شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۵۷۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۱
شمارش معکوس براي گشايش باغ موزه دفاع مقدس/23
جواد خضرايي: صحنه دفاع مقدس صرف نظر از برخوردهاي فيزيکي به ميعادگاهي از رفتارهاي عارفانه تبديل شد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، سردار جواد خضرائي، مدير عامل باغ موزه دفاع مقدس در مراسم رونمايي از سمفوني روايت حماسه و اقتدار به رهبري استاد مجيد انتظامي گفت: دشمن در تحليل نظامي خود به اين نتيجه رسيده بود که طي 10 روز کشور را تصرف مي کند اما اعتماد امام(ره) به مردم موجب شد که رفتارهاي عاقلانه و عاشقانه اي شکل گيرد، به اين ترتيب وجه تسميه «مقدس» به «دفاع» آميخته شد.

مدير عامل باغ موزه دفاع مقدس تصريح کرد: در طول جنگ نزديک به 800 هزار نفر از جوانان اين کشور به جبهه اعزام شدند اين در حالي است که در آن زمان جمعيت کشور 36 ميليون نفر بود، اما عراق با 16 ميليون نفر جمعيت، 3 ميليون نفر را به جنگ اعزام کرد.

وي با اشاره به حضور 12 لشکر پياده عراق در آغاز جنگ تحميلي، گفت: اين 12 لشکر در سه نوبت منهدم شد اما در پايان جنگ ارتش بعث داراي 57 لشکر بود، اين بدان معني است که دنيا همواره حمايت از عراق را به عنوان حمايت محض از خود مي دانستند.

مدير عامل باغ موزه افزود: در طول جنگ 51 شهر و 4 هزار روستا، بين 5 تا 100 درصد منهدم شدند، به اين ترتيب بيش از 200 هزار نفر از بهترين انسان هاي اين مرز و بوم به شهادت رسيدند و بالغ بر 350 هزار نفر نيز مجروح شدند، اين در حالي است که از جمع شهدا 5 هزار نفر را بانوان تشکيل مي دادند.

خضرايي يادآور شد: در طي 200 سال گذشته در حدود يک ميليون کيلومتر به خاطر بي کفايتي پادشاهان واگذار شده است اما در طي دقاع مقدس يک وجب از خاک کشور کم نشد، اين در حالي است که تنها 16 کشور براي اعزام نيرو به عراق اقدام کردند و ساير کشورها نيز نسبت به اعزام سلاح و تجهيزات جنگي اقدام کردند.

وي عنوان کرد: پشتوانه مالي ارتش عراق در آغاز جنگ 27 ميليارد دلار بود و در حالي با اين پشتوانه مالي وارد جنگ شد که در پايان جنگ 157 ميليارد دلار بدهي داشت.

مدير عامل باغ موزه خاطر نشان ساخت: در طول دفاع مقدس بيش از 20 هزار کيلومتر از خاک کشور در تصرف دشمن قرار گرفت اما حضرت امام (ره) با اتکا به مردم از آن ها خواست تا در جبهه حضور پيدا کنند.

خضرايي در ادامه تصريح کرد: در طول جنگ نزديک به 800 هزار نفر از جوانان اين کشور به جبهه اعزام شدند اين در حالي است که در آن زمان جمعيت کشور 36 ميليون نفر بود، اما عراق با 16 ميليون نفر جمعيت، 3 ميليون نفر را به جنگ اعزام کرد.

به گفته مديرعامل باغ موزه دفاع مقدس، اين مجموعه براي انتقال مفاهيم دفاع مقدس به هنرمندان از جمله مجيد انتظامي رجوع کرده است تا به خوبي بتوانند اين مفاهيم را ارايه کنند به اين ترتيب کار سمفوني روايت حماسه و اقتدار به انجام رسيد.

وي در پايان تاکيد کرد: آنچه در جبهه پيش آمد در جامعه ما نيز قابل تکرار است به نحوي که الهامات و حرارت جنگ و رفتار آميخته با هنر، علم، دانش و تقواي رزمندان امروز هم مي تواند در جامعه طنين انداز باشد.

نظر شما