پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۰
کد خبر: ۵۶۷۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۳
آخر هفته با فيلم‌هاي سينمايي تلويزيون/
در تعطيلات آخر هفته مجموعه‌اي از فيلم‌هاي سينمايي ايراني و خارجي و انيميشن از شبکه‌هاي سيما روي آنتن مي‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي «شهر»، بينندگان مي توانند در روزهاي پاياني هفته فيلم‌هاي سينمايي، تلويزيوني و انيميشن «نوازمبلا»، «زماني براي ايستادن»، «عصر يخبندان 2»، «ماجراي دسپرو»، «خواستگاري»،«عصر يخبندان 3»، «خانواده موروثي»، «مهريه بي بي»، «شهربانو»، «کلاهبرداري»، «رمز عبور»، «مزرعه فميا» ، «رنگ تلخي» ، «آخرين شکار»، «زاتويچي: آخرين سامورايي» ، «زندگي شگفت انگيزه» ، «پسري به نام نورث» ، «تحت فشار» ، «جايي براي پيرمردها»، «مرواريد سياه»، «پاسخ رحمان»، «از شنبه تا پنجشنبه» و «سپيده» را تماشا کنند.

 

پخش فيلم سينمايي «نوازمبلا» از شبکه يک سيما پنجشنبه شب ساعت 22

در خلاصه داستان فيلم محصول سال 2011 آمده است؛ هلند پس از جنگ با امپراطوري اسپانيا ورشكست شده بود و براي بقاء نيازمند به تجارت با خاور دور بود . مشكل اصلي مسير رسيدن بود، چون كشتي هلندي قبلي كه سعي داشته با ناوگانش از محاصره اسپانيا بگذرد موفق نمي شود و هيچگاه باز نمي گردد . پس پلانسيوس از ناخدا بارنتز مي خواهد تا از سمت شمال شرق براي عبور از نوا زمبلا آماده شود تا راهي براي رسيدن به هندوستان بيابد.

 

دوت زن كروس و درك دي لاين در فيلم سينمايي « نوا زمبلا » به کارگرداني رينوت اور لمانز بازي کرده اند.

 

زماني براي ايستادن به کارگرداني علي سرآهنگ

شبکـه يک سيما براي ساعت 16روز جمعه 28 مهر ماه فيلم تلويزيوني «زماني براي ايستادن» به کارگرداني علي سرآهنگ و تهيه کنندگي مشترک مجيد اسماعيلي و کامران مجيدي را براي پخش در نظر گرفته است.

 

اين فيلم با بازي مريم بوباني ، حسين فرضي زاده ، بهارکاتوزي و حسين لطيفي روايت زندگي ليلا است که پدرش به خاطر اعتيادي که داشته دچار بيماري لاعلاجي شده و در بستر بيماري به سر مي برد. 

 

عصر يخبندان: عصر آب

انيميشن «عصر يخبندان: عصر آب» به کارگرداني کارلوس سالدانها و تهيه کنندگي لوري فورته، محصول سال 2006 آمريکا، پنجشنبه 27 مهرماه ساعت 8 صبح از شبکه دو سيما پخش مي شود.

 

در اين انيميشن خواهيد ديد: عصر يخبندان در حال پايان يافتن است. سه قهرمان قسمت پيشين- سيد، ماني و ديه گو- که متوجه خطر زير آب رفتن منطقه زيست خود و در نتيجه نابودي حيوانات شده اند، تصميم مي گيرند تا قبل از آب شدن يخ ها خود را به منطقه اي امن برسانند. آنها در طول راه با الي- يک ماموت ماده- و دو همراه وي کرش و ادي برخورد مي کنند.

 

ماجراي دسپرو به کارگرداني سام فل

فيلم سينمايي « ماجراي دسپرو » به کارگرداني سام فل و تهيه کنندگي گري رز، پنجشنبه ساعت 14:30 از شبکه دو سيما روي آنتن خواهد رفت.

 

داستان اين فيلم از اين قرار است که دسپرو موش باهوش و زرنگي است که از هيچ چيز نمي ترسد و اين نترسيدن او باعث نگراني اعضاي خانواده اش شده است. در اثر يک اتفاق، و افتادن يک موش در ظرف آشِ سرآشپز شهر و در نتيجه وحشت کردن شاهزاده، پادشاه درست کردن آن آش را ممنوع اعلام مي نمايد. در همين حين دسپرو به طور تصادفي وارد محدوده موش هاي خوخنخوار و بدجنس فاضلاب مي شود. در آنجا وي با گروهي از موش ها مواجه مي شوند که با زورگويي به بقيه موش ها آسايش را از همه سلب کرده اند.

