جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۸۵۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
گزارش شهر از برنامه گالري‌هاي تهران/
گالري‌هاي تهران در نخستين روزهاي زمستان ميزبان نمايشگاه‌هاي متنوعي از آثار هنرمندان تجسمي خواهند بود.

به گزارش خبرنگار شهر، گالري‌‌هاي اعتماد، موزه امام علي (ع)، گلستان، آرته و هما از روز جمعه يکم دي‌ماه ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار هنرمندان خواهند بود. گالري هم فريا از 15 دي ماه نمايشگاهي گروهي از آثار هنرمندان جوان را ميزباني خواهد کرد. نمايشگاهي از آثار سميرا نوع‌پرست نيز روز جمعه 15 دي در گالري اعتماد افتتاح مي‌شود.

گالري‌‌هاي آريا، آران، سين و راه ابريشم نيز از هفته گذشته ميزبان نمايشگاه‌هايي هستند که در روزهاي آينده نيز ادامه خواهد داشت.


«يک نقش، صد نقاشي» در موزه امام علي(ع)

نمايشگاه آثار نقاشان معاصر و کودکان با عنوان «يک نقش، صد نقاشي» به نفع کودکان زلزله‌زده آذربايجان روز جمعه يکم دي‌ماه ساعت 16 در طبقه مياني موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) به نمايش در مي‌آيد.
اين نمايشگاه حاصل ورکشاپ نقاشي دو روزه‌اي است که در روزهاي 12 و 19 آبان‌ماه در پرديس ملت برگزار شد.
اين برنامه با هدف حمايت از کودکان زلزله‌زده آذربايجان از سوي مديريت هنرهاي تجسمي و امور موزه‌هاي معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار شده است و 100 کودک 7 تا 12 ساله به سرپرستي علي ذاکري، بر روي بوم‌هاي 50 در 50 سانتيمتر با موضوعات آزاد به خلق اثر پرداختند. در بخش اساتيد اين نمايشگاه نيز هنرمنداني چون حسين ماهر، خسرو خسروي، کيوان عسگري، فرشيد شفيعي، بهنام کامراني، ستاره حسيني، عطيه بزرگ سهرابي، الهه مقدمي و مهناز پسيخاني حضور داشتند.
اين نمايشگاه شامل 100 اثر است و قرار است عوايد حاصل از آن صرف کودکان زلزله‌زده آذربايجان شود.


اعتماد به کلرديازپوکسايد

«کلرديازپوکسايد» عنوان نمايشگاهي از آثار نيکزاد عربشاهي و پريچهر طيبي است که روز جمعه يکم دي در گالري اعتماد افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه که تا 12 دي ماه ادامه خواهد داشت، با اجرايي از جواد صفري تحت عنوان «نوروسيس» همراه خواهد بود که روز پنجشنبه 7 دي و جمعه 8 دي از ساعت 18 تا 19 در گالري اعتماد ارائه مي‌شود.

نمايشگاه «کلرديازپوکسايد» تا 12 دي‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 خيابان با هنر (نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، دوراهي سمت راست، پلاک 4 مراجعه کنند.
گالري اعتماد همچنين از روز جمعه 15 دي‌ماه ميزبان نمايشگاهي از تازه‌ترين آثار سميرا نوع‌پرست خواهد بود.


نقاشي در گلستان

گالري گلستان از روز جمعه يکم دي‌ماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي احمد زهدي را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا ششم دي‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالري کلستان مراجعه کنند. گالري گلستان در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 واقع است.

خلسه‌هاي خواب‌آور در آرته

گالري آرته از روز جمعه يکم دي‌ماه ميزبان يک نمايشگاه نقاشي با عنوان «خلسه‌هاي خواب‌آور» خواهد بود. اين نمايشگاه تا 11 دي‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالري آرته واقع در ونک، خيابان ملاصدرا، بزرگراره کردستان جنوب، پايين‌تر از همت، شيراز جنوبي، بلوار علي‌خاني، 20 متري گلستان، 12متري دوم، پلاک 3 مراجعه کنند.

اختصار در گالري هما

گالري هما از روز جمعه يکم دي‌‌ماه ميزبان نمايشگاهي از دوخت‌هاي مريم اشکانيان از سري «اختصار» خواهد بود.

فرحناز فراشاه در يادداشتي درباره اين نمايشگاه نوشته است: «مريم اشکانيان از اولين هنرمندان ايراني‌ست که مديوم دوخت روي پارچه را به عنوان کار ماده اصلي قطعات معاصرش برگزيد و خيلي زود در حوزه هنرهاي ويژوال شناخته شد. سال گذشته آثار او در شهر دبي، ژنو و زوريخ به نمايش درآمد، اين بار نيز گالري هما ميزبان دومين نمايش اين هنرمند با عنوان اختصار خواهد بود.»

