جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۴
کد خبر: ۵۸۸۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
كارگردان فيلم «من و زيبا» معتقد است كه تجربه عباسيان دبيرجشنواره در حوزه بين‌الملل موجب پويايي بازار فيلم مي‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي سي و يکمين جشنواره بين المللي فيلم فجر، فريدون حسن پور کارگردان سينماي درخصوص جشنواره فيلم فجر گفت: اگر هر سال توليدات سينمايي ارزشمندي داشته باشيم‌، آن سال جشنواره رونق بيشتري مي گيرد و اين رونق باعث مي شود توليدات آثار سينمايي در سال بعد بهتر شود.

 

وي با بيان اينکه جشنواره و سينما باهم ارتباط ارگانيک دارند، افزود: سينماي زنده باعث پويايي جشنواره فيلم فجرمي شود و آنجاست که جشنواره ويترين و آيينه سينماي کشور مي شود. با نگاهي به دوره هاي قبل جشنواره متوجه خواهيم شد برخي سالها شاهد چهار اثر متنوع و ارزشمند بوديم و در برخي سال ها هم چهار اثر کمتر مي شد.

 

اين کارگردان همچنين گفت: اگر اين جشنواره پويا و زنده باشد، نشان از پويايي سينماي ايران دارد و آنچه مهم است اصل سينما است. سينما بايد رو به جلو برود تا جشنواره جلوه گاه آن باشد و بايد توجه داشت که اگر سينمايي نباشد جشنواره اي هم وجود نخواهد داشت بنابراين ما بايد براي رشد سينماي ايران تلاش کنيم تا جشنواره بزرگتري داشته باشيم. جشنواره اي که بزرگ و زيبا شود خودبخود سبب توليدات بزرگتر و زيباتر مي شود.

 

کارگردان فيلم «من و زيبا» با بيان اينکه تنها راه رونق جشنواره‌، رونق توليدات و آثار متنوع سينمايي توسط فيلمسازان سخت کوش سينما است، گفت: در شرايط کنوني مي بينيم که بسياري از فيلمسازان خلاق و با تجربه سه نسل قبل با آن همه آثار ارزشمند کمتر فعال هستند.

 

وي در مورد معضل مخاطب در سينماي ايران نيز گفت: امروزه شاهديم سينما از مردم فاصله گرفته است و مردم خود را در بين فيلم ها نمي بينند چون موضوع قصه ها در فرم و محتوامحدود شده است. اين موضوع در مورد همه ژانرها از جمله: جنگ، اجتماعي، ديني و حتي سينماي کودک صادق است، بنابراين بايد اجازه داد تا هر هنرمندي از نگاه خودش دنيا را ببيند.

 

وي با بيان اينکه وقتي مي گوييم بازار فيلم يعني محل عرضه توليدات سينمايي براي فروش گفت: در بازار فيلم ايران بيشتر مهمانان براي دعوت از فيلم ها و يا انتخاب فيلم ها براي جشنواره هاي خود مي آيند. اگر ما توليدات جذاب داشته باشيم بازار بيشتر رونق مي گيرد. البته بايد توجه داشت برخي اتفاقات کشور در بازار فيلم و علاقمندي ديگران براي ورود به اين بازار تاثير منفي دارد.

 

وي در ادامه افزود: آقاي عباسيان سال ها در بخش هاي مختلف بين المللي سينما و تلويزيون فعاليت داشتند، به همين دليل ايشان بسياري از مديران جشنواره ها و بازار ها را مي شناسند. شايد به دليل اين رابطه امسال بازار فيلم رونق بيشتري از نظر ورود مهمانان داشته باشد.

اين کارگردان با بيان اينکه با عرضه فيلم هاي خوب و ارزشمند در جشنواره، مردم جهان با سينماي ما آشنا خواهند شد، گفت: مردم دنيا با سينماي شريف ايران که توسط فيلمسازان ما با کمترين امکانات ساخته مي شود به شدت ارتباط برقرار مي کنند. فيلم هايي که متاسفانه به بهانه هاي مختلف، از جمله خاص بودن امکان نمايش پيدا نمي کنند.

 

کارگردان فيلم «وقتي همه خواب بودند» ادامه داد: بارها اتفاق افتاده که در جشنواره هاي خارجي فيلم هايم را با مردم ديده ام و تاسف خورده ام که چطور آنها از فيلم هاي ما تا اين اندازه استقبال مي کنند و لذت مي برند، آن وقت ما فکر مي کنيم مردم ما همان فيلم ها را نمي پسندند؟

 

حسن پور در مورد انتخاب محمدرضا عباسيان گفت: ايشان سال ها در بخش هاي بين المللي مديريت داشتند و مي توانند از تجارت خود در مديريت جشنواره استفاده کند اما اي کاش مدير جشنواره دائمي بود و يا اينکه حداقل براي ده سال انتخاب مي شد.



نظر شما