 

خواستگاري دوباره خاطره‌هاي را به ياد مي‌آورد

فيلم سينمايي «خواستگاري» به کارگرداني مهدي فخيم زاده و تهيه کنندگي علي اكبر مزيناني، پنجشنبه ساعت 21 از شبکه دو سيما روي آنتن خواهد رفت.

 

داستان فيلم در مورد پيرمردي به نام جواد جلالي است که با داشتن چندين فرزند و نوه بر اثر تشويق دوستان تصميم مي گيرد پس از سي سال كه از فوت همسرش گذشته از نو ازدواج كند. او با پيرزني، كه همسن و سال خود اوست، آشنا مي شود. آن دو به رغم مخالفت فرزندان و آشنايان پاي سفره عقد مي نشينند.

 

زنده ياد هادي اسلامي، ثريا قاسمي، اسماعيل محرابي و ثريا حكمت در فيلم سينمايي «خواستگاري» به عنوان بازيگران اصلي حضور داشتند.

 

عصر يخبندان 3: عصر دايناسورها

انيميشن «عصر يخبندان 3: عصر دايناسورها» به کارگرداني کارلوس سالدانه و مارک ترمير، صبح جمعه ساعت 8 از شبکه دو سيما پخش مي شود.

  

داستان در مورد ورود به سرزمين دايناسورها است. ديِگو، الي، سيد و باقي حيوانات وارد منطقه جديدي مي شوند که در آن دايناسورها زندگي مي کنند. سيد که از سه تخم حيوان مراقبت مي کند بعد از اينکه آنها سر از تخمشان بيرون مي آورند متوجه مي شود که سه بچه دايناسور هستند، سيد از آنها مراقبت مي کند و با ورود مادر دايناسورها سيد همراه با بقيه بچه دايناسورها رفته و از گروه جدا مي شود.

 

لوري فورته و جان سي دانکين به طور مشترک اين انيميشن را در سال 2009 تهيه کرده اند.

 

خانواده موروثي

فيلم سينمايي « خانواده موروثي » جمعه ساعت 17:30 از شبکه دو سيما روي آنتن مي رود.

داستان فيلم ماجراي زن جواني است که مسئوليت بزرگي به او واگذار مي شود. ايزابل تانر در يک مجله مشغول به کار است که و به دليل شايستگي و استعدادش به عنوان سر دبير انتخاب مي شود و اين ارتقا باعث به وجود آمدن شرايط مالي عالي براي او مي شود.

 روزي از اداره پليس با او تماس مي گيرند و به وي خبر مي دهند که پدرش بر اثر تصادف کشته شده است.

دنيس زيخ در فيلم سينمايي «خانواده موروثي» به کارگرداني کريستينه کابيش، محصول سال 2011 آلمان ايفاي نقش کرده است.

مهريه بي بي با هنرمندي زنده ياد پروين دخت يزدانيان

فيلم سينمايي «مهريه بي بي» به کارگرداني اصغر هاشمي جمعه شب ساعت 23 از شبکه دو سيما پخش مي شود.

 

در خلاصه داستان فيلم آمده؛ «بي بي» براي نجات «کوكب» از يك ازدواج اجباري، سند قطعه زميني را كه مهريه‌اش است براي فروش، به بنگاه معاملات ملكي «اسدي» مي‌برد. دلال ديگري به نام «شكوري» كه از مدت‌ها پيش در پي خريد اين زمين بوده، پي مي‌برد كه «بي بي» از قيمت واقعي زمينش بي اطلاع است. دو بنگاهدار همدست مي‌شوند تا زمين را مفت و ارزان از چنگ «بي بي» درآورند.

 

از جمله بازيگران فيلم «مهريه بي بي» مي توان عليرضا خمسه، جهانبخش سلطاني، زنده ياد پروين دخت يزدانيان، محمود بصيري را نام برد.

 

شهربانو

فيلم تلويزيوني «شهربانو» به کارگرداني علي محمد قاسمي از توليدات سال 1389 مرکز سيما فيلم، پنجشنبه ساعت 10:30 از شبکه سه سيما بازپخش مي شود.

