پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۲
کد خبر: ۵۸۸۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
مدير سامانسراي اسلامشهر گفت: کنترل بيماري هاي واگيردار در ميان بي خانمان ها و متکديان جمع آوري شده انجام مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سازمان رفاه، خدمات و مشارکت هاي اجتماعي شهرداري تهران، علي صادقي گفت: در حال حاضر 221 مددجو در اين سامانسرا نگهداري مي شود که50 نفر از آنها به دليل بيماري واگيرداري در وضعيت ايزوله در 2 از کمپ هاي ترک اعتيادهستند.

 

مدير سامانسراي اسلامشهر ادامه داد: متاسفانه اين روزها بيماري واگيرداري در بين معتادان و بي خانمان هاي شهر تهران شايع شده که خوشبختانه به دليل راه اندازي به موقع و فوريتي بخش ايزوله در اين سامانسرا و در کمتر از 24 ساعت توانستيم ازشيوع اين بيماري در سطح پايتخت جلوگيري کنيم.

 

وي تصريح کرد: درحال حاضر، وضعيت عمومي اين 50 مددجو رو به بهبودي است و خوشبختانه مورد فوتي هم درمرکز ازاين بيماري نداشته ايم.

 

صادقي همچنين يادآورشد: ظرفيت اين سامانسرا در حالت استاندارد 300 نفر است که تا 400 نفر نيز قابليت افزايش دارد.

 

وي در مورد خدمات ارايه شده به مددجويان در 9ماه گذشته تصريح کرد: عمده خدمات ارايه شده در بحث ساماندهي است از طريق کميته امداد امام (ره) پيگيري و به خانواده هاي مددجويان تحويل مي شود. همچنين بازديد از منازل مددجويان، خدمات پزشکي مثل معاينه هاي دهان و دندان و مشاوره هاي روانشناسي و روانپزشکي که بصورت روتين انجام مي شود و ادامه دار است، نيز از ساير فعاليت هاي انجام شده اين مرکز براي مددجويان محسوب مي شود.

 

وي درباره ارجاع برخي مددجويان به مراکز درماني و بيمارستان ها افزود: به طور مکرر مواردي در بين افراد بي خانمان و معتادان سطح شهر ديده مي شود که به صورت روتين آنها را به مراکز درماني ارجاع داده ايم.

 

مدير سامانسراي اسلامشهرخاطرنشان کرد:ما باهيچ بيمارستاني قرارداد نداريم و فقط در قالب تفاهم نامه با بيمارستان امام حسين (ع) توانسته ايم گام مهمي در کاهش هزينه هاي مددجويان برداريم. اين تفاهم نامه موجب کاهش هزينه هاي درماني مددجويان شده است .


صادقي درباره مددجويان رسوبي نيز اظهار داشت : مددجوياني رسوبي محسوب مي شوند که داراي حکم بهزيستي باشند. در حال حاضر85 مددجوي رسوبي در اين مرکز نگهداري مي شوند که بهزيستي به تعهداتش درباره آنها عمل نکرده است،هرچند قولهايي درمورد ساماندهي 12مددجو در هفته آتي داده شده است.

 

وي درمورد خدمات ارايه شده به مسافران در راه مانده نيز يادآور شد: به طور ميانگين هفته اي 5 نفر با حکم کميته امداد امام (ره) به شهرستانهاي محل سکونت شان فرستاده مي شوند که تهيه بليط و حتي مايحتاج آنها از طريق سامانسرا تامين مي شود.

 

مدير سامانسراي اسلامشهر تصريح کرد: البته بايد به اين نکته توجه داشت که برخي از آنها متکدي بوده و چون تهران فضاي مناسبي براي آنها محسوب مي شود، دوباره به چرخه باز مي گردند.

نظر شما