پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۸۳۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸
گزارش شهر از برنامه گالري‌هاي تهران/
گالري‌هاي تهران در روزهاي پاياني پاييز، ميزبان نمايشگاه‌هاي متنوعي از تازه‌ترين آثار هنرمندان تجسمي خواهند بود.

به گزارش خبرنگار شهر، گالري‌هاي آريا، هما، آران، سين، گلستان و دريابيگي در روزهاي آينده ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار هنرمندان تجسمي خواهند بود. گالري‌هاي نياوران، آرته و اعتماد نيز از هفته گذشته نمايشگاه‌هايي را ميزباني مي‌کنند که در روزهاي آينده نيز ادامه خواهد داشت. همچنين گالري فريا از 15 دي ماه نمايشگاهي گروهي از آثار هنرمندان جوان را ميزباني خواهد کرد.

نقاشي‌ شيشه‌گران در آريا

نمايشگاهي از تازه‌ترين آثار شيشه‌گران، فردا در گالري آريا افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه که مجموعه‌اي از آثار نقاشي بهزاد شيشه‌گران را همراه با تعدادي از آثار ميکس مدياي اين هنرمند ارائه خواهد کرد، روز پنجشنبه 23 آذرماه ساعت 16 در گالري آريا افتتاح مي‌شود.

به گفته شيشه‌گران آثار نقاشي اين نمايشگاه در قطع بزرگ و با تکنيک اکريليک روي بوم عرضه مي‌شود و ديگر آثار، حاصل ترکيب مواد روي مقوا هستند و فضايي تازه از اين هنرمند را به نمايش مي‌گذارند.

اين نمايشگاه تا يکم دي‌ماه در گالري آريا برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 20 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري آريا به نشاني خيابان ولي‌عصر(عج)، کوچه زرين، پلاک 10، ديدن کنند.


قورباقه‌‌ها ويلن‌سل مي‌نوازند

گالري آريا همچنين در روز جمعه 24 آذر، ميزبان اجرايي يک روزه از آنيما احتياط در قالب مدوليشن آرت، با عنوان «قورباغه‌ها تنها براي تو ويلن سل مي‌نوازند» خواهد بود.
اين اجرا بخش سوم از يک مجوعه سه اپيزودي است که آنيما احتياط و مونا نجفي‌زاده مدولاتورهاي آن هستند و در دو لايه «دگرديسي» و «ويلن سل» اجرا خواهد شد. پيش از اين اجرا، اجراهاي «از درخت گلابي بگو» با حسين نيري و «بازي شماره يک» با محمدکاظم محمد پوري در گالري آريا ارائه شده بود.

اجراي «قورباغه‌ها تنها براي تو ويلن سل مي‌نوازند» در روز جمعه 24 آذر براي نخستين بار ساعت 16:30 تا 18 و براي دومين بار ساعت 18:30 تا 20 ارائه خواهد شد.


تولدي ديگر در فريا

گالري فريا در روز جمعه 15 دي ماه نمايشگاهي شامل آثار هشت هنرمند جوان ايراني را با عنوان «تولدي ديگر» برگزار مي‌كند. در اين نمايشگاه تلاش شده تا آثار هنرمندان جوان ايراني با تاكيد بر توانمندي‌هاي خلاقانه و تجربه‌گرايي در آثار، در معرض ديد علاقه‌مندان به هنر مدرن ايراني قرار گيرد.
دراين نمايشگاه که تا 25 دي ادامه خواهد داشت، آثارهنرمندان جوان ايراني شامل سپيده سحر، هدي بلوري، فرسام سنگيني، مسعود معصومي، مانيا پاكپور، اميد شايان، ميلاد شريفي‌زاد و حسين زينال‌پور برگزار مي‌شود.
علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري فريا واقع در خيابان سهروردي، بالاتر از خيابان شهيد مطهري، كوچه بيشه، پلاك نهم، طبقه نخست ديدن کنند.
گالري فريا همچنين قصد دارد در راستاي حمايت از هنرمندان جوان ايراني چند نمايشگاه گروهي و انفرادي ديگر را تا پايان سال جاري برگزار كند.


