پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۵۵۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
رييس شوراي اسلامي شهر تهران از ارائه طرحي براي نامگذاري يکي از اماکن شهر تهران به نام «محمد بنا» سرمربي تيم کشتي فرنگي کشورمان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري «شهر» مهدي چمران در جلسه امروز شوراي شهر در صحبت‌هاي پيش از دستور خود با محکوم کردن اهانت به ساحت پيامبر اکرم (ص) و با تاکيد بر اينکه اين حربه‌ها ضربه‌اي به اسلام و پيامبر اکرم (ص) نمي‌زند، گفت: در اين سال‌ها کتاب‌ها، کاريکاتورها و حرف‌هاي دروغ بسياري در مورد پيامبر (ص) و اسلام گفته شده و صهيونيست‌ها با اين وسايل تمسخر مي‌خواستند به اسلام ضربه بزنند، اما خودشان ضربه خوردند و اتحاد مسلمانان بيشتر شد.

وي افزود: اين فيلم خشم ملت‌هاي مسلمان و مردم ايران را برانگيخته و باز هم برنامه‌هاي سخيف، پست و توهين‌آميز آشکار آنها، احساسات ملت‌هاي مسلمان را جريحه‌دار کرده است.

 

وي افزود: اين استهزاءها و تمسخرها چيز جديدي نيست و در زمان ديگر پيامبران و پيامبر اسلام (ص) نيز وجود داشته، در آن زمان نيز از اين حربه‌ها استفاده مي‌کردند تا تقدس پيامبر را در بين مسلمانان بشکنند، در حالي که نتيجه معکوس داشته است.

 

بر اساس اين گزارش وي همچنين روز دختر و تولد حضرت معصومه (س) و نيز شروع هفته دفاع مقدس را تبريک و با اشاره به طرح دو فوريتي براي نامگذاري يکي از اماکن شهر تهران به نام «محمد بنا» سرمربي تيم کشتي فرنگي کشورمان در المپيک لندن گفت: اين طرح دو فوريتي براي نامگذاري، به کميته نامگذاري شوراي شهر ارائه شده و پس از بررسي و تعيين محل مناسب، يکي از اماکن ورزشي براي تصويب به صحن علني شورا خواهد آمد.

 

همچنين در جلسه امروز لايحه مجوز شهرداري تهران براي کمک به زلزله زدگان استان آذربايجان شرقي به تصويب رسيد. براساس اين مصوبه 40 ميليارد ريال براي اين کمک رساني اختصاص داده شد. حبيب کاشاني نيز به عنوان نماينده شوراي شهر در اين کميته معرفي و انتخاب شد.

 

خانه نيما به خانه شعر تبديل شود

 

احمد مسجد جامعي نيز در اين جلسه با اشاره به بخشي از خانه پروين اعتصامي که هنوز نياز به ساماندهي دارد گفت: شهرداري تهران يک بخش از سه بخش خانه پروين اعتصامي را تملک کرده که جاي تشکر دارد و ميراث فرهنگي نيز براي آن قسمت که در اختيار بخش خصوصي است اعتبارات خوبي را در نظر گرفته است.

وي ادامه داد: با توجه به تاثيرگذاري که پروين اعتصامي در فرهنگي عمومي کشور داشته بايد ساماندهي فضاي اين خانه همچنان پيگيري شود.

عضو شوراي شهر افزود: خانه اخوان ثالث نيز تا حدودي خريداري شده اما قرار بود تبديل به خانه موزه شود که نياز است ساماندهي اين خانه نيز در دستور کار قرار گيرد.

مسجد جامعي با اشاره به اينکه خانه نيما يوشيج به عنوان بنيانگذار شعر معاصر همچنان پابرجاست گفت: شهرداري خانه شعري در تپه هاي عباس آباد طراحي کرده اما نمي توان کشوري که مانند ايران که شعر و شاعري در آن جايگاه خاصي دارد در يک فضاي فيزيکي وقراردادي خانه شعرش را برپا کند.

وي افزود : خانه نيمايوشيج مي تواند مکان مناسبي براي ايجاد خانه شعر باشد. همچنين خانه استاد فيروزکوهي در خيابان زرين نعل نيز پاتوق بسياري از بزرگان ما بوده که بايد در خصوص ساماندهي آن اقدامات لازم به عمل آيد.

 

در همين زمينه بخوانيد:

 

استمرار فعاليت عمراني و خدماتي شهرداري تهران در ري 

 

برخورد شهرداري با ساخت‌وسازها در پرديسان 
 

پرديسان پارک ملي شود 
 

اعتراض به خلع شوراي تهران از نمايندگي مردم ري 

نظر شما