شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۴
کد خبر: ۵۶۱۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
حبيب اسماعيلي گفت: جشنواره‌ها حداقل سالن سينمايي در شهرهاي ديگر مي‌سازند و نبايد مديران را در هر جشنواره تغيير داد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي جشنواره مقاومت و دفاع مقدس، «حبيب اسماعيلي» تهيه‌کننده سينماي ايران، گفت: هر جشنواره‌اي که دبيري آن را محمد خزاعي برعهده داشته باشد، از نظم خوبي برخوردار است و در شکل و شمايل وزيني برگزار مي‌شود.

 

وي در ادامه افزود: همچنين در اين جشنواره جلسات نقد و بررسي فيلم‌ها خيلي پربار بوده و با استقبال بيشتري نسبت به گذشته رو به رو شده است.

 

وي در ادامه متذکر شد: البته هر کار اجرايي با فراز و نشيب‌ها و نقص‌هايي همراه خواهد بود که مي‌توان آن را در دوره‌هاي بعدي جبران کرد.

 

اسماعيلي معتقد است: تنها مشکلي که من هميشه روي آن تاکيد مي‌کنم اجتناب از اين تغيير و تحول‌هاست. چرا بايد اينقدر دبيرهاي جشنواره و مديران مختلف را تغيير داد. بايد اجازه بدهيم که مثلا اين گروه که تجربه برگزاري جشنواره‌هاي گوناگوني را داشته اند در همين موضع بمانند و افرادي ديگر نيايند و از نو آزمون و خطا کنند.

 

وي عنوان کرد: يکي از نقاط قوت جشنواره امسال حضور مشتاقانه مخاطبان در سالن سينماها، نشست‌ها و ميزگردهاست. از نظر ما اهالي سينما هم همين که در اين شهر 2سينما از دست رفته احيا شده و به بهره‌برداري رسيده است برکت بزرگي براي اين جشنواره و دست‌اندرکاران آن محسوب مي‌شود. اينها قدم‌هاي مثبتي است که يک جشنواره با حضورش در شهرهاي جديد آن را آباد کند.

 

وي در پايان گفت: مشکلي که سينماي ما در کليت خود دارد، چه در ژانر دفاع مقدس و چه در ژانرهاي ديگر، کمبود سالن سينما و پرديس‌هاي خوب است. خوب است زماني که براي يک جشنواره‌اي بودجه‌اي تعريف مي‌شود، بخشي از آن به ساخت سالن‌هاي سينما در تهران و شهرهاي مختلف اختصاص پيدا کند.

نظر شما