جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۷۹۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
گزارش شهر از فيلم‌هاي سينمايي آخر هفته تلويزيون/
در تعطيلات آخر هفته تله‌فيلم‌هاي «راه»، «بازجويي در کافه تهران»، «خرس‌هاي مهربان»، «بچه‌هاي خانواده من»، «سائو برناردو» ، «انتخاب اسلحه» ، «نابودگر» و «ستارگان خاک » روي آنتن مي‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي «شهر»، پنجشنبه (9 آذر ماه) ساعت 22 فيلم سينمايي «راه» به کارگرداني اميليو استيوز از شبکه يک سيما پخش مي شود.

 

داستان فيلم «راه» محصول سال 2010 امريكا و اسپانيا درباره تام چشم پزشكي است كه بيشتر وقت خود را صرف كار مي كند و گاهي هم به بازي گلف مي پردازد . او پسري دارد كه پس از مرگ مادرش دانشكده پزشكي را رها كرده و به سفر كردن مي پردازد . او روحيه ماجرا جويي داشته و همواره در سفر است و همين مسئله موجب نارضايتي تام است و بارها سعي كرده تا پسرش را از اين سفر هايي كه به نظرش بيهوده هستند، منصرف كند .پسر تام در يكي از سفر هايش كه راهپيمايي در يك مسير معروف از فرانسه تا اسپانيا ( تا ساحل اقيانوس اطلس ) است در طوفان كوهستاني گرفتار شده و كشته مي شود . تام با اندوه فراوان براي تحويل گرفتن جنازه پسرش به فرانسه مي رود، امّا پس از مدت اندكي پا در راه نيمه تمام پسرش گذاشته و تصميم ميگيرد سفر دنيل را تمام كند.

  

مارتين شين و اميليو استيوز در فيلم سينمايي «راه» بازي کرده اند.

 

بچه‌هاي خانواده من به سينما آفتاب مي‌رود

 

فيلم سينمايي «بچه‌هاي خانواده من» به کارگرداني جو باير، پنجشنبه 9 آذر ماه ساعت 14:30 در قالب برنامه « سينما آفتاب » از شبکه دو سيما روي آنتن خواهد رفت.

  

داستان اين فيلم، درباره كاسپار پسر بچه اي است كه در سنين كودكي از خانواده خود جدا شده و براي كار به مزرعه اي فرستاده مي شود. داستان از اين قرار است كه مادر كاسپار، آليس، در اثر سقوط بهمن جان خود را از دست مي دهد.

 

اين در حالي است كه بخش اعظمي از درآمد خانواده را آليس از طريق خياطي تأمين مي كرده است. با مرگ او پدر خانواده نهايت تلاش خود را براي سرپا نگاه داشتن زندگي و خانواده انجام مي دهد، ولي موفق به اينكار نمي شود. در نهايت و عليرغم ميل باطني اش، مجبور مي شود كاسپار را به دلال هايي كه بچه‍ ها را به شهر مي برده و در آنجا به عنوان كارگر مي فروختند بسپارد و در ازاي آن پولي دريافت كند.

  

فيلم سينمايي « بچه هاي خانواده من » محصول سال 2003 آلمان است.

  

در ميان ما بريسينگر به شبكه دو مي‌رود

 

فيلم سينمايي «در ميان ما» به کارگرداني جان بريسينگر و تهيه کنندگي مايکل فلودل ، جمعه (10 آذر ماه) ساعت 17:30 از شبکه دو سيما روي آنتن مي‌رود.

 

داستان « در ميان ما » با بازي ايزابلا اسکروپکوو دونالد سامپتر در مورد پسري به نام الکساندراست که در يک روز آفتابي در حالي که مشغول بازي مي باشد؛ سقوط مي کند و به کما مي رود. پزشکان در پي عمل هاي متعدد تنها موفق مي شوند جلوي خونريزي او را بگيرند. خانواده وي بسيار غمگين و ناراحت هستند . آنها به هيچ عنوان تاب از دست دادن تنها فرزندشان را ندارند .در حالي که مادر الکساندر ملول و غمگين از بيمارستان به خانه مي رود؛ خيلي اتفاقي برادر همسرش را در پارکينگ بيمارستان مي بيند. همسرش مدتهاست با اين برادرش قطع رابطه کرده است. 