 

مشکلات جانبازان شيميايي با نقش آفريني شيرين بينا، قربانعلي نجفي و سيروس کهوري نژاد روايت مي شود.


كلاهبرداري


فيلم سينمايي «كلاهبرداري» به کارگرداني برونو کوربوسي، محصول سال 1977 ايتاليا ، پنجشنبه ساعت 23:30 از شبکه سه سيما پخش خواهدشد.

 

در اين فيلم با بازي ديويد همينگ و توماس ميليان مي بينيم: عده اي کلاهبردار با شگردهاي مختلف سر مردم را کلاه گذاشته و پول هاي آنان را بالا مي کشند. نيکو مأمور پليس در صدد دستگيري آنان است و موفق مي شود تعدادي از آنها را نيز دستگير کند تا اينکه از طرف بيمه لودز لندن مأموري به اداره آنان مراجعه کرده و خواستار مردي مي شود به نام پينانلري که در پوشش يک شرکت بيمه افرادي را بيمه عمر کرده و بعد از کشتن آنها حق بيمه انها را بالا مي کشد.

 

رمز عبور

فيلم تلويزيوني «رمز عبور» به کارگرداني و تهيه کنندگي محمد دستگردي، جمعه 28 مهرماه ساعت 10:30 از شبکه سه سيما بازپخش مي شود.

 

عليرضا اسيوند، بهزاد اويسي و شراره رخام دراين فيلم با موضوع پيشرفت هاي علمي کشور در سال هاي اخير بازي کرده اند.

 

مزرعه فميا

فيلم سينمايي «مزرعه فميا» به کارگرداني کار آرتور، محصول سال 1997 آمريکا، جمعه ساعت 14:30 از شبکه سه سيما پخش مي شود.

 

داستان اين فيلم با بازي دانا دلاني و آنابت گيش از اين قرار است که فميا و جورجيا از كودكي با هم بزرگ شده اند. دست تقدير آنها را از هم جدا مي كند و هر يك به دنبال سرنوشت خود مي روند. فميا پس از مرگ مادر و پدرش به جنوب رفته و با خانواده خواهرش سارا زندگي مي كند و جورجيا هم پس از ازدواج با همسرش كه پزشك است به جنوب مي رود و با فميا روبرو مي شود آنها در مورد برده داري نظرات مختلفي دارند.

 

رنگ تلخي

فيلم سينمايي «رنگ تلخي» به کارگرداني حسين قاسمي جامي و تهيه کنندگي مصطفي علمي فرد و محمد شريفي، جمعه ساعت 19 از شبکه سه سيما پخش مي شود.

 

در اين فيلم با بازي مهران رجبي، افسانه ناصري و اکبر دانيالي خواهيد ديد: منيژه و اشرف دو خواهر دوقلو هستند که به علت رفتار بد پدر معتادشان که دائم در حال کتک زدن آنهاست و مرگ مادرشان ديگر توانايي تحمل جو خانه را نداشته و به هر نحوي که شده مي خواهند از خانه بروند. اشرف با مردي قاچاقچي به نام کامران سنگي و منيژه با مردي تاجر به نام وحيد صدره اي که ساکن کويت است ازدواج مي کنند. کامران که مردي پول پرست است اشرف را مجبور مي کند خواهرش را زنداني کند او هم که عاشق کامران است قبول مي کند.

 

آخرين شکار

فيلم سينمايي «آخرين شکار» به کارگرداني نيکولاس وانير و با بازي مي لوو و نورمن ويندر، محصول سال 2004 فرانسه، کانادا، آلمان و ايتاليا، پنجشنبه ساعت 16 از شبکه چهار سيما بازپخش مي شود.

 

«آخرين شکار» داستان مردي ميانسال است که سال هاي سال زندگي در شهر را رها کرده و در دل طبيعت زندگي مي کند. او با همسر بومي (سرخپوست) در دل طبيعت زندگي مي کند. آنها به زندگي در طبيعت عادت کرده اند. او از طريق فروش گوشت حيواناتي که شکار کرده امرار معاش مي کند. در يکي از روزها يخ درياچه مي شکند و در آب فرو مي رود.

 

زاتويچي؛ آخرين سامورايي

فيلم سينمايي «زاتويچي؛ آخرين سامورايي» به کارگرداني جونجا ساکاموتو ، جمعه 28 مهر ماه ساعت 12 از شبکه چهار سيما پخش مي شود.

