سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۷۷۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
به علت جلوگيري از هرگونه احتمال خطر براي دستجات و مسافران/
به علت حرکت دستجات عزادار در خيابانهاي 17 شهريور، شوش و ميدان امام حسين(ع) تا ميدان راه آهن و به علت جلوگيري از هرگونه احتمال خطر براي دستجات و مسافران خطوط سامانه اتوبوس‌هاي برقي 4و 5 آذر تعطيل است.

به گزارش شهر، شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در اطلاعيه اي نحوه خدمات رساني به شهروندان در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني را اعلام کرد.

در اين اطلاعيه آمده است:

 

ناوگان شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه جهت خدمت رساني بهتر به شهروندان در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني علاوه بر خطوط سامانه‌هاي تندرو (BRT) که به صورت شبانه‌روزي نسبت به جابجايي عزاداران اقدام مي‌کند، از ميادين و پايانه‌هاي بزرگ پايتخت سرويس‌هاي ويژه‌اي به هيات‌ مذهبي سطح شهر و همچنين مسجد امام حسين (ع) واقع در ميدان امام حسين (ع) و تقويت خطوط منتهي به مهديه تهران و امام زاده صالح و حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع) در روزهاي تاسوعا و عاشورا توسط مناطق و سامانه‌هاي جمعي را تدارک ديده تا دسترسي سريع به مساجد، تکايا، بقاع و اماکن متبرکه مقدور شود.

 

مطابق معمول همه ساله و به علت حرکت دستجات عزادار در طول خيابانهاي 17 شهريور، خيابان شوش - ميدان امام حسين (ع) تا ميدان راه آهن و به علت جلوگيري از برخورد علائم و پرچم‌هاي عزاداري و هرگونه احتمال خطر براي دستجات و مسافران در روزهاي 5 و 4 آذرماه خطوط سامانه اتوبوس‌هاي برقي تعطيل بوده و در مسيرهاي قابل عبور با استفاده از اتوبوس‌هاي عادي نسبت به جابجايي شهروندان اقدام خواهند کرد.

 

تغيير مسيرهاي اتوبوسراني در خيابان وليعصر(عج)


همچنين شرکت واحد اتوبوسراني از امروز محدوديت‌ها و تغييراتي را در برخي خطوط خود به دليل عمليات عمراني مترو و برخي تغييرات ديگر اعمال کرده است.

 

به منظور خدمت رساني مطلوبتر به شهروندان و برابر گزارش واصله عوامل راهور در شيفت صبح، ورودي خيابان اميرکبير شرقي ، چهارراه سرچشمه مسير غرب به شرق را مسدود و از ورود اتوبوس‌هاي خطوط 2633 (ميدان امام حسن مجتبي ع-سعدي جنوبي)،2615 (ترمينال جنوب-سعدي جنوبي) و 8109 (پارک وليعصرعج -سعدي جنوبي) به داخل لاين ويژه جلوگيري مي‌نمايند.

 

در همين راستا اتوبوس‌هاي اين خطوط در مسير برگشت بجاي تردد از خيابان اميرکبير تا بلوار قيام به ناچار ازمسيرهاي جايگزين استفاده مي‌ کنند.

 

در اين تغيير مسير اجباري 6 ايستگاه حدفاصل تقاطع سرچشمه تا ميدان خراسان (ايستگاههاي فاطميه - آبشار - دردار - ميدان قيام - بلوار قيام - 17 شهريور) حذف شده است.

 

بسته شدن خيابان ولي عصر (عج) از تقاطع جمهوري تا اميراکرم

 

همچنين به علت فعاليت‌هاي عمراني مترو ناشي از شروع عمليات اجرايي شفت خروجي دستگاه TBM و ايمن سازي معابر ، خيابان ولي عصر (عج) از تقاطع جمهوري اسلامي تا اميراکرم ( نوفل لوشاتو ) تا اطلاع ثانوي مسدود خواهد بود و مسير خطوط 15-61 ميدان راه آهن - پايانه تجريش ، خط 23-63 ميدان راه آهن - ميدان ولي عصر (عج) و خط 28-63 ميدان راه آهن- چهار راه پارک وي و در مسيرهاي رفت و برگشت به شرح ذيل تغييرات حاصل گرديده است:

  

مسير رفت (جنوب به شمال): ازخيابان ولي عصر (عج) ورود به خيابان جمهوري اسلامي، خيابان ميرزاکوچک خان (سي تير )، خيابان نوفل لوشاتو و ادامه مسير درخيابان ولي عصر (عج)

 

مسير برگشت (شمال به جنوب): از خيابان ولي عصر (عج) ورود به خيابان شهيد طالقاني، خيابان وصال شيرازي، خيابان ابوريحان، خيابان جمهوري اسلامي و ادامه مسير در خيابان ولي عصر (عج)

 

مسير عبوري خط 7 اتوبوس هاي تندرو حد فاصل تقاطع جمهوري اسلامي تا خيابان نوفل لوشاتو به شرح ذيل است:

 

مسير رفت: تقاطع جمهوري اسلامي - خيابان جمهوري اسلامي - خيابان سي تير - خيابان نوفل لوشاتو - خيابان ولي عصر(عج) و ادامه مسير

 

مسير برگشت: ميدان ولي عصر(عج) - خيابان بزرگمهر - خيابان ابوريحان - خيابان جمهوري اسلامي - تقاطع جمهوري اسلامي - خيابان وليعصر(عج) و ادامه مسير

 

نظر شما