چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۵۹۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴
اجراي ويژه برنامه‌هاي روز سالمندان در منطقه 10/
شهردار منطقه 10 ، در آستانه فرا رسيدن روز جهاني سالمند ، از برگزاري ويژه برنامه هاي بزرگداشت اين روز به منظور تکريم سالمندان و حفظ سلامت آنان خبر داد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 10، فرامرز عظيمي با اعلام اين خبر گفت: سالمندان يكي از اقشار جامعه هستند كه به مراقبتهاي ويژه نيازمندند و لذا يکي از دغدغه هاي مديريت شهري اعمال تدابير مناسب در برنامه ريزيهاي اقتصادي،اجتماعي، ،فرهنگي و بهداشتي براي سالمندان است.

 

شهردار منطقه با اشاره به احاديث و روايت در دين اسلام نسبت به اهميت جايگاه سالمندان عنوان کرد: دين مبين اسلام اهميت خاصي براي سالمندان و پيشکسوتان قائل است و مراقبت و تامين نيازهاي يک فرد سالمند گوشه اي از تعهدات ديني و انساني هر مسلماني است همچنين در هيچ ديني به اندازه دين اسلام به بعد كرامت انساني سالمندان توجه نشده است و در اين راستا با افزايش آگاهي و فرهنگ سازي از طريق آموزش هاي همگاني مي توان شرايطي را فراهم ساخت تا سالمندان به عنوان گوهرهاي گرانقدر مورد احترام و تکريم قرار گيرند.

 

عظيمي تصريح کرد: سالمندي ضعف نيست بلکه گذشت سن است و ورود به يک دوره‌اي است که به سلامتي بيشتر نياز دارد و لذا مي توان با آموزشهاي لازم در زمينه تغذيه سالم ، فعاليت بدني و... ضمن توانمند سازي آنان ، از بيماريهاي مزمن مثل ديابت ، فشارخون و قلب و عروق پيشگيري کرد.

  

شهردار منطقه با بيان اين که برنامه هاي متنوعي در روز سالمند در منطقه برگزار خواهد شد، گفت: تقدير از دبير کانون سالمندان ، برگزاري کارگاه ها و کلاس آهاي آموزشي با عناوين نقش ورزش و تحرک در سلامت جسماني سالمندان ، پرورش اعتماد به نفس و انگيزه در سالمندان ، تغذيه صحيح دوران سالمندي ، نقش طب گياهي در سلامت سالمندان ،نقش آرامش رواني در سلامت سالمندان در خانه هاي سلامت و مساجد ، برپايي تورهاي گرشگري ، برپايي ايستگاه سلامت (تست فشار خون- ويژيت رايگان و توزيع بروشور) ، برپايي مسابقه دارت ويژه کانون سالمندان ازبرنامه هاي گراميداشت اين روزاست.

 

وي يادآور شد: همچنين به منظور شناسايي جايگاه والا و ارزشمند سالمندان و جهانديدگان و حفظ حرمت آنان ، کودکان خانه هاي اسباب بازي به همراه پدر بزرگ و مادربزگها خود در مراسمي که به مناسبت گراميداشت روز سالمند در بوستان ملت برگزار مي شود شرکت خواهند کرد.

نظر شما