 

صداي زندگي با بازي ابوالفضل پورعرب

   

فيلم سينمايي «صداي زندگي» به کارگرداني و تهيه کنندگي عبدالله باکيده، جمعه 10 آذر ماه ساعت 23 از شبکه دو سيما روي آنتن مي رود.

 

داستان « صداي زندگي » با بازي ابوالفضل پورعرب، عنايت الله بخشي، مهدي اميني خواه و پرستو صالحي از اين قرار است که نادر شکوري ( ابوالفضل پورعرب ) مالک يک کارخانه تشتک سازي مي باشد که در حال سفر به اروپا براي عقد قرارداد با يک شرکت خارجي براي خريدِ دستگاه هاي جديد است. منصور رستمي شريک نادر که انساني نااهل است برعکس نادر علاقه اي به ادامة کار و وجود کارخانه نشان نمي دهد و سعي در تعطيل نمودن کارخانه و فروش آن دارد. 

     

نخل‌هاي سربي تكرار مي‌شود

   

فيلم تلويزيوني «نخل‌هاي سربي» به کارگرداني شهرام باباپور و تهيه کنندگي مصطفي علمي فرد، پنجشنبه 9 آذر ماه ساعت 10:30 از شبکه سه سيما بازپخش مي‌شود .

 

داستان فيلم با نقش آفريني جعفر دهقان، زهرا سعيدي و شهرام ابراهيمي ازآنجا آغاز مي شود که چند روز به آغاز جنگ تحميلي مانده است و در يکي از روستاهاي مرزي آبادان ، فواد خود را براي مراسم خواستگاري اماده مي کند، ولي در مراسم پدر دنيا ( نامزد فواد ) شرط قبول اين وصلت را داشتن يک بلم توسط فواد مي داند. فواد با هر زحمتي که هست بلم را تهيه مي کند، ولي اين موضوع با حضور يک گردان از نيروهاي ارتش عراق در روستا براي شناسايي تلاقي مي کند و نيروهاي عراقي تمامي وسايل ارتباطي از جمله بلم فواد را نابود مي کنند .

 

برگ و باد در شبكه سه

 

تله فيلم «برگ و باد» به کارگرداني ايليا منفرد و تهيه کنندگي رضا نسيمي، پنجشنبه 9 آذر ماه ساعت 20:30 از شبکه سه سيما پخش خواهدشد.

 

قصه «برگ و باد» با بازي رضا رويگري و مهدي اميني خواه از اين قرار است که آقاي آراسته سرمايه داري است که شرکتش در حال ورشکستگي است. مهرداد حسابدار او براي اينکه بتواند با مرجان دختر خاله اش که از بچگي دوستش داشت ازدواج کند شروع به سند سازي و دزدي از شرکت کرده تا بتواند با مرجان از کشور فرار کند و براي اين کار مرجان هم برخلاف ميلش با او همکاري کرده و به آراسته که بعد از فوت همسرش دچار افسردگي شده نزديک مي شود و در اين ميان فربد آراسته که به علت کسالت پدر امور شرکت را اداره مي کند. يک حسابدار جديد به نام پريزاد حسيني استخدام مي کند و چون پريزاد حسابدار باهوشي است متوجه ناهماهنگي و اختلاف در ورود و خروج کالا و سند سازي مي‌شود.

 

فيلم تلويزيوني «برگ و باد» از توليدات سال 1390 مرکز سيما فيلم است.

     

نيلا زنده است يك فيلم ايراني ديگر در سيما

 

فيلم سينمايي «نيلا زنده است» به کارگرداني سعيد اسدي و تهيه کنندگي جمال شيرمحمدي، جمعه 10 آذرماه ساعت 10:30 از شبکه سه سيما بازپخش خواهدشد.

