پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۶۰۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
تئاتري‌ها براي اعتراض‌ به اهانت‌هاي به ساحت مقدسين اسلام تجمع كردند.

به گزارش «شهر» و به نقل از مهر، چهره‌هاي مختلف هنري نظير عزت‌الله رمضاني‌فر، افسانه بايگان، ابوالفضل پورعرب، علي عطشاني، جمال شورجه، گيتي معيني، صدرالدين حجازي، حسين پرستار و ولي‌الله مؤمني به نمايندگي از جامعه هنري با حضور در مقابل مجموعه تئاتر شهر طوماري را در محکوميت فيلم موهن توليد شده امضا کردند.

 

در اين تجمع اسکات فرانک فيلمساز آمريکايي و بري گرين فيلمساز کانادايي نيز حضور داشتند و ساخت اين فيلم موهن را محکوم کردند. فرانک با اشاره به اينکه فرهنگ موجود در آمريکا سکولار است يادآور شد: اين فيلم نماينده فيلم سازان ما نيست. ما بايد فيلم‌هايي بسازيم که باعث همدلي شود نه توهين به مقدسات.

 

در ادامه گرين فيلمساز کانادايي نيز با اشاره به اينکه فيلم موهن توليد شده نماينده فيلم سازان کانادايي نيست تأکيد کرد: اين فيلم يک آشغال و زباله است و به هيچوجه نبايد آن را جدي گرفت.


سپس بيانيه هنرمندان ايراني و تني چند از هنرمندان هاليوود در محکوم کردن فيلم موهن توليد شده به دو زبان انگليسي و فارسي قرائت شد. پس از آن صدرالدين حجازي با اشاره به اينکه بايد به روح کساني که جانشان را براي مملکت فدا کردند درود فرستاد تصريح کرد: آدمي نمي‌تواند توهين به مقدساتش را تحمل کند.

  

وي در ادامه يک رباعي را که در اين خصوص سروده بود براي حاضران قرائت کرد. اجراي موسيقي توسط گروه «دستان گويا» و معراج محمدي در مدح و ستايش نبي اکرم (ص) از ديگر برنامه‌هاي اجرا شده در تجمع هنرمندان در فضاي پيرامون مجموعه تئاتر شهر بود. پايان بخش اين تجمع نيز اجراي سرود "اي ايران" بود.

نظر شما