چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۱
کد خبر: ۵۷۶۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
با ادامه حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه تعداد شهيدان به 48 نفر رسيد. همچنين در اين مدت 900 حمله موشکي به شهرهاي رژيم اشغالي صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعي شهر، در پنجمين روز متوالي حملات صهيونيست‌ها عليه نوار غزه، شمار شهدا به 48 نفر و شمار زخمي‌ها نيز به بيش از 510 نفر رسيده است. از ميان شهدا 12 کودک، 3 زن و 3 پيرمرد هستند و در ميان زخمي‌ها نيز 160 کودک، 85 زن و 25 نفر نيز سالخورده هستند. اين در حالي است که فرمانده منطقه جنوبي ارتش رژيم صهيونيستي ديشب اعلام کرد که عمليات نظامي عليه غزه هنوز اهداف خود را محقق نکرده و اين عمليات همچنان ادامه خواهد داشت. وي اجراي عمليات زميني عليه غزه را نيز يکي از گزينه‌هاي مطرح دانست.


 

تعداد حملات رژيم صهيونيستي از چهارشنبه هفته گذشته زماني که عمليات عليه غزه آغاز شد، از مرز 1000 مورد عبور کرده است. حملات شب گذشته نيروي هوايي اسرائيلي در حالي انجام گرفت که شليک راکت‌هاي مقاومت از نيمه‌هاي ديشب تا صبح امروز قطع شده بود. 
 

900 بار حمله موشکي به اسرائيل و ساقط کردن يک هواپيماي اف 16

«ابوعبيده» سخنگوي گردان‌هاي القسام اعلام کرد که مبارزان اين گردان‌ها طي چند روز گذشته 900 حمله موشکي عليه شهرهاي رژيم اشغالگر، تل‌آويو و قدس به عنوان بخشي از بانک اهداف اين گردان‌ها انجام داده‌اند. ابوعبيده همچنين ساقط کردن جنگنده رژيم صهيونيستي بر فراز درياي غزه و يک هواپيماي بدون خلبان را پذيرفت. ابوعبيده اظهار داشت که گردان‌هاي قسام پايگاه‌هاي نظامي و مهم اسرائيل و نيز پايگاه هوايي و زميني و باند فرود هواپيماها را هدف قرار داده‌اند و اين حملات باعث شده که 5 ميليون اسرائيلي به پناهگاه‌ها پناه ببرند. وي همچنين گفت که مبارزان اين گردان‌ها يک پايگاه نظامي مهم در گوش عتصيون را هدف قرار داده و جيپ نظامي اسرائيلي را در عمق 3 کيلومتري نوار غزه منهدم کردند. وي در خصوص موشک 75 M که صهيونيست‌ها را غافلگيري کرد، گفت که اين موشک صد‌در‌صد ساخت فلسطين است و براي حمله موشکي به تل‌آويو و قدس مورد استفاده قرار گرفت و همچنين از موشک فجر 5 براي حمله به تل‌آويو و يک پايگاه در قدس در روز جمعه و عصر شنبه استفاده شد. ابوعبيده تاکيد کرد که اين دوره حملات آخرين دوره نخواهد بود بلکه آغازي براي آزادسازي فلسطين است.

هشدار به رهبران اسرائيل

وي به رژيم اشغالگر نسبت به هر گونه انديشه حمله زميني به غزه هشدار داد و از رهبران اسرائيل خواست تا به حقيقت اعتراف کنند و افزود: اگر جرأت داريد به خسارت‌هاي حقيقي و تعداد نظاميان کشته شده اعتراف کنيد. 
 

همچنين دبيرکل حزب‌الله لبنان در سخناني به پايداري و استقامت نيروهاي مقاومت فلسطين اشاره کرد و گفت: «اگر اسرائيل حمله زميني را آغاز کند، مرتکب حماقت شده است».

 

 

توقف حملات مشروط به لغو محاصره کامل نوار غزه است


جنبش حماس اعلام کرد که تنها در قبال توقف تمامي اشکال تجاوز و ترور رژيم صهيونيستي و لغو کامل محاصره غزه حاضر به توقف موشک باران عليه شهرک هاي صهيونيستي واقع در اطراف نوار غزه است.

 خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس گفت که توقف حملات موشکي مشروط به رفع کامل محاصره نوار غزه و عدم اقدام اسرائيل در ترور رهبران فلسطيني است.

هيئت حماس، توقف شليک موشک‌ها به سمت اهداف اسرائيلي را به رفع کامل محاصره غزه، توقف عمليات ترور رهبران فلسطيني و هدف قرار دادن فلسطينيان از سوي اسرائيل و نيز بازگشايي همه گذرگاه‌هاي نوار غزه منوط و اعلام کرد که اين موارد شرط موافقت با آتش‌بس و توقف شليک موشک‌ها به سمت اهداف اسرائيلي است.


نظر شما