 

داستان « نيلا زنده است » با بازي عسل بديعي، زهره صفوي، آرشام طالبي زندگي زني به نام فروغ، سرپرستار بخش آي.سي.‌يو را روايت مي‌کند که پسرش سامان دچار نارسايي قلبي شده و در ليست پيوند قراردارد. روزي دختري به نام نيلا را که دچار مرگ مغزي شده به بخش مي‌آورند و فروغ تلاش مي کند تا از مادربزرگ نيلا رضايت بگيرد و بتواند با قلب نيلا، پسر خود را از مرگ حتمي نجات دهد. مادربزرگ نيلا زماني رضايت مي‌دهد که فروغ علائم بازگشت حيات را در نيلا مي‌بيند،اما آن را کتمان مي‌کند.

 

تماس كاري از احمد بندري

 

فيلم «تماس» به کارگرداني و تهيه کنندگي احمد بندري، جمعه 10 آذر ماه ساعت 20:30 از شبکه سه سيما پخش مي‌شود.

 

قصه روايتگر زندگي دختري است که در زندان به سر مي برد و در ملاقاتش با مددکار زندان دفترچه اي را به اومي دهد که به گفته او جهت دريافت کمک است. قصه زندگي ريما ( دختر زنداني ) را به صورت فلاشبک از نحوه آشنايي او با پسري به نام سامان روايت مي کند. ( از طريق چت ) از سوي ديگر فشار خانواده براي ازدواج او و دليل مخالفت او با خواستگاران مختلف ادامه دارد تا اينکه او از سامان دليل خواستگاري نيامدنش را خواستار مي شود.

 

حديث فولادوند، هدي زين العابدين و مهران نائل دراين فيلم نقش آفريني کرده اند.


 

آزاده با بازي بابک حميديان

 

فيلم تلويزيوني «آزاده» به کارگرداني محمد حسين حقيقي و با بازي بابک حميديان، پنجشنبه 9 آذر ماه ساعت 16 از شبکه چهار سيما بازپخش مي شود.

 

در خلاصه داستان فيلم آمده عليرضا به همراه مادر و همسر باردارش زندگي مي کند . او براي شرکت در جنگ به جبهه فراخوانده مي شود. عليرضا به خاطر ترس زياد از جبهه مي گريزد . وقتي به تهران مي آيد متوجه مي شود که خبر شهادتش را به خانواده اش داده اند. تا اينکه او در اوج نااميدي با پيرمرد خشت زني به نام حاج عباس در شهري کويري آشنا مي شود.

 

سائو برناردو به كارگرداني لئون هرسمن

   

فيلم سينمايي «سائو برناردو» به کارگرداني لئون هرسمن، جمعه (10 آذر ماه) ساعت 12 از شبکه چهار سيما پخش مي‌شود.

 

در خلاصه داستان فيلم آمده: پائولو هونوريو جواني که به خاطر ضرب و جرح در زندان است، در مزرعه سائو برناردو کار مي‌کند. پس از دوران محکوميت با جديت تمام مشغول جمع آوري ثروت از هر راهي مي شود. بعد از مدتي او به فردي ثروتمند تبديل مي شود و موفق مي شود، مزرعه سائو برناردو را در ازاء بدهي لوييس پاديل ها صاحب مزرعه به چنگ آورد. پائولو که مالک بزرگي شده با خشونت از دهقان ها کار مي کشد. او طي يک مسافرت با قطار با دونا گلوريا آشنا شده و به مادالنا خواهر زاده او علاقمند مي شود. مادالنا معلمي دلسوز است که در دهکده تدريس مي کند. پائوالو مادالنا را مجبور مي کند با او ازدواج کند در حاليکه مادلنا به او علاقه اي ندارد.

 

ايزابل ربريو و ايتن بستوس در فيلم سينمايي « سائو برناردو » محصول سا ل1971 برزيل به ايفاي نقش پرداخته اند.

