پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۵
کد خبر: ۵۶۱۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
شهردار تهران با بيان اين که نقش مردم به دست فراموشي سپرده شده است، گفت: تفکراتي اجازه نمي دهند که مردم کار خود را خودشان انجام دهند.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمدباقر قاليباف در جمع بسيجيان شهرداري تهران افزود: هفته دفاع مقدس يادآور صفا ، صميميت ، عقلانيت ، گذشت ، صبر و استقامت است.

 

وي ادامه داد: يکي از مهم ترين عواملي که شوق جهاد را در کشور بالا برد صبر و استقامت مادران شهدا بود زيرا راحت نيست که مادري به دست خود فرزندش را کفن و دفن کند و نزد دشمنان اسلام و انقلاب ذره اي غم و اندوه در چهره نداشته باشد.

 

قاليباف با بيان اين که همه ما در هر جا و مقامي بايد خود را مديون شهداي گرانقدر ، آزادگان و جانبازان بدانيم ، تصريح کرد: بر اين باورم که اهميت دفاع مقدس اگر از پيروزي انقلاب بيشتر نباشد ، کمتر نيست. انقلاب اساس يک حکومت تاريخي را فرو ريخت و بسيار مهم است اما دفاع مقدس انقلاب را تداوم داد و مهم تر از آن اينکه همه شعارهاي انقلاب را که در اوايل تنها يک شعار بود را تحقق داد و عينيت بخشيد.

 

شهردار تهران دفاع مقدس را گنجي گرانبها و تمام ناشدني دانست و گفت : فرهنگ بسيج نيز توليد شده در دوران دفاع مقدس است. از اين رو گنجينه عظيم و بزرگ دفاع مقدس که به برکت امام (ره) و شهدا و همچنين درک جامعه ما از بعثت ، غدير و عاشورا به دست ما رسيده امانت بزرگي در دستان ماست که بايد آن را حفظ کنيم . زيرا تداوم انقلاب در گرو توسعه اين فرهنگ است.

 

قاليباف با بيان اين که اگر بر مدار سنت هاي الهي حرکت کنيم پيروزي در دنيا و آخرت از آن ماست ، تصريح کرد : دفاع مقدس انقلاب ما را تداوم داد ، ارزش هاي آن را تعميق بخشيد ، کادرسازي کرد ، سازماندهي کرد و يک افتخار بزرگ آفريد.

 

وي در ادامه خاطرنشان کرد: برخي بحث مي کنند و مي گويند پيروزي قاطع نظامي در دوران جنگ به دست نياورديم ولي من معتقدم به دست آورده ايم. برکاتش را هم امروز مي بينيم . يکي از برکاتش اين است که صدام ، آمريکا ، روسيه ، فرانسه ، آلمان ، شيوخ خليج فارس و همه جمع شدند تا انقلاب ما نباشد . ما از 36 کشور دنيا اسير داشتيم . اما حالا آن ها کجايند و انقلاب اسلامي کجاست. بدون شک اين ثمرات ادامه خواهد داشت زيرا شهداي ما و کساني که در آن دوران ايستادند خالصانه بر مدار سنت هاي الهي چرخيدند.

 

به گفته قاليباف در دوران دفاع مقدس عقلانيت ، معنويت ، روحيه حماسي و عاطفي با هم ترکيب بودند ، جايي که عقل حاکم بود احساسات جايي نداشت و جايي که لازمه يک کار حماسي بود عقل مانع نمي شد.

 

وي در ادامه گفت: موضوع ديگري که حضرت امام (ره) بر آن تاکيد داشتند و امروز به نظر من به دست فراموشي سپرده شده نقش مردم است. تفکراتي اجازه نمي دهند که مردم کار خود را خودشان انجام دهند.عقبه انقلاب ما به نيروي مسلح خوب ، اقتصاد خوب ، انرژي هسته اي و نانو تکنولوژي خوب نيست. البته نه اين که اين ها نباشند ولي فرصت ما قلب و اراده مردم است. مردمي که دلدادگي و دلبستگي شان به خدا و اهل بيت (ع) است . امروز اگر مي خواهيم ميراث دار انقلاب ، جنگ و وفاع مقدس باشيم راهش اين است و اگر غير از اين هر کاري کنيم ميراث خواري کرده ايم.

 

شهردار تهران با بيان اينکه جنگ تمام شده اما دفاع همچنان ادامه دارد ، گفت : امروز دشمن نبرد را به عرصه فرهنگي و اقتصادي کشيده است و امروز دفاع از سنگر انقلاب اسلامي دفاع از کارآمدي نظام است . امروز اگر ما شهرداري را کارآمد کنيم ارزش آن کمتر از آن دوران نيست .

 

وي ادامه داد : امروز اگر ما در داخل کشور نزد مردم خود تحسين برانگيز نباشيم در دنيا تحسين برنگيز نخواهيم شد . اگر امروز کارنامه ما کارنامه خوبي نباشد به حق امام شهدا و مقام معظم رهبري ظلم کرده ايم .

 

نظر شما