پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۷۰۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
جشنواره فرهنگي هنري غدير برگزار مي‏شود
جشنواره فرهنگي هنري غدير در آستانه فرارسيدن عيدسعيد غدير خم با کتابت نفيس‌ترين نسخه خطي نهج‌البلاغه آغاز و با برگزاري ويژه‌برنامه‌هاي متنوع فرهنگي هنري از سه‌شنبه 9 تا 13 آبان‌ماه در بوستان نهج‌البلاغه برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، حجت‌الله نصرتي(مدير فرهنگي هنري منطقه 2 و رييس فرهنگ‌سراي ابن‌سينا) با اعلام اين خبر تصريح کرد: اين جشنواره در سه بخش کتابت نهج‌البلاغه توسط دوهزار خوشنويس حرفه‌اي و آماتور، 12 غرفه متنوع نمايشگاهي، نگارگذر موضوعي نهج‌البلاغه و برگزاري مراسم جشن بزرگداشت عيد سعيد غدير خم در ضلع شمالي بوستان برگزار مي‌شود.



رييس فرهنگ‌سراي ابن‌سينا هدف از برگزاري اين جشنواره را توسعه و ترويج و تعميق شناخت شهروندان از الگوهاي ديني و معارف اسلامي دانست و اظهار داشت: اين جشنواره در نوع خود منحصر به فرد است و کتابت نفيس‌ترين نسخه خطي نهج‌البلاغه به عنوان بخش ويژه اين جشنواره از ساعت 14 روز سه‌شنبه نهم آبان‌ماه در فضايي مناسب و شايسته در قالب يک کار کارگاهي حرفه‌اي و آماتور با مشارکت انجمن خوشنويسان ايران برگزار مي‌شود و در نظر است آثار توليد شده در دو نسخه به عتبات عاليات در نجف اشرف و موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) اهدا شود.



نصرتي همچنين اضافه کرد: علاقه‌مندان براي شرکت غيرحضوري در کتابت نهج‌البلاغه مي‌توانند با مراجعه به سايت کلک خيال و دريافت اطلاعات لازم در اين برنامه شرکت کنند.



مدير فرهنگي هنري منطقه 2 افزود: در بخش نمايشگاهي خدمات متنوعي در قالب 12 غرفه شامل: واژه‌هاي آسماني، فروش آثار هنري، نمايشگاه کتاب، دل‌نوشته‌ها به امام علي(ع)، فرش تا عرش، مسابقه نهج‌البلاغه ويژه کودکان، عروسک و بادبادک و بازي‌هاي رايانه‌اي در کنار نگارگذر غدير (تعداد 30 تابلو با تصويرسازي‌شده منتخب متن نهج‌البلاغه که توسط تصويرساز برجسته کشورمان در ابعاد 3در2 کار شده است) تا سيزدهم‌ آبان اجرا مي‌شود.



رييس فرهنگ‌سراي ابن‌سينا در ادامه به بخش‌هاي جنبي جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: اجراي موسيقي‌هاي آييني و نيز برگزاري مسابقه عکاسي از برگزاري جشنواره به ويژه کتابت نهج‌البلاغه از برنامه‌هاي جنبي است که علاقه‌مندان مي‌توانند در آن شرکت کرده و جوايز ارزنده‌اي دريافت دارند.



آيين تقدير از آثار برتر و تقدير از نويسندگان، نخبگان و ورزشکاران برجسته کشورمان در حوزه سيره امام علي(ع)، نهج‌البلاغه و غدير، همزمان با برگزاري مراسم جشن غدير ساعت 18 روز سه‌شنبه با حضور جمعي از مسئولين و مديران شهري و فرهنگي هنري با اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي هنري برگزار مي‌شود. اين برنامه با مشاركت شهرداري منطقه 2 و فرهنگسراي ابن‌سينا برگزار خواهد شد.


 شهروندان علاقه‌مند براي کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن: 8- 88366366 تماس بگيرند.


نظر شما