دگرديسي در گالري هما

گالري هما از روز جمعه 24 آذرماه ميزبان نمايشگاهي از آثار وحيد جعفرنژاد با عنوان «دگرديسي» خواهد بود.
فرحناز فراشاه در يادداشتي درباره اين نمايشگاه نوشته است: «در نقاشي‌هاي وحيد جعفرنژاد هميشه فجايعي در حال وقوع هستند، آدم‌ها در اين نقاشي‌ها در مسخي هميشگي به حشراتي مي‌مانند درنده‌خو و متلاشي که توامان با دهشت آفريني، محتاج دلسوزي نيز هستند. اين تصاوير وقتي ارزشمندتر ديده مي‌شوند که بدانيم که اين حشره‌آباد فراتر از فانتزي و فرم، هويتي‌ست خودساخته براي فرار از عرفي ماندن و همانگونه که خودش مي‌نويسد: براي گريز از محو و پراکنده شدن تا مبادا در سياه چال تاريک گم شوم.
سري اتاق خاکستري آخرين نمايش جعفرنژاد مشتمل بر ده پرده بزرگ است از نمايش صريح يک دگرديسي در برابر چشمانمان. جعفرنژاد شما را به اتاقي خاکستري دعوت مي‌کند در انتهاي تاريک يک سياه چال.»

علاقمندان مي توانند براي بازديد از اين نمايشگاه همه‌روزه تا 29 آذرماه از ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19 به گالري هما واقع در خيابان کريمخان، خيابان سنايي، کوچه چهارم غربي، پلاک 8 مراجعه کنند.


در گالري آران نگاه کن

نمايشگاهي از آثار عکس‌ و ويدئوي نيوشا توکليان با عنوان «نگاه کن» روز جمعه 24 آذر در گالري آران افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا يک دي ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه به‌جز جمعه‌هاي غيرافتتاحيه، از ساعت 11 تا 19 به گالري آران مراجعه کنند. گالري آران در خيابان کريمخان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 واقع است.

سيرک بزرگ زندگي در گالري سين

گالري سين از روز جمعه 24 آذر ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي سوگند نبي اللهي با عنوان «سيرک بزرگ زندگي» خواهد بود. اين نمايشگاه تا سوم دي‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 به گالري سين واقع در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 مراجعه کنند.

نقاشي در گلستان

نمايشگاه نقاشي‌هاي نغمه شريفي روز جمعه 24 آذر ماه ساعت 16 تا 20 در گالري گلستان افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 29 آذرماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 مراجعه کنند.

دو نقاش در گالري دريابيگي

گالري دريابيگي از روز جمعه 24 آذر ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي نوشين و رزيتا کريمي خواهد بود. اين نمايشگاه تا 28 آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان به بازديد از آثار اين دو نقاش، مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 19 به گالري دريابيگي واقع در شهرک غرب، فاز 3، خيابان دوم، پلاک 6، طبقه همکف مراجعه کنند.

نقاشي در فرهنگسراي نياوران

گالري فرهنگسراي نياوران از روز 19 آذرماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي زنده ياد آذرنوش ابراهيمي روشن است. اين نمايشگاه تا 26 آذ ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 19 و جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 14 تا 19 به اين فرهنگسرا واقع در خيابان پاسداران، روبروي پارک نياوران مراجعه کنند.

نوسطوره در آرته

گالري آرته از 17 آذرماه ميزبان يک نمايشگاه گروهي چيدمان با عنوان «نوسطوره» است. آيدا ابوترابي، شيما تايکندي، جواد ثابتي‌پو، تهمينه شرافت، طاهره شرافت و حسين قندهاري در اين نمايشگاه آثار چيدمان خود را به نمايش گذاشته‌اند. نمايشگاه نوسطوره تا 27 آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان براي بازديد از آثار مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالري آرته واقع در بزرگراه کردستان، شيراز جنوبي، پايين‌تر از همت، بلوار عليخاني، 20 متري گلستان، 12 متري دوم، پلاک 33 مراجعه کنند.

مجسمه در اعتماد

نمايشگاهي از مجسمه‌هاي نسترن صفايي از 17 آذرماه در گالري اعتماد برپاست. اين نمايشگاه تا 28 آذر ادامه دارد و گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، سه راه ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، دو راهي سمت راست، پلاک 4، همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 ميزبان بازديدکنندگان و علاقمندان است.

نظر شما