شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵
نماينده ولي قفيه استان همدان:
امام جمعه و نماينده ولي فقيه استان همدان در جريان بازديد از پروژه هاي ملي منطقه 20 با تاکيد بر تحول چهره شهرري، و تقدير از عملکرد مديريت شهري، پروژه هاي بزرگ و تحسين برانگيز شهر تهران را نشاني از بالندگي و رشد امت اسلامي برشمرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20، آيت اله غياث الدين طه محمدي امام جمعه و نماينده ولي فقيه استان همدان از مجموعه فرهنگي- ورزشي قمر بني هاشم(ع) و بزرگترين فروشگاه خدماتي رفاهي كشور در منطقه 20 بازديد كرد و در بين مديران شهري اين منطقه به حديثي از رسول اکرم(ص) مبني بر " من بر شما امت اسلام از فقر در زندگي نگران نيستم بلکه از مديريت غلط نگرانم" اشاره کرد و گفت: در ميان مديريت هاي حاکم بر شهر تهران انصافا آقاي قاليباف به عنوان چهل و سومين شهردار تهران موفق بوده است و پروژه هاي بزرگ و تحسين برانگيز امروز شهر تهران نشان از بالندگي و رشد امت اسلامي دارد.

آيت اله محمدي شکرگزاري از شايستگي افراد موفق را لازمه شکرگزاري از پروردگار و اداي حق بندگان خدا برشمرد و خاطرنشان کرد: پيشرفت و موفقيت در جاي جاي اين کشور قابل مشاهده است و امروز در دنيا به عنوان يک ابرقدرت ديني، نظامي و اقتصادي مطرح هستيم که اعلام رضايت از عملکرد خدمتگزاران براي درک و آگاهي مردم از نعمت ها، لازم و ضروري است.

تامين آسايش براي مردم بالاترين عبادت است

وي رويکرد مديريت شهري مبني بر مديريت معنوي را مثبت ارزيابي کرد و اظهار داشت: مردم بسياري از خدمات شهرداري را مربوط به امور دنيوي مي دانند در حاليکه تمامي اقدامات و خدمات آن عطر و بوي ديني، اسلامي و قرآني دارد چرا که تامين آسايش و رفاه براي خلق خدا بالاترين عبادت است و در روايات آمده است که در زمان حکومت جهاني امام زمان(عج) براي تامين آسايش مردم ايشان حتي دستور خرابي مسجدي که مانع شده است را مي دهند.

نماينده ولي فقيه استان همدان با اشاره به اينکه پروژه بزرگ ورزشي - فرهنگي قمربني هاشم(ع) از جهت فراهم ساختن نيازمندي هاي روحي، عاطفي و جسمي براي جانبازان عزيز ستودني است، تصريح کرد: راه اندازي بزرگترين مرکز خدماتي و رفاهي، امتداد بزرگراه ها و محورهاي ارتباطي و ده ها پروژه ديگر موجب تحول و تغيير چهره شهرري که به عنوان نقطه ثقل و پايگاه تشيع معرفي مي شود، شده است که مسلما برکاتي را براي مردم آن به همراه دارد.

مصاديق عيني رويکردهاي مديريت شهري تهران

عظيم بابايي شهردار منطقه 20 در ادامه به رويکرد مديريت شهري مبني بر تبديل شهرداري از يک سازمان خدماتي به يک نهاد اجتماعي اشاره کرد و گفت: توجه به ارزشهاي ديني و مذهبي، خانواده هاي شهدا و ايثارگران، توسعه و بهسازي مساجد و مدارس، اداره شهر به دست مردم، ايجاد سراي محله که به عنوان دانشکده هاي محلي هستند و خدمات 14 گانه فرهنگي اجتماعي به شهروندان ارائه مي کنند از مصاديق عيني رويکرد مورد اشاره است.

بابايي کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران را از ديگر رويکردهاي مديريت شهري برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکيل کارگروه پهنه جنوب، بيشترين حضور مسئولين و اعضاي شوراي شهر و وجود بالاترين سرانه هاي ورزشي، فضاي سبز، اجتماعي و فرهنگي در مناطق جنوبي شهر تهران دلايلي بر عملياتي شدن شعار توجه ويژه به جنوب شهر تهران است.

وي شفاف سازي مالي، شهروند محوري، توسعه حمل و نقل عمومي و کسب رتبه اول رضايتمندي و مبارزه با فساد اداري را از جمله موفقيت هاي شهرداري تهران معرفي کرد و كسب رتبه هاي برتر بين المللي را افتخاري براي ايران و نظام اسلامي برشمرد.

شهردار منطقه 20 در پايان به اجراي 524 طرح ترافيکي، عمراني، اجتماعي و امورشهري و فضاي سبز طي 7 سال گذشته اشاره کرد و يادآور شد: تا پايان سال نيز يکصد پروژه ديگر آماده بهره برداري مي شود و در اختيار شهروندان قرار مي گيرد که امتداد بزرگراه امام علي(ع)، مجموعه فرهنگي برج طغرل، تعريض جاده امين آباد، احداث مسجد ساجدين، توسعه صحن غربي حرم حضرت عبدالعظيم(ع) از مهمترين آنها است.

گفتني است نشست مذكور با حضور نماينده ولي فقيه استان همدان و هيئت همراه، شهردار منطقه 20، قائم مقام، معاونان، شهرداران نواحي، مديران، روساي ادارات و پرسنل شهرداري منطقه 20 پس از خاتمه بازديد از پروژه هاي ملي منطقه 20 در سالن همايش شهيد طهراني مقدم واقع در ساختمان مركزي شهرداري منطقه 20 برگزار شد.

 

نظر شما