  

انتخاب اسلحه فيلمي از فرانسه  

   

فيلم سينمايي «انتخاب اسلحه» به کارگرداني آلن کورنو، جمعه 10 آذر ماه ساعت 20:30 در قالب برنامه «سينما 4» از شبکه چهارسيما روي آنتن مي‌رود.

   

در خلاصه داستان فيلم آمده ميکي ( دوپار ديو ) تبهکاري است فراري از نسل جوان، بي‌فکر و تماماً متکي به قدرت جسماني. «نوئل» ( مونتان ) تبهکار قديمي، محترم و آداب‌داني است که اينک دوران بازنشستگي‌اش را با آسودگي همراه همسر خود، «نيکول» ( دونوو )، که رابطه عميقي ميان‌شان برقرار است، مي‌گذراند. با ورود « ميکي » روال آرام و خودساخته زندگي « نوئل » به هم مي‌ريزد، به ‌ويژه وقتي « ميکي » به اشتباه گمان مي‌کند که « نوئل » او را لو داده است.

    

ايو مونتان، ژرار دوپارديو، کاترين دونوو و ميشل گالابرو در فيلم سينمايي « انتخاب اسلحه » محصول سال 1981فرانسه به ايفاي نقش پرداخته اند.

 

ليروي و استيچ روي آنتن تهران

   

انيميشن «ليروي و استيچ» به کارگرداني توني کريج و با بازي داويج چيس، کريس سندرز و ديويد اوگدن استيرز، پنجشنبه 9 آذر ماه ساعت 13:30 در قالب برنامه « تماشاخانه » مهمان بچه هاي شبکه تهران مي‌‌‍شود.

 

فيلم سينمايي « ليروي و استيچ » محصول سال 2006 امريکا از اين قرار است که سه موجود فضايي به دختر بچه اي کمک مي کنند تا زمين را در صلح و آرامش نگه دارد . آنها موجودات خوب و مفيد مي سازند . يک موجود فضايي بدجنس تعداد زيادي موجود شرور تکثير مي نمايد که ظاهرشان يکي از آن سه دوست دختر بچه است ، ولي سه دوست به کمک دختر توطئه آن موجود شرور را خنثي مي نمايند و موجودات شرور را از بين مي برند.

 

دور دست از محمد داوودي

 

40 دقيقه بامداد روز جمعه 10 آذرماه فيلم سينمايي «دور دست» به کارگرداني پوريا آذريجاني و تهيه کنندگي محمد داوودي از شبکه تهران بازپخش مي شود.

 

در اين فيلم خواهيد ديد؛ شاه علي جوان سي ساله ايست كه از يكي از روستاهاي تبريز با پدرش به تهران آمده ، دكترها به شاه علي گفته اند كه پدرش زياد زنده نمي ماند و او براي برآوردن آرزوي پدرش كه رفتن به كربلاست و تامين خرج سفر پدر تلاش مي كند كاري پيدا كند ولي پدر كه با نزديك شدن محرم دلش سخت براي شهرستان تنگ شده به او خرده مي گيرد.

يوسف خداپرست ، محمد بسيم ، حسين عابديني، مهدي جعفري و حسين سليماني در اين فيلم بازي کرده‌اند.

   

نابودگر كاري از قزاقستان

 

ساعت 13:30 روز جمعه 10 آذر ماه فيلم سينمايي «نابودگر» به کارگرداني آكان ساتايو، محصول سال2011 قزاقستان از شبکه تهران پخش مي‌شود.

 

در خلاصه داستان فيلم با بازي آتژانوو بريك ، ويني جونز ، عزيز بيشناليو و كارليگاش ماخامدزانو آمده : مارات يك خبرنگار است كه به شكلي مرموز به قتل مي رسد . برادرش آرسن مرد جواني است كه به عنوان محافظ شخصي مشغول به كار است . آرسن بعد از مرگ برادرش تصميم مي گيرد كه قاتلين او را بيابد. از طرفي ساحل پليس درستكار و باهوشي است كه مسئول رسيدگي به اين پرونده قتل مي شود. در طول تحقيقات ساحل درگير پرونده بزرگتري مي شود كه به گونه اي با قتل مارات ارتباط يافته و در نهايت به گروه هاي مافيايي و تبهكار ختم مي شود. 