 

در خلاصه داستان فيلم آمده؛ زاتوايچي خلافکار سابقه دار، تصميم مي گيرد براي جبران گذشته، پا به عرصه کشاورزي گذاشته و مشغول گردد. ارباب ظالم دهکده کشاورزان را زير دست ظالمان و ستيزه کاران مزدورش رها مي کند و اجازه مي دهد هر برخوردي که تمايل دارند انجام دهند. ايچي مقابل اين ظلم سکوت نکرده، عريضه دادخواهي روستائيان را به مأموران دولتي مي رساند.

شينيگو کاتورايي، تاکاچي سوري ماچي در فيلم سينمايي «زاتويچي: آخرين سامورايي» محصول سال 2010 ژاپن و فرانسه به ايفاي نقش پرداختند.

 

زندگي شگفت انگيزه

فيلم سينمايي «زندگي شگفت انگيزه» به کارگرداني فرانک کاپراي، جمعه ساعت 20:30 در قالب برنامه «سينما 4» از شبکه چهار سيما براي علاقه مندان مي شود.

 

در خلاصه داستان فيلم آمده جورج از کودکي زندگي خود را صرف کمک به مردم مي کند. او در حالي که هميشه آرزوي آن را داشته که سفر دور دنيايش را آغاز کند؛ به دليل نجات بسياري از هم شهريانش در کنار آنها مي ماند و ازدواج مي کند. از سوي ديگر ثروتمند ترين مرد شهر که حتي بانک را در اختيار خود قرار داده است؛ قصد تسخير شرکت ساخت و ساز و وام جورج را دارد که جورج با او به شدت مخالفت مي ورزد. سر انجام که اين مرد ثروتمند موانع بسيار پيش روي آنها مي گذارد و جورج که ديگر راه خلاصي اي نمي يابد؛ تصميم به خودکشي مي گيرد که ...

 

جيمز استوارت و دونا ريد در فيلم سينمايي «زندگي شگفت انگيزه» محصول سال 1946 آمريکا به ايفاي نقش پرداختند.

 

پسري به نام نورث

فيلم سينمايي «پسري به نام نورث» به کارگرداني راب راينر، محصول سال 1994 آمريکا ، پنجشنبه ساعت 13:30در قالب برنامه «تماشاخانه» مهمان بچه هاي شبکه تهران مي شود.

 

در اين فيلم با بازي اليجا وود، جون لوويتز، بروس ويليس و جيسون الکساندر خواهيد ديد: نورث پسر بچه اي است شهري که پدر و مادر او به شدت درگير مشکلات روزمره و شغلي خودشان هستند و به او و توانايي ها و استعدادهايش هيچ توجهي ندارند و هرچه هم تلاش مي کند توجه آنها را جلب کند، موفق نمي شود. عاقبت تصميم مي گيرد والدين ديگري براي خود اختيار کند.

  

تحت فشار

40 دقيقه بامداد روز جمعه فيلم سينمايي « تحت فشار » به کارگرداني جاستين دونلي از شبکه تهران بازپخش مي شود.

 

در خلاصه داستان فيلم آمده: کارمند موفقي به علت تعديل نيرو از کارش اخراج مي شود ، همسر و فرزندش به سفر رفته اند و منتظرند که او هم به آنها ملحق شود، اما جيمي حقيقت را به همسرش نمي گويد و در پي حل مشکل است. به طور اتفاقي هم مدرسه اي اش را مي بيند که به او پيشنهاد يک کار مي دهد که اگر سرمايه گذاري کند، سرمايه اش سه برابر خواهد شد.

 

لوک گاس، تيلر جانسون، مايکل ايکلند و جفري بالارد در فيلم سينمايي «تحت فشار» محصول سال 2011 کانادا بازي کرده اند.


جايي براي پيرمردها

ساعت 13:30 روز جمعه فيلم سينمايي «جايي براي پيرمردها» به کارگرداني هوات اهمتوف از شبکه تهران پخش مي شود.

در خلاصه داستان فيلم آمده: پيرمردي به نام آشيموف در قطار با پسري جوان و پرحرف به نام ايگور آشنا مي شود . آشيموف از فلاسک چاي ايگور مقداري مواد مخدر جاسازي شده خارج مي کند و به ايگور پس نمي دهد و در ازايش از ايگور مي خواهد که او را پيش رؤسايش ببرد.

