سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۷۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
آخرين واکنش‌هاي بين‌المللي نسبت به جنايت صهيونيست‌ها/
در آخرين واکنش‌هاي بين‌المللي به توحش رژيم صهيونيستي دبيرکل حزب الله و نخست وزير ترکيه با انتقاد از کشورهاي عربي، به اين رژيم براي پايان کشتار مردم فلسطين هشدار دادند.

به گزارش گروه اجتماعي شهر، مذاکرات سياسي براي پايان دادن به درگيري‌هاي غزه در حالي شدت گرفته است که حملات رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني‌ها وارد هفتمين روز خود شد و تاکنون بيش از 100 فلسطيني در اين حملات شهيد شدند.

 

حمايت از فلسطين اولويت‌ سياست خارجي ايران است

سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان با تاکيد بر اينکه حمايت از فلسطين جزو سياست‌هاي خارجي کشورمان است، گفت: رژيم صهيونيستي با درگير کردن کشورهاي منطقه به مسائل حاشيه‌اي، به دنبال تضعيف جبهه مقاومت است.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره حملات اخير رژيم صهيونيستي عليه مردم نوار غزه گفت: همان‌طور که بارها هشدار داده بوديم فتنه‌هايي که در منطقه دنبال مي‌شود توسط رژيم صهيونيستي و حاميان اين رژيم به منظور درگير کردن همه کشورهاي منطقه با موضوعات حاشيه‌اي و ايجاد فتنه در درون کشورها در جهت تضعيف جبهه مقاومت انجام مي‌گيرد.

 

وي ادامه داد: همزماني فتنه‌ها در داخل سوريه و حمله رژيم صهيونيستي به مردم بي‌دفاع و بي‌پناه غزه و تکرار جنايات جنگي رژيم صهيونيستي که مسئولان اين رژيم را به قاتلان کودکان و زنان تبديل کرده است نتيجه غفلتي است که از سوي تهديد اصلي يعني رژيم صهيونيستي انجام مي‌گيرد.

 

سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اظهارات بيان شده مبني بر اينکه حماس با موشک‌هاي فجر 5 که از سوي ايران به آنها داده شده، سرزمين‌هاي اشغالي را مورد هدف قرار مي‌دهد، گفت: کمک به مردم فلسطين وظيفه همه کشورهاست. وقتي جنايت رژيم صهيونيستي با همه تجهيزات عليه آن مردم بي‌دفاع انجام مي‌گيرد لازم است که همه کشورها براي دفاع از مردم فلسطين اقدامات لازم را انجام دهند. ما همان‌طور که اعلام کرديم حمايت از مردم فلسطين جزو اولويت‌هاي اساسي سياست خارجي کشورمان است و در اين روزها براي ارسال کمک‌هاي انسان دوستانه اعلام آمادگي کرديم.  

مسکو پيش‌نويس طرح آتش‌بس در غزه را ارائه کرد

 

روسيه پيش‌نويس قطعنامه‌اي را به شوراي امنيت ارائه داده که در آن خواستار توقف سريع درگيري‌ها در نوار غزه، دفاع از غيرنظاميان منطقه و از سرگيري فوري مذاکرات صلح بين طرف اسرائيلي و فلسطيني شده است. بر اساس پيش‌نويس قطعنامه پيشنهادي روسيه، شوراي امنيت سازمان ملل نگراني عميق خود را از خطر وخامت شديد اوضاع در نوار غزه، بخصوص در رابطه با تلفات سنگين انساني و وخيم شدن وضعيت انساني در اين منطقه ابراز داشته و همچنين تاکيد مي‌کند که بايد از غيرنظاميان فلسطيني و اسرائيلي دفاع شود. 

 

 

ايران و حزب الله غزه را تنها نگذاشته‌اند/دولت‌هاي عربي به درد تشييع جنازه مي‌خورند
 

دبيرکل حزب الله لبنان با تاکيد بر اينکه آينده منطقه به دست مقاومت رقم خواهد خورد، تاکيد کرد ايران، سوريه و حزب الله، هرگز غزه را تنها نگذاشته‌اند.

 

وي افزود ما بايد ببينيم که چه کسي غزه را قادر کرده است که امروز رو پاي خود بايستد و بجنگد و تل آويو و قدس(منطقه صهيونيست نشين قدس اشغالي) را موشک باران و جنگ افزارهاي اسرائيلي را منهدم کند، بايد بار ديگر نقش ايران و سوريه در اين موضوع يادآوري شود، اعراب امروز اعتراف کرده اند(اشاره به اعتراف وزير خارجه قطر) که در محاصره غزه سهيم بوده اند، عربيت و اسلام واقعي اين است که کشورهاي عربي به غزه سلاح ارسال کنند.

نصرالله تاکيد کرد ايران، سوريه و حزب الله، هرگز غزه را تنها نگذاشته اند و همانطور که در گذشته با مردم غزه بوديم، در آينده هم با آنها خواهيم بود و در کنارشان قرار خواهيم داشت، ما به وظيفه ديني و ايماني، ملي و انساني خود عمل مي کنيم، نبرد اساسي، اين نبردي است که همه را ملزم مي کند که در کنار يکديگر باشند.

 

نصرالله خاطر نشان کرد به نظر مي رسد کشورهاي عربي مانند هلال احمر نفع مي رسانند، هيچ اراده سياسي و وجود سياسي ندارند، بلکه فقط مثل هلال احمر عمل مي کنند، همچنين اين کشورها همانند تشييع کنندگان جنازه نفع مي رسانند.


نتانياهو حساب کارت را بکن/صداي اتحاديه عرب کي درخواهد آمد؟

 

"رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه طي سخناني جنايات صهيونيست‌ها در حمله به غزه را به باد انتقاد گرفت و گفت : کشتن انسانها و ارتکاب جنايت در ذات اسرائيل است.

 

وي افزود: اسرائيل اکنون نيز در غزه کودکان 9 ماهه را به شهادت مي رساند. تصاويري را که اين روزها از غزه مي بينيم نشان دهنده اوج جنايت اسرائيل است. نظاميان اسرائيلي به همان اندازه که به يک کودک 9 ماهه رحم نمي کنند، وحشي هستند.

نخست وزير ترکيه با بيان اينکه رژيم صهيونيستي به دليل حمله به نوزادان در غزه وحشي بودن خود را نشان داد، از سکوت سازمان ملل و اتحاديه عرب در اين زمينه انتقاد کرد.

 

اردوغان هشدار داد: من در نشست داووس هم به رهبران آنها گفتم «شما کشتن کودکان را اقدام موجهي مي دانيد.» من از اينجا به نتانياهو پيام مي دهم اکنون در سال 2008 نيستيم، بلکه سال 2012 است، بدان که در اين سال شرايط جهان با شرايطي که در سال 2008 بود، کاملا متفاوت است، حساب کارت را بکن. و اما پيامي هم براي اتحاديه عرب دارم. سوال من از اين اتحاديه اين است "پس چه هنگام صدايي از شما درخواهد آمد؟"

 

در شهر ببينيد:

گزارش تصويري از حمله هوايي رژيم صهيونيستي به غزه

نظر شما