جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۷۳۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
قاليباف در اختتاميه جشنواره فرهنگي هنري لرستان:
شهردار تهران با بيان اينکه اگر مردم نتوانند با آرامش به زندگي خود مشغول باشند نشانه اين است که در مسير انقلاب حرکت نکرده‌ايم، گفت: نبايد اجازه دهيم دلاور مرداني که در مقابل دشمن ايستادند و نشکستند، امروز متحمل سختي شده و در برابر خانواده خود بشکنند و شرمنده شوند.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمد باقر قاليباف در مراسم اختتاميه جشنواره فرهنگي هنري لرستان واقع در بوستان بانوان نرگس منطقه 18 ، با بيان اين مطلب ضمن ابراز خشنودي از حضور در جمع لرستاني ها و همچنين خدمتگزاري به لرستاني‌هاي ساکن تهران اظهار کرد: يکي از افتخارات امروز ما اين است که خدمتگزار مردم نجيب و شريف تهران هستيم.

وي ادامه داد: شهر تهران خودش يک ايران کوچک است چرا که در هر محله و منطقه اي که مي رويم نماد و نشانه اي از فرهنگ عظيم کشورعزيزمان ايران واسلام را مي يابيم و طبيعتا عزيزان لرستاني هم در ميان اين شهروندان حضور دارند.

 

وي با اشاره به افتتاح چند روز گذشته باغ موزه قصر و بازديد از مکان شهادت شهيد نواب صفوي در اين زندان توسط رژيم طاغوت ، سخني از اين شهيد مبارز را يادآور شد و افزود : وقتي نواب صفوي را دستگير کردند از او پرسيدند دنبال چه چيزي هستي ؟ و اين روحاني سيد از سلاله اهل بيت (ع) پاسخ داد " به دنبال اين هستم که نظام اسلامي شکل گيرد و من با افتخار رفتگري نظام و مردم را انجام دهم ." و من نيز به همين دليل مي گويم افتخارخدمتگزاري به اين مردم را يافته ايم . مفتخرم در يک نظام اسلامي زندگي مي کنيم که مردم ولايت مدار و شهادت طلبي داريم ، اين بزرگترين داشته ماست.

 

قاليباف اظهار کرد : انصافا مردم خطه لرستان در شجاعت و دليري، در صداقت و سادگي ، در صفا و محبت و اخلاص و خصوصا در محبت به اهل بيت (ع) سرآمد هستند و انصاف قضيه اين است که خدمت به چنين مردمي درشهر تهران يا همان ايران کوچک ، و همچنين خدمت به عزيزان، خانواده هاي شهدا ، هنرمندان ، نخبگان و.. که منت گذاشته و قدم رنجه کرده و در اين مکان حضور يافته اند ، موجب افتخار است.

 

شهردار تهران به تعدد قوميت هاي موجود درکشور اشاره کرد و گفت : شايد بعضي افراد ، تعدد اقوام مختلف را نوعي تهديد براي ايران قلمداد کنند اما هر کسي که فرهنگ عظيم اسلام را مي شناسد براين باور است که تعدد قوميت ها جزء الزامات و فرصت هاي کشور است و نه جزء تهديدها . حتي در بحث مذاهب هم اين مساله وجود دارد و همه به اين نظام و انقلاب و کشور پايبند هستند و اين مايه افتخار است.

 

وي برگزاري چنين جشنواره هايي را فرصتي براي وحدت دانست و اظهار کرد: با برگزاري چنين برنامه هايي فرصتي پيش مي آيد تا با مسايل و مشکلات نقاط مختلف کشورنيز آشنا شويم.

 

قاليباف در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري که فرموده اند دلاورمردي هاي رزمندگان لرستاني در دوران دفاع مقدس شنيدني نيست بلکه ديدني است ، گفت: با اعماق وجود خود شاهد درخشيدن رزمندگان لرستاني و تيپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) در دوران جنگ بودم . بعد از عمليات رمضان ، آرزوي رزمندگان بود که بتوانند عمليات خوبي انجام داده و خط را بشکنند و انصافا در کربلاي 4 ، تپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) که از لرستان پشتيباني مي شد توانست خط را شکسته و فرماندهان را متحير کند.

 

وي ادامه داد: در کربلاي 5 نيز که بزرگترين عمليات ماست ، موفقيت خود را در منطقه شلمچه مديون مردم لرستان و تيپ 57 هستيم که انصافا عمليات افتخار آفريني بود . درغرب کشور نيز همين طور، شهيد قاسمي ، حاج قاسم سليماني ، سردار اسدي و.. کار را به خوبي پيش مي بردند . اين جمله حضرت آقا که فرموده اند اين دلاورمردي ها ديدني است ، واقعا همينطور است.

 

شهردار تهران تصريح کرد: وقتي مردمي مثل مردم لرستان و ملتي مثل ملت ايران اين چنين پاي نظام ، انقلاب و ولايت ايستاده اند، با ظرفيت هايي که در آن شهر وجود دارد سزاوار نيست امروز در عرصه هاي اقتصادي و فرهنگي و.. اينگونه متحمل سختي شوند.

 

وي تاکيد کرد : اين دلاور مرداني که در مقابل دشمن هرگز نشکستند و جان دادند و ايستادند ، و شجاعانه از انقلاب و نظام دفاع کردند سزاوار نيست اجازه دهيم امروز همين مردم در مقابل زن و فرزندشان بشکنند. اين وظيفه مسولان است و مهمترين وظيفه اي است که از شهدا به ارث برده ايم.

 

شهردار تهران افزود : اگر به چيزي در زندگي افتخار مي کنيم ، اين است که در مکتب امام ، فرهنگ بسيج ، فرهنگ شهادت و فرهنگ جهاد تربيت شده ايم و باور داريم مهم تريم مسير و راه توسعه کشور ، مسير فرهنگ جهاد و شهادت است. امروز جنگ تمام شده اما مجهادت تمام نشده و همچنان ادامه دارد . وظيفه ما اين است که تجلي خون شهدا ، افکار امام (ره) و خواستگاه مقام معظم رهبري را در کارآمدي دين در اداره جامعه و در همه شئونات خانواده ، شهرها و ايران عزيزمان به اثبات برسانيم.

 

قاليباف خاطرنشان ساخت : اگر مردم درسايه اسلام و با احساس آرامش و آسايش ، زندگي و هم عبادت کردند ، يعني ما در مسير انقلاب حرکت کرده ايم اما اگرغير ازاين بود يعني مسير ، مسير انقلاب و شهدا نيست.

 

وي با تاکيد بر اين که از همه کساني که همرزم و همسنگر شهدا بوده و داعيه نظام و انقلاب را دارند توقع اين است که در اين مسير حرکت کنند ، گفت: کشوري که چنين ظرفيت و مردان مردي دارد که اين گونه در مقابل دشمن ايستادند ، نبايد خداي ناکرده اين مردان در مقابل خانواده شان شرمنده شوند. از اين فرصت و ظرفيت بايد استفاده کرد و در مسير شهدا ، امام و تحت رهبري مقام معظم رهبري پيش رفت.

 

براساس اين گزارش ، شهردار تهران از تعدادي از هنرمندان ، نخبگان و خانواده هاي استان لرستان با اهداي هدايايي تقدير کرد.

 

همچنين والي زاده از مدال آوران المپياد جهاني و از اهالي لرستان ، مدال طلاي المپياد خود را بر گردن شهردار تهران آويخت و به وي اهدا کرد.

 

در بخش ديگري از اين مراسم از تمبر جشنواره فرهنگي هنري لرستان نيز رونمايي شد.

نظر شما