شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۶۸۱۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
معاون امور خانواده نهاد رياست‌جمهوري گفت: حجت الاسلام قرائتي مطالبي را در زمينه ازدواج موقت براي حل يک سري مشکلات مطرح کردند اما در ازدواج موقت هم دختر بايد اجازه پدر داشته باشد.

به گزارش شهر و به نقل از فارس، زهرا سجادي گفت: در هر ازدواجي دختر بايد اجازه پدر داشته باشد و ازدواج موقت هم نمي‌تواند بدون اجازه پدر باشد.

 

وي همچنين با اشاره به صحبت‌هاي فياض درباره اينکه قصد زوجيت باعث حليت مي‌شود، خاطر نشان کرد: اين مطلب درست است يعني قصد ازدواج و رضايت بايد وجود داشته باشد تا خطبه عقد جاري شود و بدون خطبه درست نيست.

 

معاون امور خانواده نهاد رياست‌جمهوري با بيان اينکه ازدواج موقت يک دستور ديني است، تصريح کرد: اين مسئله قابل رد کردن نيست و اگر آنطور که اسلام نگاه مي‌کند صورت گيرد مشکلي هم ندارد، چون هم تعداد خانم‌ها از آقايان بيشتر است و هم اينکه عوامل محيطي و آسيب‌ها بيشتر گريبان‌گير آقايان است.

 

وي افزود: برخي از خانم‌هاي بيوه و يا افرادي که به دليلي از همسر خود جدا شدند اما با توجه به مشکلات خاص خود، امکان ازدواج مجدد را ندارند. اسلام براي پيشگيري از مشکلات، ازدواج موقت را قرار داده است اما ازدواج موقت هم شرايطي دارد.

 

سجادي با بيان اينکه ازدواج موقت راه‌حل مقطعي است که تنها در مقطع خاص مشکل را حل مي‌کند، اظهار کرد: در دستورت اسلام تاکيد شده که اگر مرد نمي‌تواند عدالت را رعايت کند نبايد همسر ديگري را اختيار کند.

نظر شما