در بخش ديگري از اين يادداشت آمده است: «مريم اشکانيان نقطه مقابل رفتار معاصري‌ست که سعي مي‌کند محتوا را به گفتماني سهل، مستقيم و دکوراتيو بدل کند و شايد تفاوت اصلي او با شمار هنرمندان جواني که متاثر از دوخت‌هاي اشکانيان کار کرده‌اند در همين نکته باريک باشد. تجربه اشکانيان در نقاشي دوخت‌هايش تلفيقي‌ست از خوش‌دلي‌هاي هنر نايوو و فريبندگي‌هاي ابزورد فمنيستي؛ هر چند خودش مدعي‌ست که در اين تابلو دوخت‌ها رويکردي فمنيستي ندارد؛ اما تيپيکال مديومي دوخت و نسبت تاريخي‌اش با منويات زنانه از يک سو و نيز دغدغه‌هاي فردي هنرمند در اثبات دنياي ظريف و شکننده و احساساتي، چنين ادعايي را بي‌اعتبار مي‌کند. در سري آخر آثارش با عنوان اختصار شاهد برون‌گرايي نسبت به محتوا تا جايي که ماهيت اثر به نوعي چيدمان مفهومي نزديک شده است هستيم، دوراني که احتمالن بايد گذار هنرمند جوان از فرم به معنا تلقي شود.»

در اين نمايشگاه که تا 13 دي‌ماه ادامه دارد، ده پرده از سري «اختصار» به نمايش گذاشته مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري هما واقع در خيابان کريم‌خان زند، خيابان سنايي، کوچه چهارم غربي، پلاک 8 مراجعه کنند.

پس از اين نمايشگاه نيز گالري هما مروري بر آثار دهه شصت صادق تيرافکن را در برنامه زمستاني خود خواهد داشت.


تولدي ديگر در فريا

گالري فريا در روز جمعه 15 دي ماه نمايشگاهي شامل آثار هشت هنرمند جوان ايراني را با عنوان «تولدي ديگر» برگزار مي‌كند. در اين نمايشگاه تلاش شده تا آثار هنرمندان جوان ايراني با تاكيد بر توانمندي‌هاي خلاقانه و تجربه‌گرايي در آثار، در معرض ديد علاقه‌مندان به هنر مدرن ايراني قرار گيرد.
دراين نمايشگاه که تا 25 دي ادامه خواهد داشت، آثارهنرمندان جوان ايراني شامل سپيده سحر، هدي بلوري، فرسام سنگيني، مسعود معصومي، مانيا پاكپور، اميد شايان، ميلاد شريفي‌زاد و حسين زينال‌پور برگزار مي‌شود.
علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري فريا واقع در خيابان سهروردي، بالاتر از خيابان شهيد مطهري، كوچه بيشه، پلاك نهم، طبقه نخست ديدن کنند.
گالري فريا همچنين قصد دارد در راستاي حمايت از هنرمندان جوان ايراني چند نمايشگاه گروهي و انفرادي ديگر را تا پايان سال جاري برگزار كند.


نقاشي‌ شيشه‌گران در آريا

نمايشگاهي از تازه‌ترين آثار شيشه‌گران، فردا در گالري آريا افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه که مجموعه‌اي از آثار نقاشي بهزاد شيشه‌گران را همراه با تعدادي از آثار ميکس مدياي اين هنرمند ارائه خواهد کرد، روز پنجشنبه 23 آذرماه ساعت 16 در گالري آريا افتتاح مي‌شود.

به گفته شيشه‌گران آثار نقاشي اين نمايشگاه در قطع بزرگ و با تکنيک اکريليک روي بوم عرضه مي‌شود و ديگر آثار، حاصل ترکيب مواد روي مقوا هستند و فضايي تازه از اين هنرمند را به نمايش مي‌گذارند.

اين نمايشگاه تا يکم دي‌ماه در گالري آريا برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 20 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري آريا به نشاني خيابان ولي‌عصر(عج)، کوچه زرين، پلاک 10، ديدن کنند.


در گالري آران نگاه کن

نمايشگاهي از آثار عکس‌ و ويدئوي نيوشا توکليان با عنوان «نگاه کن» روز جمعه 24 آذر در گالري آران افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا يک دي ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه به‌جز جمعه‌هاي غيرافتتاحيه، از ساعت 11 تا 19 به گالري آران مراجعه کنند. گالري آران در خيابان کريمخان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 واقع است.

سيرک بزرگ زندگي در گالري سين

گالري سين از روز جمعه 24 آذر ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي سوگند نبي اللهي با عنوان «سيرک بزرگ زندگي» خواهد بود. اين نمايشگاه تا سوم دي‌ماه ادامه دارد و علاقمندان مي‌‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 به گالري سين واقع در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 مراجعه کنند.

آتشفشان در راه ابريشم

گالري راه ابريشم از 24 آذرماه ميزبان نمايشگاهي از عکس‌هاي گوهر دشتي با عنوان «آتشفشان» است. اين نمايشگاه تا 13 دي‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از ‌آن از شنبه تا چهارشنبه ساعت 15 تا 19 و پنچشنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 از اين آثار ديدن کنند.
گالري راه ابريشم واقع در خيابان شهيد لواساني(فرمانيه)، پلاک 103، جمعه‌ها تعطيل است.


نظر شما