  

سقوط شما

 

فيلم تلويزيوني «سقوط» به کارگرداني علي حلوي و تهيه کنندگي عفت صوفي ، پنجشنبه 9 آذرماه ساعت 23 از شبکه شما پخش مي‌شود.

 

در خلاصه داستان فيلم با بازي فرهاد بشارتي و رضا فتوت خواه آمده : خانم خبرنگاري که معروف به افشاي خبرهاي جنجالي است با پرونده اي مواجه مي شود که مربوط به موادمخدراست .او در طي تحقيقاتش به سرنخ‍‍‍ هايي مي رسد که به همسرش ربط پيدا مي کند. از اين رو براي اثبات اين مسئله و اطمينان از شريک زندگيش در تحقيقاتش پيش مي رود، ولي با مخالفت شديد سردبير و همسرش مواجه مي شود.

 

سيامول از شبكه تهران

 

فيلم تلويزيوني « سيامول » جمعه 10 آذر ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش مي شود.

    

داستان فيلم درباره اين است كه علي مراد از دست جهالت پسرش داخدا، تن پوش او را به کنايه بر تن سيامول ( مترسک ) زمين کشاورزي اش مي کند و اين مساله دگرگوني پسرش را در پي دارد. علي مراد براي تثبيت اين تغيير، از فرشته دختر مورد علاقه داخدا، براي پسرش خواستگاري مي کند و اين درخواست مورد پذيرش قرار مي گيرد، تا اينکه شبي ازخانه علي مراد سرقت مي شود .

فيلم تلويزيوني « سيامول » به کارگرداني و تهيه کنندگي علي اماني از توليدات سال 90 صداوسيماي مرکز کرمان مي باشد .


 

ستارگان خاک از شبكه قرآن پخش مي‌شود

 

فيلم سينمايي « ستارگان خاک» به کارگرداني عزيز اله حميد نژاد جمعه10 آذرماه ساعت 15 از شـبـکـه قرآن و معارف سيما پخش مي شود.

   

در اين فيلم خواهيد ديد ، ده سال پس از شهادت عبدالنبي در جنگ ، پدر عبدالنبي و دوست صميمي اش عيسي ، که يک پايش را در جنگ از دست داده و پاي مصنوعي دارد به همراه اهالي روستا تصميم مي گيرند ، مزار او را عوض کنند. عيسي مي خواهد به شهر برود و با پدر عبدالنبي سنگ بخرد.

   

مهدي قلي پور، محمد کمالي، ناصر ندافيان، مهدي فقيه و زهرا مظلومي در فيلم سينمايي « ستارگان خاک » بازي کرده اند .

 

فيلم‌هايي كه روي آنتن نمايش مي‌روند ‌

   

فيلم هاي سينمايي، تلويزيوني و انيميشن « روزهاي بهم ريخته » ، « فرمانروايان مقدس (سليمان و آدونيا)» ، « دوئل » ، « جسدي در کتابخانه 1» ، « موج سوم » و «دار و دسته نيويورکي » پنجشنبه 9 آذر ماه ساعت 13، 15 ، 17، 19، 21 و 23 از شبکه نمايش روي آنتن مي رود.

 

فيلم هاي سينمايي ، تلويزيوني و انيميشن « بهارشيرين » ، « فرمانروايان مقدس ( حضرت سليمان )» ، « مردي که به زانو درآمد »، « جسدي در کتابخانه 2 »، « امپراطوري گرگ ها »و « عيار 14 » جمعه 10 آذر ماه ساعت 13، 15 ، 17، 19 ، 21 و 23 از شبکه نمايش پخش مي شود.


نظر شما