سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۶۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: با جدايي ري، چند ماه زودتر از موعد براي انتخابات سال 92 آتش فتنه را شعله ور خواهند کرد و نتايج شومي را از اين طرح خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري "شهر"  حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه سه شنبه 17 مهر شوراي شهر در خصوص بحث جدايي ري از تهران گفت: همانطور که مستحضريد شوراي شهر براي بررسي واژه انحرافي «جدايي شهر ري از شهر تهران» از استاندار محترم تهران درخواست کردند که در جلسه علني و يا غير علني شورا حضور پيدا کنند که متاسفانه اين امر محقق نگرديد.

وي عنوان کرد: همانطور که مي دانيد شهر ري به خاطر حفظ هويت فرهنگي و اجتماعي، ساليان سال است که از تهران جداست اما به دليل اينکه از لحاظ علم جغرافياي شهري و مسايل امنيتي و اجتماعي در اخل شهر تهران قرار گرفته است مسايل شهري و امور اجتماعي آن از طريق مديريت شهري تهران به طور منطقي و صحيح اداره مي شود.


با هلي کوپتر بيت المال در پي تصاحب ري اند

وي افزود : بنابراين در خواست مصرانه بي منطق و غير کارشناسي برخي مسئولان استانداري تهران که خيلي حرف مي زنند و پله هاي ترقي را بدون تجربه دارند طي مي کنند و با هلي کوپتر بيت المال از دامنه به قله کوه رسيدند دنبال گرفتن شهرداري شهر ري هستند که متولي آن وراي شهر تهران است.

بيادي ادامه داد: اين اشتباه رسانه ها است که مي گويند "جدايي ري از تهران" اينها دنبال کسب شهرداري ري هستند.

عضو شوراي شهر با بيان اينکه تجربه نشان داده هر جايي که از تهران جدا شده ناموفق عمل کرده است افزود: تجربه نشان مي دهد که در هر شهري که دخالت در شهرداري ها از طريق مسولان سياسي شهرها شده، آنجا هم ناموفق بوده و هم ناکارآمد اگر قبول نداريد عينک طبي بزنيد و به اطرافتان نگاه کنيد و شهر قدس را به عنوان نمونه اي از اين جدايي ناموفق بررسي کنيد.

بيادي تصريح کرد: هدف اصلي شما گرفتن شهرداي منطقه يک است نه شهر ري. آنجا را هم در اختيار بگيريد مثل شهر قدس مي کنيد. شما توانايي اداره آنجا را نداريد. آيا شما در کارهاي روزمره تان موفق بوده ايد که دنبال کار به اين مهمي هستيد؟

عضو شوراي شهرافزود: شما مي دانيد هزينه بي تدبيري و بي تجربگي شما را در ناهنجاري هاي سياسي و اقتصادي اخير در شهر تهران را  افراد خدوم نيروي انتظامي و سازمان امنيتي در هفته نيروي انتظامي پرداخت مي کنند؟!

وي افزود: شما از انجام امور روزمره خود وامانده ايد. اگر جرات داريد کارنامه مشخص و بدون اغراق خود را بدون گنجاندن فعاليت هاي مديريت شهري ارائه دهيد. مديريت شهري کار مي کند اما شما در گزارش هاي خود با افتخار اين اقدامات را لحاظ مي کنيد.

وي افزود: چرا براي جداي شهرداري منطقه 20 و در آينده احتمالا براي جدايي شهرداري منطقه يک از تهران اينقدر اصرار مي کنيد ؟ من پيش از اين فکر مي کردم پشت اين اصرار ها منافع زمين خواران براي زمين هاي کشاورزي و تفکر واتيکانيسم است.

بيادي با تاکيد بر اينکه با بررسي مسائل به تحليل هايي در خصوص اين مسئله رسيدم که اميدوارم اينگونه نباشد گفت: فکر مي کنم اصرار بر جدايي شهرداري منطقه 20 از تهران سرحلقه ايجاد يک ناهنجاري اجتماعي، سياسي است که بايد بررسي شود که توسط چه کساني و با چه خواسته اي پيگيري مي شود.

وي در ادامه گفت: اولين تحليل اين است که آن ها با فشار نامتعارف غيرمنطقي و غيرقانوني بر اين مسئله به طور ناجوانمردانه اي مي خواهند مقام معظم رهبري را وارد صحنه کنند و ايشان و حکم حکومتي براي لغو اين دستور بدهد. ما به عنوان يک بسيجي و سرباز هميشگي ايشان به اندازه توان ناچيزمان نمي گذاريم اين اتفاق بيفتند مگر اينکه خود معظم له اين تصميم را بگيرند.

نايب رييس شوراي شهر در ادامه گفت: احتمال دوم اين است که با عدم تحقق احتمال اول و با توجه به حساسيت سياسي اين عمل غير قانوني ، با جدايي شهرداري منطقه 20 از تهران ، طراحان بي سليقه فکر مي کنند که با جلوگيري از دفن زباله در کهريزک، به دست گرفتن مديريت بهشت زهرا(س) و ايجاد يک مقابله فيزيکي و تصميم گيري هاي احتمالي در شهرداري تهران با قطع خدمات شهري و خدمات حمل و نقل عمومي مخصوصا اتوبوس و مترو يک قائله به وجود بياورند.


جدايي ري فتنه پيش از موعد انتخابات

بيادي افزود: يعني سال 88 فتنه را در زمان انتخابات کليد زدند ولي براي انتخابات سال 92 چند ماه زودتر از موعد آتش اين فتنه را شعله ور خواهند کرد و نتايج شومي را از اين طرح خواهند گرفت که قابل پيش بيني است اگرچه دعا مي کنم که اين تحليل ها اشتباه باشد.

وي افزود: از دولت محترم مخصوصا برادر عزيزمان جناب آقاي دکتر احمدي نژاد درخواست مي کنم همان طور که قبلا زمان انتصاب ايشان در شهرداري تهران توسط شوراي اسلامي با جدايي شهردراي منطقه 20 مخالف بودند، اکنون دوستان خود را از اين امر ناميمون منصرف کنند تا خدايي نکرده مانند فتنه 88، افراد افراطي نامرئي و بي مسئوليت، به جاي آب، بنزين روي آتش فتنه نريزند.

نظر شما