شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۵۶۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
قاليباف در مراسم زنگ دانش آموز شهيد:
شهردار تهران گفت: ما به جاي آن که خود را به خدا بفروشيم به ديگران مي فروشيم و اين فرق فرهنگ جهاد و شهادت با زندگي مادي امروز ماست.

به گزارش خبرنگار «شهر» دکتر محمدباقر قاليباف امروز _ يک مهر _ در مراسم زنگ دانش آموز شهيد در مزار شهداي بهشت زهرا (س) ، شهداي دانش آموز را مدرسان عرصه عقلانيت ، ولايت ، معنويت و شهادت دانست و افزود: به حرمت خون اين شهدا ، ما امروز در کشور استقلال ، آزادي و معنويت را درک مي کنيم و سرنوشت ما در دست خود ماست.

 

وي ادامه داد: همه اين ها به برکت مجاهدت آن ايثارگراني است که سلامتي خود را در راه انقلاب و عزت اين کشور اسلامي دادند که اگر آن‌ها نبودند بدون شک ما در چنين شرايطي نبوديم و آبرو و استقلال و بيداري اسلامي امروز را مديون شهيدان گرانقدرمان هستيم.

 

شهردار تهران با اشاره به 36 هزار دانش آموز شهيد تصريح کرد: شهداي دانش آموز شکوفه هاي انقلاب و جوانه هاي فرهنگ جهاد و شهادت بودند و بيشترين نقش را در دوران دفاع مقدس داشتند ، آنان از پشت ميز دانشگاه و مدرسه و بر اساس تکليف بدون هيچ چشم داشتي به ميدان جنگ آمده بودند و من بارها و بارها ديدم که معلم و دانش آموزان در کنار يکديگر هم مي جنگيدند و هم درس مي‌خواندند.

 

وي افزود : شهدا اين وظيفه را بر دوش ما گذاشتند تا به آينده توجه داشته باشيم و در حوزه تربيت اسلامي حرکت کنيم تا يک دنياي اخلاقي تر و مومنانه تر داشته باشيم و در همه ابعاد مادي و معنوي پيشرفت کنيم و در حوزه تربيت اسلامي به سمت رستگاري و حقيقت جويي حرکت کنيم.

 

قاليباف ادامه داد : اگر امروز از من بپرسند که مهم ترين ويژگي دوران دفاع مقدس و مهم ترين چالش در زندگي روزمره ما کجاست ، مي گويم که انصافا شهدا در آن روز مهم ترين ويژگي شان اين بود که هر کاري مي کردند خود را در نظر نداشتند و به خود فکر نمي کردند و مهم ترين مشکل امروز ما در هر جايي که هستيم و با هر شخصيت حقيقي و حقوقي و اين که مسئول باشيم يا نباشيم ، اين است که اول به خودمان فکر مي کنيم و اين مهم ترين چالش امروز ماست.

 

وي تصريح کرد : شهيد هيچ گاه فکر نمي کرد که جايي که مي رود برمي گردد يا نه و در کارها خودش موضوعيت نداشت و اگر خدا مشتري آن ها بود دليلش اين بود که جز با خدا با کسي معامله نکردند. اما ما به جاي آن که خود را به خدا بفروشيم به ديگران مي فروشيم و اين فرق فرهنگ جهاد و شهادت با زندگي مادي امروز ماست.

 

قاليباف تاکيدکرد: اگر در اين مسير حرکت نکنيم و اين فرهنگ را نياموزيم ، نمي توانيم مدعي پيروي از راه امام و شهدا باشيم.

 

شهردار تهران با اشاره به اين که در اسلام توجه به زندگي مادي نيز مورد توجه است که بايد به آن نيز توجه داشته باشيم گفت : در کنار زندگي معنوي بايد به زندگي مادي نيز توجه داشته باشيم.

 

قاليباف تصريح کرد : شهدا در فرهنگ دفاع مقدس تربيت شدند و اين فرهنگ افرادي داشت که هم حماسي و شجاع بودند و هم عاقل و با معنويت و جانشان را در راه خدا مي دادند اما بي تدبيري نمي کردند.

وي با تاکيد بر اين که شهدا هر کدام يک صالح مصلح بودند ، گفت : آنان منتظر واقعي بودند و اميدوارم که در سايه نظام اسلامي در کنار مزار شهداي گرانقدر بتوانيم راه شهدا و امام شهدا را در سايه مقام معظم رهبري ادامه دهيم.

 

بنابراين گزارش، دومين مراسم زنگ دانش آموز شهيد امروز _يک مهر_همزمان با آغاز سال تحصيلي 91 - 92 و هفته دفاع مقدس با حضور شهردار تهران در قطعه شهداي بهشت زهرا (س) برگزار شد. 

 

در مراسم امروز زنگ دانش آموز شهيد توسط شهردار تهران نواخته و به يادمان شهيدان خلبان اداي احترام و همچنين کلنگ تقاطع غير همسطح اتوبان شهيد هاشمي و شهيد حکيم هم زده شد.  

 

براساس اين گزارش، در اين مراسم شهرام جاهدي فرزند شهيد و دبير مجمع فرزندان شهداي ارتش نيز از اقدامات انجام شده در زمينه بازسازي معابر بهشت زهرا(س) ، رسيدگي و تجهيز سرويس هاي بهداشتي و فضاي سبز قطعه شهداي بهشت زهرا(س) از شهردار تهران و معاون خدمات شهري و مدير عامل سازمان بهشت زهرا (س) قدرداني کرد. 

نظر شما