پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۵۷۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
پيوست اجتماعي و فرهنگي پهنه ساحلي درياچه چيتگر با هدف بررسي دقيق برآوردها، آثار و نتايج اجراي اين پروژه به همت اداره مطالعات حوزه اجتماعي و فرهنگي منطقه 22 تهيه شد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، شهرداري اين منطقه با توجه به ابلاغيه شهردار تهران مبني بر تهيه پيوست اجتماعي و فرهنگي براي طرح هاي شهري، پس از تهيه پيوست اجتماعي حوزه ابگير اين پروژه بزرگ گردشگري، تاثيرات اجتماعي و فرهنگي پهنه ساحلي درياچه چيتگر را طي سال 91 ارزيابي کرد.

 

حسين مرادي شهردار منطقه در خصوص تاثيرات مثبت پيوست اجتماعي و فرهنگي براي طرح هاي شهري گفت: احداث پهنه ساحلي درياچه چيتگر به عنوان فضاي بخشي از فعاليت ها براي تحقق اهداف منجر به توسعه منطقه و كلان شهر تهران از اهميت بسزايي برخوردار است و هدف از تهيه پيوست اجتماعي و فرهنگي براي پروژه ها اين است كه مديران شهرداري بتوانند بر آوردي دقيق از پيامدها ، آثار و نتايج اجراي آنها داشته باشند.

تاكيد پيوست هاي اجتماعي و فرهنگي براين است كه به توسعه منطقه يك نگاه صرفاً كالبدي و سخت افزاري نداشته باشيم و  به موازات آن، توسعه پايدار نيز تضمين شود . بنابراين در پيوست هاي اجتماعي و فرهنگي، سهم و نقش تشكل ها و سازمان هاي مردم نهاد محلي براي هرگونه اقدام پيش بيني مي شود. 

مرادي در ادامه خاطرنشان كرد: جلب مشاركت عمومي در حيات اجتماعي پهنه ساحلي درياچه ، تدوين ضوابط در ارتباط با ارزش افزوده املاك و اراضي پيرامون پروژه ، اقدامات ضروري براي مقابله با ترافيك و تجمع انبوه خودروها در اطراف درياچه، تدوين طرح هاي نظارتي بر افزايش تراكم جمعيتي و ساختماني در محدوده طرح ، ايجاد و نگهداري و ارتقاي امكانات و خدمات فراغتي و تفريحي براي گردشگران، ايجاد امكانات مناسب براي معلولان و ناتوانان جسمي در پهنه ساحلي درياچه و محدوده بوستان چيتگر و ... از مهمترين كاربست هاي ارزيابي اجتماعي وفرهنگي پروژه پهنه ساحلي در ياچه چيتگر است و  براي به كار بستن نتايج ارزيابي تاثيرات اجتماعي و فرهنگي درياچه از نظرات شهروندان، نخبگان و سازمان هاي مردم نهاد موجود در محله‌ها بهره خواهيم گرفت.

  

بنابراين گزارش جلسه پيش ارائه پيوست اجتماعي و فرهنگي پهنه ساحلي درياچه چيتگر اواخر شهريور  در سالن كنفرانس مجموعه اجتماعي و فرهنگي امام علي (ع) با حضور تعدادي از مديران و مسئولان شهرداري منطقه برگزار شد.

نظر شما