 

مارات بيسم بين، گالشارات ديزابوا و الکساندر فکليستوو در فيلم سينمايي «جايي براي پيرمردها» محصول 2010 سال قزاقستان به ايفاي نقش پرداختند.

 

مرواريد سياه

فيلم تلويزيوني «مرواريد سياه» به کارگرداني سيد محسن يوسفي و تهيه کنندگي مهدي رزاقي، پنجشنبه ساعت 23 از شبکه شما پخش مي شود.

  

در اين فيلم خواهيد ديد: پدر يونس فوت شده و تلاش يونس براي کار در لنج به ثمر نمي نشيند، چرا که صاحب لنج با وضع پيش آمده آن را به هوشنگ مي فروشد که فردي قاچاقچي است و هوشنگ شرط ادامه کار راهمکاري يونس در امر قاچاق مي داند.

سام کبودوند، فرهاد روشن، اصغر شريعتي و ليلا جنيدي در اين فيلم بازي کرده اند.

 

پاسخ رحمان

فيلم تلويزيوني «پاسخ رحمان» به کارگرداني جواد افشاري و تهيه کنندگي بهادر اسدي، جمعه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش مي شود.

 

در اين فيلم با بازي عمار تفتي، حسن جوهرچي، نيما تارخ و مينا جعفرزاده مي بينيم: رحمان جواني است که در يکي از پايگاه هاي اورژانس جاده اي مشغول به کار است و قرار است به زودي ازدواج کند، اما دختري که رحمان به او علاقمند است علي رغم توافق اوليه با جوان ديگري ازدواج مي کند. اين موضوع باعث مي شود که رحمان دچار مشکلات روحي شديدي شود.



از شنبه تا پنج شنبه

فيلم تلويزيوني «از شنبه تا پنج شنبه» ساخته حجت قاسم زاده اصل صبح جمعه ساعت 10:15 از شبكه آموزش سيما پخش خواهد شد.

 

فيلم «از شنبه تا پنج شنبه» كه توسط حجت قاسم زاده اصل در مركز سيما فيلم نوشته و كارگرداني شده است، بازيگراني چون فرهاد قائميان و آتنه فقيه نصيري در نقش يك زوج امروزي ظاهر شده اند و زندگي مشترك آنها طي 6 روز از هفته به صورت خاصي نمايش داده مي شود. زن استاد دانشگاه و شاعر است و همسرش کارمند شرکت است که همين موضوع شروع عاملي براي اختلافي بزرگ بين آنها مي شود.

 

حميدرضا پگاه، زهرا سعيدي، خسرو فرخزادي و سيد مهرداد ضيايي نيز در اين فيلم به ايفاي نقش مي پردازند.

 

سپيده

فيلم تلويزيوني «سپيده» به کارگرداني و تهيه‌کنندگي سيد روح‌الله حجازي از توليدات گروه معارف، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مرکز سيما فيلم جمعه 28 مهرماه ساعت 15 ازشبکـه قرآن و معارف پخش مي شــود.

 

داستان «سپيده» با بازي پريوش نظريه، سيدفخرالدين حجازي و آرش مجيدي از اين قرار است که :عليرضا و سپيده يکديگر را عاشقانه دوست دارند. سپيده باردار است و در همين حال در مي‌يابد دچار بيماري شده و چيزي به پايان عمرش باقي نمانده است، پزشکان او را به سقط جنين توصيه مي‌کنند. حالا او بين مادر شدن و زنده ماندن مجبور به انتخاب مي‌شود.


فيلم هاي سينمايي، تلويزيوني و انيميشن «پل» ، «دوقلوهاي افسانه اي (قسمت8)» ، «گناهکار» ، «گزارش پليکان» و «مولان» پنجشنبه ساعت13، 15 ، 19، 21 و 23 از شبکه نمايش روي آنتن مي رود.


فيلم هاي سينمايي، تلويزيوني و انيميشن «کلاس سوم ب» ،«دوقلوهاي افسانه اي (قسمت9)» ، «من ميتونم اونو نگه دارم مامان»، «محموله»، «قدرت» و «خيلي دور خيلي نزديک» جمعه ساعت13، 15 ، 17، 19 ، 21 و 23 از شبکه نمايش پخش مي شود.



نظر شما