جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۱
کد خبر: ۵۸۵۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
نماينده مردم پيرانشهر با انتقاد از پيام تسليت رئيس جمهور براي کشته شدن تعدادي دانش آموز در مدرسه‌اي آمريکايي گفت: رئيس جمهور در شرايطي اقدام به صدور پيام تسليت براي خانواده‌هاي آمريکايي کرده که در طول اين دو هفته هيچ ابراز همدردي نسبت به دانش اموزان و خانواده‌هاي حادثه آتش سوزي شين آباد نداشته است.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، رسول خضري با بيان اين مطلب افزود: بهتر نبود رئيس جمهور کشورمان با مردم خود مهربان تر بود و قبل از صدور پيام براي دانش آموزان کشته شده آمريکايي، پيام تسليتي به خانواده سيران يگاني مي فرستاد و همچنين با دانش آموزان مصدوم ابراز همدردي مي کرد.

 

وي ادامه داد: حادثه کشته شدن دانش آموزان آمريکايي از سوي دانش آموزي بوده که مشکل روحي - رواني داشته است اما حادثه مدرسه شين آباد در نتيجه اشتباهات وزير آموزش و پرورش و کمبود امکانات رخ داده است.

 

حال عمومي دانش آموزان حادثه آتش سوزي خوب است

 

خضري درباره وضعيت دانش آموزان حادثه ديده توضيح داد: در آخرين گزارشهاي تيم پزشکي، حال عمومي همه دانش آموزان خوب است، اما همچنان بايد در بيمارستان تحت مراقبت باشند و تنها دو دانش اموز بيمارستان امام خميني (ره) اروميه مرخص شده اند.

 

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نظرات تخصصي تيم پزشکي جراحي پلاستيک، تصريح کرد: از نظر تيم پزشکي جراحي پلاستيک،هم اکنون با توجه به شرايط روحي و جسمي دانش آموزان امکان عمل جراحي وجود ندارد، بايد منتظر ماند تا بنيه جسمي دانش آموزان بهتر شود تا توان بيهوشي و جراحيهاي طولاني مدت را داشته باشند.

 

وي درباره اينکه آيا هماهنگي هاي لازم براي مشاوره هاي رواني دانش آموزان صورت گرفته است، گفت: دانش آموزان بستري شده در بيمارستان سينا تبريز هم اکنون در اتاق هاي آي سي يو هستند، اما پس از بهتر شدن وضعيت جسمانيشان بايد مشاوره هاي رواني و آموزشي لازم را ببينند تا به تدريج و با گذشت زمان اين دانش آموزان به زندگي عادي برگردند.

 

12 امضا براي طرح سوال از حاجي بابايي

 

خضري درباره استيضاح وزير آموزش و پرورش افزود: اين موضوع با 15 محور که تنها يکي از آنها حوادث دانش آموزي است، در حال پيگيري است. همچنين در روز سه شنبه 28 آذرماه موضوع طرح سوال از وزير آموزش و پرورش را با 12 امضا از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مطرح خواهيم کرد.

 

طرح شکايت از حاجي بابايي به قوه قضاييه ارائه مي شود

 

نماينده مردم پيرانشهر درباره شکايتش از وزير آموزش و پرورش گفت: لايحه طرح دعوي درقوه قضاييه از سوي تعدادي از وکلاي خبره در حال تدوين است و به زودي اين لايحه به قوه قضاييه ارائه مي شود تا جبران خسارت هاي دانش آموزان و خانواده ها به صورت قانوني انجام شود.

نظر شما