا اينکه قرار است اين خدمات از سوي شهر تهران انجام شود؟

 

دانشجو اضافه کرد: موضوع ديگري که بايد در خصوص جداسازي ري از تهران به آن توجه کرد اين است که آيا در حوزه دفن اموات، سازمان بهشت‌زهرا چه اقدامي خواهد کرد و يا در بخش اتوبوسراني با توجه به اينکه شرکت اتوبوسراني هم به تهراني‌ها و هم به اهالي شهرري‌ خدمات مي‌دهد بعد از اين جداسازي چگونه عمل خواهد کرد؟

 

وي اضافه کرد: اگر جداسازي صورت پذيرد آيا شرکت اتوبوسراني بخشي از اعتبارات خود را از شهر تهران تامين خواهد کرد يا اينکه شهرري نيز در اين زمينه ورود پيدا مي‌کند؟

 

دانشجو اضافه کرد: سوالات متعددي در بخش‌هاي مختلف وجود دارد که با گذشت ماه‌ها از مطرح شدن طرح جداسازي ري از تهران هيچ مسئول اجرايي در استان تهران به آن پاسخ نداده است.

 

وي بيان داشت: موضوعات ديگري از جمله بحث فضاي سبز، پارکها، تاکسيراني، مترو، تونل‌ها و... که از جمله خدمات شهري هستند معلوم نيست تکليف‌شان با جدايي ري از تهران چه خواهد شد ضمن اينکه در حوزه زيرساخت‌ها و موضوعات فرهنگي و اجتماعي و همچنين زيرشاخه‌هاي آن نيز فکري نشده است.

 

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران اظهار اميدواري کرد: مسوولان اجرايي استان تهران به سوالات مطرح شده پاسخ قانع کننده‌اي بدهند.

 

وي ادامه داد: نمايندگان شوراي شهر تهران و شهرري اجراي اين طرح را غيرکارشناسي و غيرمنطقي مي‌دانند و اين طرح را به نفع مردم ري و تهران نمي‌دانند.

 

دانشجو با اشاره به مصاحبه‌هاي مسئولان استانداري و استاندار تهران گفت: آقاي تمدن در مصاحبه‌اي اعلام مي‌کند که حرف‌ها تمام شده است و بزودي کارهاي اجرايي طرح جداسازي انجام مي‌شود اما اين سوال را بايد پاسخ دهد که آيا طرح جداسازي ري از تهران طرحي کارشناسي است و آيا اينکه به سوالاتي که در اين زمينه وجود دارد پاسخ منطقي داده شده است؟

 

دانشجو اضافه کرد: نمايندگان شوراي شهر تهران از نمايندگان مردم تهران و شهرري در مجلس مي‌خواهند در اين خصوص فعالانه حضور داشته باشند ضمن اينکه اميدواريم عزيزان مسئول از جمله فرماندار شهرري، استاندار تهران، فرماندار شميرانات و همه مسئولان اجرايي شهر تهران فضايي را فراهم کنند که کارهاي کارشناسي به پختگي کامل برسد و اگر صلاح بود به دنبال اجراي طرح جداسازي ري از تهران بروند.

 

وي تاکيد کرد: ما بنا نداريم بحث جداسازي ري از تهران را به صورت سياسي جلوه دهيم و اعتقاد داريم بايد مباحث کارشناسي دقيقي در اين خصوص صورت پذيرد چرا که اگر اين موضوع به سمت مباحث سياسي سوق پيدا کند مخرب خواهد بود.

 

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران اضافه کرد: تا به امروز نمايندگان مردم تهران و شهرري نيز هيچ اقدام خاصي در خصوص برگزاري جلسه و طرح موضوع جداسازي ري از تهران انجام نداده‌اند که اميدواريم با حضور فعال اين دوستان و همچنين مسئولان اجرايي شهر تهران به نقطه مطلوبي برسيم.

 

دانشجو اضافه کرد: اعضاي شوراي شهر آمادگي دارند هر کجايي که نمايندگان مجلس و مسئولان اجرايي اعلام کنند حاضر شوند و در خصوص جداسازي ري از تهران موضوعات کارشناسي خود را اعلام کنند.

 

وي اضافه کرد: انتظاري نيز از استاندار تهران داريم که به جاي تعجيل در اجراي طرح جلساتي را در خصوص مطرح شدن موضوعات کارشناسي برگزار کند تا بتوانيم به نتيجه قابل قبولي برسيم.

 

دانشجو با اشاره به اينکه قانون جداسازي ري از تهران مربوط به بيش از دو دهه گذشته است، گفت: بسياري از مصوبات مجلس پس از به تصويب رسيدن مجددا منحل شده است، ضمن اينکه پس از به تصويب رسيدن قانون جداسازي ري از تهران مصوبات متعددي نيز بوده که آنها نيز اجرا نشده است و به تاخير افتاده است.

 

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران اضافه کرد:اگر قرار بود قانوني تغيير نکند ديگر نياز به مجلس و شوراي شهر نبود و در خصوص قانون جداسازي ري از تهران نيز بايد تغييراتي در اين خصوص صورت پذيرد.

 

وي با اشاره به اصرار مسئولان اجرايي شهر تهران در خصوص جداسازي ري از تهران تاکيد کرد: مطمئنا قانون جداسازي ري از تهران که حدود 26 سال قبل به تصويب رسيده است، مطمئنا ناپخته بوده چرا که اگر قانون کاملي بود در آن سال‌ها اجرا مي‌شد.

 

دانشجو در ادامه با انتقاد مجدد از مسئولان اجرايي شهر تهران در خصوص عدم مشورت با اعضاي شوراي شهر تهران گفت: در خصوص جداسازي هيچ مشورتي از اعضاي شوراي شهر گرفته نشده است ضمن اينکه در اين زمينه نيز از پتانسيل اساتيد و کارشناسان در دانشگاه‌ها هيچ استفاده‌اي نشده است.

 

سخنگوي شوراي شهر اضافه کرد: گردن ما از مو نازک‌تر است و زور بازو نيز نداريم اما به طور ويژه و به جد پيگير عدم اجراي جداسازي ري از تهران هستيم و از ابزارهاي قضايي و ظرفيت‌هاي موجود استفاده خواهيم کرد.

 

وي اضافه کرد: بخش مهمي از موفقيت‌هاي دوره سوم شوراي شهر اين است که بدون دعوا و با تعامل با دستگاه‌هاي اجرايي خواسته است کارها را به پيش ببرد و در اين زمينه ما از ظرفيت‌هاي موجود استفاده خواهيم کرد.

 

دانشجو خاطرنشان کرد: چنانچه در زمينه تعامل و دوستي به نتيجه برسيم مطمئنا در چارچوب قانون و مقررات عمل خواهيم کرد.

 

سخنگوي اسلامي شوراي شهر تهران اضافه کرد: ضمن احترامي که به همه دوستان در استانداري تهران دارم بايد بگويم هنوز هيچ گزارش يک صفحه‌‌اي و دوصفحه‌اي به شوراي شهر نداده‌اند و ظاهرا استدلال‌هاي دوستان در درون کشوهايشان باقي مانده است.

 

نظر شما